Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1486302
StefanN skrev: lör 29 jan 2022, 17:54 Ja, jag hade en riktig bok som stämplades.
Intressant, det var en 2017?

Hittills har jag fått följande från andra folk på internet:

Golf 2018, ingen bok
Tiguan 2018, ingen bok
Polo 2018, ingen bok
Polo 2016, bok

Så det kanske är MY18 som var brytpunkten då.
Användarvisningsbild
av batmac
#1486307
Hmm, en sån där är jag rätt säker på att jag aldrig sett iaf. Minns väl helt enkelt fel. Såg att man förmodligen kan få (köpa) sig en bok hos en ÅF, kanske skulle göra det för framtida servicar. Fyller väl inget värde egentligen förvisso, kan lika gärna ha ett eget dokument med noteringar över alla servicetillfällena och hänvisning till den digitala boken. Men det ser ju lite bättre ut med en stämplad bok och sen om man vill serva på en fristående verkstad är det väl lämpligt antar jag.
av Mak
#1486487
batmac skrev: lör 29 jan 2022, 18:39
StefanN skrev: lör 29 jan 2022, 17:54 Ja, jag hade en riktig bok som stämplades.
Intressant, det var en 2017?

Hittills har jag fått följande från andra folk på internet:

Golf 2018, ingen bok
Tiguan 2018, ingen bok
Polo 2018, ingen bok
Polo 2016, bok

Så det kanske är MY18 som var brytpunkten då.
Stämmer bra, den fysiska boken försvann från Volkswagens bilar from modellår 2018 (v22 2017).
Användarvisningsbild
av batmac
#1486533
Mak skrev: Stämmer bra, den fysiska boken försvann från Volkswagens bilar from modellår 2018 (v22 2017).
Ah, såpass. Tack för bekräftelsen.

Jag har tagit kontakt med verkstaden som gjort första servicarna och frågat om dom kan trolla fram och stämpla en bok åt mig och skicka med post samt skrapa fram protokoll. Sistnämnda kanske jag lika gärna kan få via mina lokala ÅF iofs. Får väl se. Annars har jag också upprättat ett eget dokument som jag får fylla i saker på och spara kvitton. Blir det inbyte bryr dom sig väl inte iofs, men det kan vara kul för nästa ägare att veta om att det varit tätare oljebyten och sånt där.
Användarvisningsbild
av batmac
#1489177
Har hört att man inte ska ropa hej förrän man är över bäcken så jag ska ta det lite lugnt, men det ser lovande ut

Bild
av Lövet
#1489178
Albertville :-D
Användarvisningsbild
av batmac
#1489179
Lövet skrev:Albertville :-D
Albertville!
Användarvisningsbild
av batmac
#1489520
Finväder idag, perfekt för roadtrip! Vilket var tur eftersom det var precis det som dagen var avsatt till. Avverkade totalt 50 mil. Svårt att fånga på bild hur man upplever något, men jag tror ni vet precis vad jag menar. Sisådär -10, solsken, helt molnfritt och landskap täckta med massor av snö. Det var fantastiskt fint. Bortsett från en sträcka på ca 5 mil så var det dessutom barmark hela vägen trots inlandsvägar, så det var skönt.

Bild

Så nu tänker jag ropa hej.

Bild

Kommer bli kanon detta, men som ni ser i bakgrunden är det aningen avlägset att sätta på :-D Fick lös dom för 8k, men då sitter det Triangle däck på. Så det blir att köpa nya när jag kommit fram till vad. Just nu lutar det mot att testa Primacy 3 eller fortsätta med Goodyear Eagle F1 som jag varit nöjd med tidigare.. Kanske kan få nån liten slant för däcken också, är trots allt en del mönster kvar.
av Lövet
#1489526
batmac skrev: Fick lös dom för 8k, men då sitter det Triangle däck på. Så det blir att köpa nya när jag kommit fram till vad. Just nu lutar det mot att testa Primacy 3 eller fortsätta med Goodyear Eagle F1 som jag varit nöjd med tidigare..
Blir bra det där! Original satt Continental Premium Contact på min från fabrik.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 20
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]