Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1466084
DOdell skrev:Fin! Upplever fronten lite kort på v60. Men viss designändring är komplicerad. Denna är snygg!
5A7ABEDF-4F42-48BB-9A83-0554711C3A40.jpeg
Tack! Och jag håller med, den skulle vara lite lägre och det går ju att lösa delvis med lite mer splitters tex. och höjden på bilen. Racebilen är grymt snygg, brutal, synd man inte skulle kunna åka sådär med bruksbilen bara 8-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1466086
theodorkalin skrev:Har ju min vparts splitter liggandes, har inte bestämt mig om jag gillar den eller inte, kanske sitter bättre nu när bilen är hög igen. Annars kanske side scuffs o lacka dem blanksvart kan vara något? Spacers? Finns alltid nåt att göra men ser onekligen bra ut nu med flärparna och hjulen
Den i mitten mellan flärparna? Har funderat på det där med side scuffs, gillade det tidigare men är inte lika säker längre. Kolfibertrösklarna från Polestar 2018 är sjukt snygga men du vet säkert också vad dom kostar så :-o Spacers har jag liggande faktiskt, 15mm som jag hade bak på min förra V60. Nästa grej kanske är att gå till 235/35-19 på däcken, det som du precis bytt bort från :-D
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1466093
Briander skrev:
theodorkalin skrev:Har ju min vparts splitter liggandes, har inte bestämt mig om jag gillar den eller inte, kanske sitter bättre nu när bilen är hög igen. Annars kanske side scuffs o lacka dem blanksvart kan vara något? Spacers? Finns alltid nåt att göra men ser onekligen bra ut nu med flärparna och hjulen
Den i mitten mellan flärparna? Har funderat på det där med side scuffs, gillade det tidigare men är inte lika säker längre. Kolfibertrösklarna från Polestar 2018 är sjukt snygga men du vet säkert också vad dom kostar så :-o Spacers har jag liggande faktiskt, 15mm som jag hade bak på min förra V60. Nästa grej kanske är att gå till 235/35-19 på däcken, det som du precis bytt bort från :-D
Japp dennaBild
Har full koll på vad kolfiber delarna kostar...Bild
Maxton har väl annars något också till sidorna?
Sänkningssats på gång om du ska byta däck?
Såg att h&r fjädrarna kostade 1600 på autodock förra veckan, råkade kika lite snabbt Bild
Screenshot_20210927-130808_Gallery.jpg
Screenshot_20210927-130808_Gallery.jpg (61.56 KiB) Visad 734 gånger
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1466277
Just det! Den fyller upp snyggt där. Nästan så att Polestar-fronten gör mer när bilen inte är sänkt, den blir mer "normalhög" fram då.

Tror inte jag ska sänka den, letar efter någon sorts bra kompromiss mellan snyggt och och samtidigt vardagsvänligt, inte helt lätt :nerd:
#1466278
Briander skrev:Just det! Den fyller upp snyggt där. Nästan så att Polestar-fronten gör mer när bilen inte är sänkt, den blir mer "normalhög" fram då.

Tror inte jag ska sänka den, letar efter någon sorts bra kompromiss mellan snyggt och och samtidigt vardagsvänligt, inte helt lätt :nerd:
Nä känner likadant just nu, därav att sänkningssatsen rök, däremot är jag sugen på 20tum fortfarande för att få bilen att se lägre ut än vad den är när den istället blir högreBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1466498
Det är en kanonidé, fyller ut bra utan att bilen behöver bli lägre som du säger 8-)

Jag tror att jag mest av allt stör mig på Continental-däcken jag har bak, det är samma storlek som fram men där sitter Michelin, det är en helt annan design på däcksidan. Conti ser "bulligare" ut och Michelin är mer rakt och inte lika "högt" i sidan fast det är samma profil. Så det upplevs högre och som mer däck bak. Jäkla synvilla.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1466545
Briander skrev: tor 30 sep 2021, 07:45 Det är en kanonidé, fyller ut bra utan att bilen behöver bli lägre som du säger 8-)

Jag tror att jag mest av allt stör mig på Continental-däcken jag har bak, det är samma storlek som fram men där sitter Michelin, det är en helt annan design på däcksidan. Conti ser "bulligare" ut och Michelin är mer rakt och inte lika "högt" i sidan fast det är samma profil. Så det upplevs högre och som mer däck bak. Jäkla synvilla.
Japp har också klossar ala Continental 😊
Användarvisningsbild
av Briander
#1468020
Vinterdäck har beställts och ligger på jobbet och väntar på montering på mina gamla Ixion-fälgar som bilen kom med. 235/45-18 i Michelin X-Ice Snow, har aldrig kört Michelin på vintern förut men det blir nog kanon tänker jag mig. Valde 45-profil då det är då är vinterdäck, det gör inget med lite extra höjd och bekvämlighet.

Idag petade jag i en ramlös innerbackspegel också, det är detaljerna som gör det osv.
IMG_20211008_151133.jpg
IMG_20211008_151133.jpg (33.99 KiB) Visad 582 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1468024
Briander skrev:Vinterdäck har beställts och ligger på jobbet och väntar på montering på mina gamla Ixion-fälgar som bilen kom med. 235/45-18 i Michelin X-Ice Snow, har aldrig kört Michelin på vintern förut men det blir nog kanon tänker jag mig. Valde 45-profil då det är då är vinterdäck, det gör inget med lite extra höjd och bekvämlighet.

Idag petade jag i en ramlös innerbackspegel också, det är detaljerna som gör det osv.
IMG_20211008_151133.jpg
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Hade Michelin x-ice north tidigare, gjorde sitt jobb så tror knappast deras nya är sämre.

Spegeln står på menyn för mig också, vill helst ha den med kompassen då jag hade det i både v40n och förra s60n men än sålänge har det inte dykt upp begagnat.

Enkel att byta?Bild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]