Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1507201
MartinS skrev: tor 28 jul 2022, 08:11 Skönt att det löste problemet! Härlig bild! Jag var på väg mot din trakter (?) på semestern (Lofoten och Narvik/Riksgränsen) men det spåddes riktigt dåligt väder jag så ställde in resan.
Lofoten og omegn blir nærmere mine gamle trakter som var Hammerfest (Finnmark), enn her nede i sør. Men, jeg vet hvor fantastisk flott det kan være der oppe i nord, og ikke minst ut mot kysten. Trist at du måtte avbryte turen denne gang, men jeg kan garantere at du får en fin opplevelse dersom vær og fremkomstmidlet holder. :D

Har selv kjørt med gode, gamle Åke fra Hammerfest til bl.a. Narvik, via Kiruna og E10 Bjørnfjell. Flott tur, spesielt på vinterstid! Fant et lite bilde fra 2017 som jeg kjenner jeg kan bli litt nostalgisk av:
1.jpg
1.jpg (638.47 KiB) Visad 2864 gånger
#1507207
I dag har Sixten vært på service nr. 4, uten anmerkningen fra PST. Kan umulig klage på det. :) Bilen har rullet 1063 mil siden service nr. 3 i 2021.

Fikk samtidig utført bilens første PKK, eller periodisk kjøretøyskontroll (tilsvarende svensk besiktning). Også her ble det ikke funnet noe å påpeke, så da bør alt være i skjønneste orden.

Ellers ba jeg om bytte av bremsevæske da det er to år siden det ble gjort på service nr. 2, og det ble installert programvare til nye sommerhjul og vinterhjul som skal oppdatere "fartsmåler, styreveksel og dekkdimensjon".

Så, mye har blitt sjekket og litt har blitt endret. :)

Et tilfeldig utvalgt bilde fra årets sommerferie:
1.jpg
1.jpg (672.93 KiB) Visad 2863 gånger
#1507521
chasba skrev:
MartinS skrev: tor 28 jul 2022, 08:11 Skönt att det löste problemet! Härlig bild! Jag var på väg mot din trakter (?) på semestern (Lofoten och Narvik/Riksgränsen) men det spåddes riktigt dåligt väder jag så ställde in resan.
Lofoten og omegn blir nærmere mine gamle trakter som var Hammerfest (Finnmark), enn her nede i sør.
Ahh, jag visste inte att du flyttat söder ut. Härlig bild, jag älskar naturen i Norge, det blev en veckas tur i "vestlandet" nu i sommar, otroligt fint.

Bra att allt gått fint med service och kontroll!
#1520241
... og akkurat da jeg har fått satt på de nye vinterhjulene på Sixten, så kom snøen. Perfekt, og ganske så heldig timing. :-D

Det kan nok bli interessant å sammenligne nye Continental VikingContact 7 med Continental VikingContact 6 som jeg hadde på de forrige vinterhjulene. Jeg tror nok ikke jeg merker så stor forskjell på versjon 7 mot 6, men kanskje heller på dekk fra 2021 mot dekk fra 2017.
1.jpg
1.jpg (543.05 KiB) Visad 2463 gånger
#1550199
1.jpg
På vei over Tronåsen, uten problemer! - https://www.visitnorway.no/reisemal/sorlandet/listings-lister/tron%C3%A5sen/20161/
1.jpg (579.23 KiB) Visad 1834 gånger
Ikke så mye nytt som skjer med bilen, noe som jeg velger å se på som positivt. Er veldig fornøyd med den, slik den er. :) Har kjørt cirka 150 mil i sommerferien, så det er bare velstand med så gode seter, knallgod lyd og Polestar-skyv. :D

Bilen var inne til sin 5. service nå i juli der den fikk "null hull" og rent blad. Serviceskjemaet som ble brukt er 17301 "Tilpasset Grunnservice". Dette er for øvrig den siste servicen jeg har i serviceavtalen som fulgte med kjøpet av bilen i 2021, men jeg har fremdeles cirka 2 år/7500 mil igjen på Volvo Selekt-garantien. Fikk påspandert ett ekstra år med Volvo On Call-abonnement, som vanlig.

Jeg ba forhandleren bytte vindusviskere foran (torkarbladsats - VO 31490722) når den først var inne, og det ble gjort. Kostet cirka 485,- NOK, så det var ikke noe å klage på.

Nå krysser jeg fingrene for fortsatt hyggelig og enkelt bilhold fremover. :)
Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]