Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1464843
Inför mörkersäsongen så fick jag till slut dit ledrampen. Det är inte snyggt, men skönt på nattkörningen och kommer åka av i vår igen. Har beställt ett annat fäste då det är ett satans krångel att ställa in den rätt men nuvarande, men sen blir det nog bra, den lyser långt men för lågt just nu.
IMG_20210917_222502.jpg
IMG_20210917_222502.jpg (47.12 KiB) Visad 755 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av DOdell
#1464855
Briander skrev: mån 20 sep 2021, 20:01 Inför mörkersäsongen så fick jag till slut dit ledrampen. Det är inte snyggt, men skönt på nattkörningen och kommer åka av i vår igen. Har beställt ett annat fäste då det är ett satans krångel att ställa in den rätt men nuvarande, men sen blir det nog bra, den lyser långt men för lågt just nu.IMG_20210917_222502.jpg

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Vad kör du för märke och modell? Vore kul med en bild bakifrån å vad den lyser upp med och utan 😉
Användarvisningsbild
av Briander
#1464858
Det är en Award 21,5" 200W, hade jag köpt en idag hade jag kanske valt något annat men den funkar.

Den är svårjusterad just nu och det syns på bilden att den står lågt och mest ner i backen, utan jämförelsebild så säger det kanske inte så mycket.
IMG_20210920_204045.jpg
IMG_20210920_204045.jpg (125.36 KiB) Visad 745 gånger
Senast redigerad av 1 Briander, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1464873
Det verkar vara bra fart på den rampen.👍
Jag har denna på min V60 med stenskottsskydd (lagom slitet skydd som det är dags att byta nu): https://www.valostore.se/sv/produkt/led ... _road_heat

Skulle jag byta ramp hade detta varit en stark kandidat: https://www.crazyride.se/-nyheter-/2956 ... 9-32v.html
Användarvisningsbild
av Briander
#1465041
Det finns smalare och snyggare ramper, mer slimmade och med svarttonat glas osv. Man får nog offa lite ljusstyrka kanske. Men för mig spelar det inte så stor roll att den inte är så snygg, ska av till våren ändå

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1465514
fjohan82 skrev:Det verkar vara bra fart på den rampen.👍
Jag har denna på min V60 med stenskottsskydd (lagom slitet skydd som det är dags att byta nu): https://www.valostore.se/sv/produkt/led ... _road_heat

Skulle jag byta ramp hade detta varit en stark kandidat: https://www.crazyride.se/-nyheter-/2956 ... 9-32v.html
Stenskottskydd är inte en dum idé nej! Finns nog inte till min ramp ens. Men den du länkar sist där verkar ju grym, fördelen med att hålla sig till samma storlek på ramp borde vara att man kan byta rampen i befintliga fästen ganska enkelt.
Användarvisningsbild
av Briander
#1466007
Polestar-flärpar monterade fram, perfekt inför vintern! Det gör onekligen stor skillnad, lite köttigare intryck av fronten. Hoppas bara att jag inte glömmer att de sitter där och kör mot någon hög kant nu...

Ljusrampen är avmonterad för tillfället, jag ändrade mig om fästet, det behöver vara snyggare och bättre med justeringen, men den är tillbaka där inom kort. Polestar-slutrören ligger och väntar på montering också, men annars börjar det närma sig slut på idéer? Utöka fronten med splitter också?
IMG_20210926_164246_937.jpg
IMG_20210926_164246_937.jpg (114.32 KiB) Visad 612 gånger

Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1466032
Briander skrev:Polestar-flärpar monterade fram, perfekt inför vintern! Det gör onekligen stor skillnad, lite köttigare intryck av fronten. Hoppas bara att jag inte glömmer att de sitter där och kör mot någon hög kant nu...

Ljusrampen är avmonterad för tillfället, jag ändrade mig om fästet, det behöver vara snyggare och bättre med justeringen, men den är tillbaka där inom kort. Polestar-slutrören ligger och väntar på montering också, men annars börjar det närma sig slut på idéer? Utöka fronten med splitter också?
IMG_20210926_164246_937.jpg
Har ju min vparts splitter liggandes, har inte bestämt mig om jag gillar den eller inte, kanske sitter bättre nu när bilen är hög igen. Annars kanske side scuffs o lacka dem blanksvart kan vara något? Spacers? Finns alltid nåt att göraBild men ser onekligen bra ut nu med flärparna och hjulenBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]

Elschema 740

Vad menar du med "måste dras om". […]