Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1427149
Snygg bil! Letade en liknande (facelift med 2.0 5-cyl diesel) när jag köpte min V60 men hittade aldrig någon som uppfyllde önskemålen om utrustning så det blev en MY13 istället.


Det här medlet är fantastiskt.

https://pingens.se/produkt/interior-clean/
Användarvisningsbild
av Briander
#1427376
Tack! Det finns några grejer jag hade velat ha men jag är nöjd ändå.

Ska botanisera lite i deras webshop ser jag, tack för tips :-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1427377
Har en LED-ramp som jag har förhoppningar om att få dit, bakom gallret då jag vill att den ska synas så lite som möjligt. Har inte en susning hur det ska gå till dock. Om någon har gjort detta tidigare så tar jag gärna tips.
Användarvisningsbild
av Briander
#1427650
Gjort första riktiga kontrollen under på bilen idag, allt ser bra ut. Ska byta några avgas-upphängningar och se om högra utblåset kommer upp lite. Inget som är trasigt någonstans i vilket fall.
Även bytt skyltbelysningen till Volvo LED. Fått ett K&N insatsfilter också, ska tvättas av och åker i till våren eller dyl.

Har för första gången i livet även använt diesel-värmare, vilken fröjd att komma ut till en varm bil! För mig som aldrig haft tillgång till varmgarage eller motorvärmare.
IMG_20210204_171410.jpg
IMG_20210204_171410.jpg (81.09 KiB) Visad 401 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1427659
Briander skrev:Gjort första riktiga kontrollen under på bilen idag, allt ser bra ut. Ska byta några avgas-upphängningar och se om högra utblåset kommer upp lite. Inget som är trasigt någonstans i vilket fall.
Även bytt skyltbelysningen till Volvo LED. Fått ett K&N insatsfilter också, ska tvättas av och åker i till våren eller dyl.

Har för första gången i livet även använt diesel-värmare, vilken fröjd att komma ut till en varm bil! För mig som aldrig haft tillgång till varmgarage eller motorvärmare.
IMG_20210204_171410.jpg
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Hade inte xc60n dieselvärmare???Bild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av DOdell
#1427753
Briander skrev: tor 04 feb 2021, 17:33 Gjort första riktiga kontrollen under på bilen idag, allt ser bra ut. Ska byta några avgas-upphängningar och se om högra utblåset kommer upp lite. Inget som är trasigt någonstans i vilket fall.
Även bytt skyltbelysningen till Volvo LED. Fått ett K&N insatsfilter också, ska tvättas av och åker i till våren eller dyl.

Har för första gången i livet även använt diesel-värmare, vilken fröjd att komma ut till en varm bil! För mig som aldrig haft tillgång till varmgarage eller motorvärmare. IMG_20210204_171410.jpg

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Ja det är underbart! Har du fjärstart på värmaren eller kör du timer? Fintar om man ska bekosta en fjärstart.. Dock tar batteriet snabbt slut iaf för mig med inte så långa sträckor. ;-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1427765
Jag kör timer, inget VOC på den här kärran tyvärr. Jag kör också en del korta sträckor så får bli de kallaste dagarna som är prio, ännu så länge så är batteriet piggt.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]