Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1485341
Det kan man nok si. Mulig det er nokså typiske barnesykdommer såpass tidlig i SPA? Heldigvis har problemene med min bil ikke vært av en slik type at det hindrer meg fra å bruke den som normalt. Hvis det hadde vært tilfelle, så hadde jeg nok vært mer pågående og krevd mitt. Enn så lenge kategoriserer jeg feilene som "bare" smått irriterende. Likevel, det er ingen tvil om at jeg hadde færre negative opplevelser med XC70-en, men den brukt jeg knapt nok. I tillegg hadde den ikke alle funksjonene som XC60-en har. Det ser jo for øvrig ut som om senere årsmodeller av XC60-en heller ikke er skånet fra problemer her på forumet, dessverre.
#1485353
Har man bara en bra handlare i närheten så löser det sig ju utan några större problem. Det hade varit värre om den legat långt bort eller om de inte varit så tillmötesgående.
#1485354
Ingen tvil om det, nei. At det ble Volvo var mye på grunn av forholdet jeg har til min lokale forhandler og PST-en som jeg har på bilen, begge tar mine henvendelser seriøst og svarer innen nokså kort tid (selv på e-post). Når jeg i tillegg har 7 års nasjonal Selekt-garanti på bilen fra første gangs registrering i sept. 2018, så hjelper det på for en god stund fremover.
#1486438
I går kom det varsel om ny tilgjengelig kartoppdatering i Sensus, så jeg oppdaterte denne da jeg var ute på en liten rundtur. Versjonsnummeret nå er 1370.

Senere fikk jeg lagt om til nye vinterdekk på 19"-felgene som tidligere har vært brukt til sommerdekk. 18"-erne jeg har på denne vintersesongen håper jeg å få solgt når vårsesongen gjør at de kan skiftes ut med de nye 20"-felgene jeg kjøpte i slutten av november i fjor.

Valget av nye vinterdekk endte til slutt på Continental VikingContact 7 etter å ha sjekket ulike nordiske dekktester. Jeg er også veldig godt fornøyd med Continental ContiVikingContact 6 som står på nå. Det ble samme dimensjon som sommerdekkene, det vil si 235/55 R19 (XL 105T) som er den anbefalte størrelsen fra Volvo. Må si jeg synes de er så mye tøffere enn 18"-felgene jeg har denne sesongen.
1.jpg
1.jpg (651.78 KiB) Visad 2470 gånger
#1496388
I går fikk jeg endelig tid til å sette på de "nye" sommerfelgene som jeg kjøpte av Jönköpings Bildemontering i november. Felgene er 20" 8-Spoke Black Diamond Cut - 1012 (8 x 20") [Op.nr.: 77104-0 / VO 31423932] på Michelin Latitude Sport 3, 255/45 R20 105V XL.

Jeg er superfornøyd med tilstanden på både felger og dekk, og ikke minst uttrykket bilen har fått nå. Perfekt i mine øyne, og akkurat hva jeg var ute etter. :)
1.jpg
1.jpg (484.07 KiB) Visad 2368 gånger
2.jpg
2.jpg (604.6 KiB) Visad 2368 gånger
#1503004
Etter først å ha irritert meg litt over skit og støv som kommer inn gjennom bakdørene, for så å lese viewtopic.php?f=86&t=143091, så bestilte jeg et sett med "Mudflap"/"Stänkskydd", eller VO 32288517 i slutten av mai i år for å teste om det kunne hjelpe, i alle fall litt.

Det virker som om løsningen gir varierende grad av suksess, men etter 3+ uker med testing, så må jeg si at jeg er ganske fornøyd med bedringen. Det hører med til historien at jeg på døren klistret på en lengde med svart kronlist/tetningslist (delt på to i bredden) fra Geko i svart som jeg enn så lenge kan leve godt med.
1.jpg
1.jpg (671.03 KiB) Visad 2167 gånger
2.jpg
2.jpg (657.94 KiB) Visad 2167 gånger
3.jpg
3.jpg (1.16 MiB) Visad 2167 gånger
Jeg har planlagt en lengre tur med mye grusveikjøring i juli, så da får jeg virkelig testet løsningen. Enn så lenge kan jeg anbefale både VO 32288517, og kanskje en lengde med svart kronlist/tetningslist fra Geko.
#1505410
MartinS skrev: lör 02 jul 2022, 08:40 Mycket lister blir det.. Det är inte så lätt att få tätt runt en dörr 2022 :)

Kul att det verkar hjälpa!
Så sant, så sant. Forstår det slik at dette fortsatt er et problem i 2022 ... utrolig.

Jeg kan nå iallefall melde tilbake om at kombinasjonen tetningslist og VO 32288517 fungerer som bare det. Ikke tegn til støv inn bakdørene. :)
1.jpg
1.jpg (442.42 KiB) Visad 1915 gånger
Riktig god sommer videre!
#1506580
Skönt att det löste problemet! Härlig bild! Jag var på väg mot din trakter (?) på semestern (Lofoten och Narvik/Riksgränsen) men det spåddes riktigt dåligt väder jag så ställde in resan.

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]