Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1569780
Inte mycket som har hänt med denna bil. Den har rullat under sommaren och hösten, dock inte med mig bakom ratten. Bilen har lånats ut till min lillebror. Tyvärr har han inte skött den riktigt på den nivån jag brukar hålla bilen, men en rejäl (verkligen rejäl) tvätt och städning invändigt är inte hela världen. Dock har lite problem hopat sig. Något är knas med framvagnen eller styrningen. Bilen drar kraftigt åt vänster och styrningen känns lite vobblig. Det är nästan så att det är trafikfarligt. Hellre att bilen drar åt höger ut i ett dike än in i mötande trafik. Bilen lämnades in på en hjulinställning (det gjordes en för bara ett eller två år sedan) men utan något förbättrar resultat. Tyvärr har jag inte hunnit felsöka mer, men jag misstänker att det kan vara något med däcken, om de har blivit deformerade eller delaminerade. Jag ska testa att byta plats på dem och se om det blir någon skillnad. Om det inte hjälper så är det nog styrservot och något med framvagnschassit som är tokigt.

Sedan drar bilen tjuvström också. Som vanligt inför vintern ställdes den in i ett garage som är tempererat. Dumt nog glömde jag att ta bort batteripolen som jag alltid gör. Efter en månad tog jag bort den. Skulle först bara starta bilen och låta den gå en stund. Men det var helt tokdött. Andra vintern batteriet dör. Fast förra vintern så stod den något längre med batteriet anslutet. Det blir till att felsöka detta också i vår. Kanske kan det vara så att min installation av ny säkringsbrygga har ställt till något.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]