Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1428050
Hej!

Nu har jag köpt en Volvo XC70 II D4 AWD från 2015 med manuell låda och med ca 13.000mil på mätaren. Målet är att göra en driftsäker äventyrsbil. Jag ska vara säker på att den startar och går problemfritt mitt ute i den norrlänska skogen mitt i natten. Inte ägt en Volvo sedan några Volvo 740, 240 osv för över 15år sedan så vi får se hur det här går. Bara ägt tyskt sedan dess annars och med färre mil men av de billigare varianterna. Senaste åren har jag kört bilar med start runt ca 2000mil upp till ca 8000mil och sen bytt. Har varit bra ekonomiskt - så vi får se hur detta blir. :)

Som sagt så ska jag göra mitt bästa för att göra den så driftsäker som möjligt - själv och med hjälp av forumet och bilverkstäder och skriva om det här. :)

Utöver det så tänkte jag hålla den i så bra skick som möjligt och fixa till små skavanker och så för att få den så fin som möjligt. Den ska se så orginal ut som möjligt i grunden men tänkte lägga till side scuff och lite smådetaljer här och där så som https://vparts.se/se/volvo-xc70/xc70-08 ... 11410.html och liknande. Den ska inte se ut som en epa utan det ska vara som det vore orginal tänkte jag. Så får vi se hur det går. :) Blir lite extraljus och sen på toppen av det ett taktält. :)

Bilder kommer med start hur den ser ut när jag hämtar den.
#1436508
Du har valt en mycket bra bil vill jag säga. Jag har en likadan , och det är den i särklass bästa bil jag ägt. Halverar man serviceintervallerna (Olja/filter och dyl) till 1500 mil istället för 3000 mil , så har man bilen i skick länge. Glöm inte att byta olja i Haldexen varje 5000 mil , annars kan det bli dyrt om man har otur!
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]