Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1490725
batmac skrev: tis 01 mar 2022, 15:01 Slutvelat! Lagt en beställning på en uppsättning Goodyear Eagle F1 A6. Förmodligen inte någon större skillnad från den något billigare A5, men 2db lägre specad ljudnivå iaf och säljstart i år.

Köpte från vår däcksnubbe den här gången, så totalen landade 2020kr per däck med montering, frakt osv. Även om jag valt A5 för 1668kr/st hos däck365 hade det med frakt och montering bara blivit en femhundring billigare, sen hade jag fått frakta däcken osv. Kan vara kul att testa nåt sprillans också.
Oh visste inte att F1 A6 kom redan, du får göra en review när det blir dags och byta ;)
Användarvisningsbild
av batmac
#1492728
Bild

Idag var det dags för ett VW-hittepå vid namn inspektionsservice, så svänge igenom Tankas högtryckstvätt igår kväll.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka.. inspektionen tog väl strax under timmen och verkade väldigt okulär. Hade jag inte haft serviceavtal och behövt betala 1300kr för den vet jag inte om jag skulle vart så nöjd. Kändes som en väldigt dyr besiktning bara. Men men. Torkarbladen påpekades det på, och punkteringvätskan kunde dom inte kontrollera pga hundgrindar..

Slängde iväg ett beställning från wipers på en uppsättning Bosch.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1492812
batmac skrev: tor 17 mar 2022, 19:43 Bild

Idag var det dags för ett VW-hittepå vid namn inspektionsservice, så svänge igenom Tankas högtryckstvätt igår kväll.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka.. inspektionen tog väl strax under timmen och verkade väldigt okulär. Hade jag inte haft serviceavtal och behövt betala 1300kr för den vet jag inte om jag skulle vart så nöjd. Kändes som en väldigt dyr besiktning bara. Men men. Torkarbladen påpekades det på, och punkteringvätskan kunde dom inte kontrollera pga hundgrindar..

Slängde iväg ett beställning från wipers på en uppsättning Bosch.
Lät som en dyr besiktning? Eller normalt? Pungade ut 450kr för v60 med rabatt.
Användarvisningsbild
av batmac
#1492821
DOdell skrev: Lät som en dyr besiktning? Eller normalt? Pungade ut 450kr för v60 med rabatt.
Ja detta är då alltså en del av serviceplanen hos VW, så det gjordes ju på verkstad. Varannat år "riktig" service och varannat år "inspektionsservice" med byte av saker vid behov typ. För min del kändes det precis som du säger det, en väldigt dyr besiktning :)
Användarvisningsbild
av batmac
#1496337
Trotsar vädergudarna. Sommartassar på, tygmattor i och en snabb urstökning, dammsugning och rengöring av säten.

Bild

Bild

Som en smäck

Bromsar såg bra ut, ingen sneslitning av nya vinterdäcken, oljan nybytt härom månaden och nu nya sommardäck. Så tycker den borde rulla ett tag utan större inblandning.
Användarvisningsbild
av batmac
#1496591
Haha ja det gäller ju att göra det :)


Idag har den fått göra lite nytta, kan ju inte få ha den ren nån längre stund :P

Bild

Den vaga sänkningen när man lastat några hundra kg jord, gödsel och virke :oops:

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1515812
Så var det den tiden på året igen. Vinterhjulen på. Lite tidigt kanske, men det har varit runt 0 på natten och lite halkigt på altanen. Chansar inte för några veckors mindre slitage på dubb. En tvätt blir väl näst på tur.

Bild

Skulle behöva tanka också, men inte jättekul med dieselpris på norr om 28kr/l :-( Har kört med spritmonitor sen januari ungefär och det är lite småintressant att följa

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1531428
Service igår vi 8300 mil, så den fick vara ren i några minuter.

Bild

Denna gången var det tydligen:

-Inspektion med utökade punkter
-Byte olja
-Byte kupefilter,
-Byte bränslefilter,
-Byte Luftfilter
-Byte bromsvätska.

Strax söder om 8500kr hade det kostat om jag inte haft serviceavtalet på plats. Trevligt. Nästa besök om ett år blir det sista som ingår i avtalet, sen får vi se hur jag gör.

Har noterat hög bränsleförbrukning senaste gångerna, två tankningar som verkligen sticker ut på 9,40 och 9,56. Aldrig haft över 9,0 över en tank förut. Den en perioden hade vi dock väldigt mycket snö och körande i snömodd och skit, bränslevärmare som gick flera gånger per dag m.m. så den kan jag nog köpa. Den andra blev jag lite förvånad över, men det är förvisso kallt fortfarande. Får väl se när våren kommer om det lugnar ner sig.

Bild

Elbil lockar fortfarande men finns varken ekonomi eller rätt/någon bil att köpa så, dieseldoris får bli kvar.
av Lövet
#1531451
Din snittförbrukning indikerar verkligen att du har perfekt körcykel för en elbil. Det måste vara mycket kortkörningar och värmare för att nå den förbrukningen. Jag låg på 0,67 lit/mil med min Passat 4M i snitt. Men precis som du säger, det är ju en klen tröst om det blir för mycket pengar i mellan. Men du kan inte titta på hybrid? En Passat GTE torde inte bli så jättemycket pengar i mellan. En tidig Tesla 3 SR kostar ju inte så mycket längre heller :party:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]