Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1427782
kievY skrev:@DOdell, Fungerar inte fjärrstart om man bara har automat?
Stämmer. Kräver automat för fjärrstart :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1427784
Lockis skrev: fre 05 feb 2021, 09:17
kievY skrev:@DOdell, Fungerar inte fjärrstart om man bara har automat?
Stämmer. Kräver automat för fjärrstart :-)
Och en sån där populär VEA-motor om jag inte är fel ute... :-)
av Lockis
#1427789
fjohan82 skrev:
Lockis skrev: fre 05 feb 2021, 09:17
kievY skrev:@DOdell, Fungerar inte fjärrstart om man bara har automat?
Stämmer. Kräver automat för fjärrstart :-)
Och en sån där populär VEA-motor om jag inte är fel ute... :-)
Just den där biten har jag ingen koll på :-D Vet bara att det är jäkligt skönt med appen.
Förmodligen är det VoC som håller mig kvar hos Volvo. Och navigeringen...
av kievY
#1427793
Lockis skrev:
fjohan82 skrev:
Lockis skrev: fre 05 feb 2021, 09:17 Stämmer. Kräver automat för fjärrstart :-)
Och en sån där populär VEA-motor om jag inte är fel ute... :-)
Just den där biten har jag ingen koll på :-D Vet bara att det är jäkligt skönt med appen.
Förmodligen är det VoC som håller mig kvar hos Volvo. Och navigeringen...
Vad tänker du med navigeringen? De andra märkena har väl också bra navigering eller är det något speciellt med Volvos?
av Lockis
#1427794
kievY skrev:
Lockis skrev:
fjohan82 skrev: Och en sån där populär VEA-motor om jag inte är fel ute... :-)
Just den där biten har jag ingen koll på :-D Vet bara att det är jäkligt skönt med appen.
Förmodligen är det VoC som håller mig kvar hos Volvo. Och navigeringen...
Vad tänker du med navigeringen? De andra märkena har väl också bra navigering eller är det något speciellt med Volvos?
Jag gillade inte Audi's navigering. BMW's däremot är rätt trevlig.
Användarvisningsbild
av Briander
#1427814
VOC finns från 2012 så det har inget med motorn att göra så sett :) Navigering har jag haft i mina tidigare men inte den här, har använt telefonen och google maps ändå så jag saknar den inte men den är inte helt dum för son ålder, trots allt. Det enda jag kan sakna nu är den adaptiva farthållaren.
av pergrein
#1427870
Briander skrev: fre 05 feb 2021, 05:58 Jag kör timer, inget VOC på den här kärran tyvärr. Jag kör också en del korta sträckor så får bli de kallaste dagarna som är prio, ännu så länge så är batteriet piggt.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Du kan programmera nyckeln så du kan starta värmaren med den om du har PCC nyckeln (keyless) . Räckvidd är ca:100m vid fri sikt. Jag hade det på min förra V60 my16 och det fungera bra. Men bor man i lägenhet och så kan det ju bli lite problem beroend om parkeringen är lång ifrån. Men då vet du att det finns iaf.

Mvh
Per
av Lockis
#1427936
pergrein skrev: fre 05 feb 2021, 17:56
Briander skrev: fre 05 feb 2021, 05:58 Jag kör timer, inget VOC på den här kärran tyvärr. Jag kör också en del korta sträckor så får bli de kallaste dagarna som är prio, ännu så länge så är batteriet piggt.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Du kan programmera nyckeln så du kan starta värmaren med den om du har PCC nyckeln (keyless) . Räckvidd är ca:100m vid fri sikt. Jag hade det på min förra V60 my16 och det fungera bra. Men bor man i lägenhet och så kan det ju bli lite problem beroend om parkeringen är lång ifrån. Men då vet du att det finns iaf.

Mvh
Per
Undrar om denna möjligheten finns på dem nya modellerna med.
av LazerHawke
#1427995
Lockis skrev:
pergrein skrev: fre 05 feb 2021, 17:56
Briander skrev: fre 05 feb 2021, 05:58 Jag kör timer, inget VOC på den här kärran tyvärr. Jag kör också en del korta sträckor så får bli de kallaste dagarna som är prio, ännu så länge så är batteriet piggt.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Du kan programmera nyckeln så du kan starta värmaren med den om du har PCC nyckeln (keyless) . Räckvidd är ca:100m vid fri sikt. Jag hade det på min förra V60 my16 och det fungera bra. Men bor man i lägenhet och så kan det ju bli lite problem beroend om parkeringen är lång ifrån. Men då vet du att det finns iaf.

Mvh
Per
Undrar om denna möjligheten finns på dem nya modellerna med.
Voc är standard from 2020 så tvivlar på att man lägger resurser på att styra värmaren via nyckeln
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1428007
LazerHawke skrev:
Lockis skrev:
pergrein skrev: fre 05 feb 2021, 17:56 Du kan programmera nyckeln så du kan starta värmaren med den om du har PCC nyckeln (keyless) . Räckvidd är ca:100m vid fri sikt. Jag hade det på min förra V60 my16 och det fungera bra. Men bor man i lägenhet och så kan det ju bli lite problem beroend om parkeringen är lång ifrån. Men då vet du att det finns iaf.

Mvh
Per
Undrar om denna möjligheten finns på dem nya modellerna med.
Voc är standard from 2020 så tvivlar på att man lägger resurser på att styra värmaren via nyckeln
Voc har en begränsning i form av mobiltäckning. Här i vår knappnål av världen fungerar det rätt bra, men vi har det rätt bra också. Finns säkert viss styrning via nyckeln på de nyare också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]