frasse4 skrev:Blir nog kalas! Det var nog ett "bra" pris från en handlare. Får du se vad du landar på för förbrukning hem. Jag körde Sthlm-Örebro förra veckan skyltad hastighet på 149 Wh/km. Tror knappt det finns någon annan elbil på marknaden som klarar det.
Ja det var inte dåligt! Det ska helt klart bli spännande
Ja alltså såhär, 400k är mycket pengar. Kanske för mycket för en 2020, men vi ville nog hålla oss på 2020 då vi började ställa oss lite tveksamma till bytet till kameror 2021, även om det kom mycket bra förändringar också.
Kollar man på vad som ligger ute nu så kan man få dem lite billigare (10-20k) hos andra handlare, men ofta utan dubbla uppsättningar fälg och däck, inga garantier (bortsett från vad tesla erbjuder då dvs batterigarantin) och räntor på 9%. Här får vi en (påstått) genomgången bil med ett års garanti utöver batterigarantin, dubbla uppsättningar fälg och däck (sen att vi kanske väljer att byta vinterdäck får ju stå för oss) och en ränta på runt 6%. Det blir skillnad.
Sen kanske priserna eller miltalen åker ner nu när folk får sina nya model 3or levererade, men samtidigt så kommer inte budet på våran stå sig för evigt heller. Och ska man alltid vänta till imorgon så blir det aldrig av. Vi tog en chansning på något som kändes bra, och får hoppas det blir bra i slutändan :)
Har velat vidare lite i laddbox-frågan och tror det blir en Zaptec GO med lastbalansering, 9200 med montering. Sen får vi se om sladd med tesla-knapp är nödvändigt eller om vi löser det via Home Assistant istället. Verkar inte som att typ2 kabeln som kommer med bilen har något sådan knapp heller?