Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1490294
DOdell skrev:Fin lösning! Har du xenon/halogen/led i dina övriga lampor?
Det är LED i halvljus/helljus på den
Användarvisningsbild
av batmac
#1490325
Micce1980 skrev:@batmac, @batmac, Sofflampan :-) :-) Har en pannlampa som används flitigt när det ska skruvas eller fejas i garaget, tror det är denna https://www.outnorth.se/black-diamond/r ... p#Aluminum
Lövet skrev:Den ovan är säkert bättre men jag har denna laddbara och den är riktigt bra: https://www.bauhaus.se/pannlampa-h-160-led
Denna är också överraskande bra för pengarna: https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... ed-016210/
Jo jag har en liten pannlampa som har fått åka fram några gånger, men planen är lite ordentlig arbetsbelysning. Hade tänkt mig julas variant på stativ när den var på rea men då var den helt slut och sen glömde jag bort. Planen är att sätta mer belysning i carportens tak överlag också.
DOdell skrev:Fin lösning! Har du xenon/halogen/led i dina övriga lampor?
Precis som Lövet säger så är det LED, och jag tycker det är rätt kasst. Konverterade förvisso till xenon i helljuset på min V70 men kan inte påstå att jag känt behovet av extraljus tidigare. Sen vi köpte hus har vi iofs en lite längre sträcka som inte är upplyst, så det är kanske mer påtagligt..

___________

Hade bara möjlghet att testa lite gran när jag åkte till affären förut, men det gjorde helt klart stor skillnad att få båda riktade mer rakt framåt. Det blev också lite lite högre position nu iochmed nya fästet. Ska nog åka en sväng lite senare inatt för att testa ordentligt. Rampen skulle egentligen också behöva pekas lite uppåt, men monteringen tillåter inte det och jag vill inte ha den mer synlig än vad den är eller göra mer åverkan på bilen, så den får vara så. Den sprider ljuset rätt bra ändå, och dom innanför grillen ger mer räckvidd framåt.
Användarvisningsbild
av batmac
#1490513
Snubblade in på car.info och såg avsnittet kring däckdimensioner. Fick upp detta på min bil

Bild

Dimensionen 245/40/19 står inte med öht, trots det så är det den storleken som dyker upp som alternativ på bythjul när jag knappar in regnumret. På Däck365 och gummihuset så finns från 225 till 255 med som alternativ, men 245 är standardvalet.

Fälgarna är ET 41, och däcken som sitter på idag är just 245, och detta har suttit på en Alltrack så det funkar ju uppenbarligen. Borde jag gå ner till 235 ändå? Verkar intressant nog dyrare, samma Goodyear F1 A5 skiljer en femhundring per däck till fördel för 245..
#1490584
Det finns inget som säger att carinfo alltid har rätt!! Min bil har t.ex. KAMKEDJA enligt dom. Nej, den har kamrem.

Så jag hade läst vad som står i bilens instruktionsbok. Sedan kan man gå lite utanför rekommendationen. Eller så frågar man lövet, han kan dom bilarna.
av Lövet
#1490585
Gå på instruktionsboken eller dimensionen som sitter på. Man vet aldrig vad de där publika listorna utgår från för källa. 245/40-18 tror jag det satt på min passat och alltrack ska ha lite större hjul.
#1490599
batmac skrev: sön 27 feb 2022, 22:26 Snubblade in på car.info och såg avsnittet kring däckdimensioner. Fick upp detta på min bil

Bild

Dimensionen 245/40/19 står inte med öht, trots det så är det den storleken som dyker upp som alternativ på bythjul när jag knappar in regnumret. På Däck365 och gummihuset så finns från 225 till 255 med som alternativ, men 245 är standardvalet.

Fälgarna är ET 41, och däcken som sitter på idag är just 245, och detta har suttit på en Alltrack så det funkar ju uppenbarligen. Borde jag gå ner till 235 ändå? Verkar intressant nog dyrare, samma Goodyear F1 A5 skiljer en femhundring per däck till fördel för 245..
Kör på 245/40 - länkar en bil med 19" och så ser du att det står 245/40: https://www.atteviks.se/bilar-i-lager/v ... 40hk-2018/
Användarvisningsbild
av batmac
#1490611
Ja ju fler bilar jag kollar desto fler kör 245/40, så det får bli det.. Även det som stämmer bäst överens med rullomkretsen jämfört med 225/55/17 som sitter på. Men jag tycker det är lite spännande att samma dimensioner tycks dyka upp om man letar däck med en vanlig Passats regnr. Däremot många som tycks köra med 35, vilket jag tycker är rimligare.. Men men, det blir säkert bra.

Hittade dock inget alls om det i instruktionsboken. Det enda jag hittade något om öht var vilka 17" dimensioner man får sätta snökedjor på. Men kan ju såklart ha kollat för dåligt, eller så är det ungefär vad som förväntas av samma manual som säger att man ska åka till verkstad för att ladda batteriet.
Användarvisningsbild
av batmac
#1490668
UnleashFusion skrev:
Direkt från Vw's byggdinbil ur alltrack.
Ah sedär ja, tack. Tydligare än så blir det väl inte.
Användarvisningsbild
av batmac
#1490709
Slutvelat! Lagt en beställning på en uppsättning Goodyear Eagle F1 A6. Förmodligen inte någon större skillnad från den något billigare A5, men 2db lägre specad ljudnivå iaf och säljstart i år.

Köpte från vår däcksnubbe den här gången, så totalen landade 2020kr per däck med montering, frakt osv. Även om jag valt A5 för 1668kr/st hos däck365 hade det med frakt och montering bara blivit en femhundring billigare, sen hade jag fått frakta däcken osv. Kan vara kul att testa nåt sprillans också.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 20

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]