Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1479487
DOdell skrev: Låter som du borde säga ett å annat till Lego! Kan tänka mig att man vill iaf att den ska gå att rulla..
Jo, alltså, den går att rulla men du måste verkligen tänka på var du håller den. Att komma till ratten och svänga hjulen är en svår åtgärd. Det ska till små fingrar för att leta sig dit.
Jag är övertygad om att Lego vet att det är en bristfällig byggsats. Den är billig sett till storlek och kvalité.
Kanske jag är för kritisk eftersom jag inte gillar Porsche? Undrar vad Porsche älskaren säger?
Jag blir väl tvungen till att bygga en annan 911 i Creator-serien för att jämföra. ;-)
https://www.lego.com/sv-se/product/porsche-911-10295
#1479560
AndreasThn skrev:Den 911:an verkade riktigt nice :)
Sån får det bli framöver 8-)
Problemet är väl om man ska bygga den som Targa eller Turbo. Ta två på en gång? ;-)
#1479618
AndreasThn skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 17 dec 2021, 11:46 Problemet är väl om man ska bygga den som Targa eller Turbo. Ta två på en gång? ;-)
Ja eller hur, lite tråkigt med två vita dock... :party: :nerd: 8-)
Jag kan lätt blanda in två vita i mina skåp, så DET är inget problem.
Måste bara vänta till tanten "behöver" nya skor. :-D :-D
#1480598
Byggde färdigt den innan jul.
Man vet aldrig vad som händer...
Lonbus7.jpg
Lonbus7.jpg (1.13 MiB) Visad 669 gånger
.
Lonbus8.jpg
Lonbus8.jpg (1.44 MiB) Visad 669 gånger
.
Lonbus9.jpg
Lonbus9.jpg (1.33 MiB) Visad 669 gånger
.
Lonbus10.jpg
Lonbus10.jpg (1.14 MiB) Visad 669 gånger
.
Lonbus11.jpg
Lonbus11.jpg (1.14 MiB) Visad 669 gånger
.
Lonbus12.jpg
Lonbus12.jpg (797.55 KiB) Visad 669 gånger
.
Som sagt, man vet aldrig vad som händer.
Inte van att köra något med en sådan hög tyngdpunkt. Det gick åt hel%¤#&!
Tur att jag även äger en tungbärgare. :-)
Lonbus13.jpg
Lonbus13.jpg (1.02 MiB) Visad 669 gånger
.
Lonbus14.jpg
Lonbus14.jpg (706.08 KiB) Visad 669 gånger
#1480844
Blev till att möblera om för att få plats.
ommöblering1.jpg
ommöblering1.jpg (1.82 MiB) Visad 633 gånger
.
ommöblering2.jpg
ommöblering2.jpg (1.87 MiB) Visad 633 gånger
.
Så visade det sig att mina barn tyckte jag behövde mer lego att bygga. :-D
.
Jul1.jpg
Jul1.jpg (616.01 KiB) Visad 633 gånger
.
Jul2.jpg
Jul2.jpg (956.35 KiB) Visad 633 gånger
Bäst att ta tag i det omgående.
#1481169
Eftersom jag brukar tappa ner klossar på golvet så tänkte jag att detta Airhockeyspel med sina sarger kunde vara en bra byggplats. Och det är det också!
Provet bestod i att bygga två Jaguarer i Speed Champions serien.
Ett kärt återseende av Jaguar, som jag hade en under 14 år som sommar/hobbybil. Det var en XJ6 4.0 Sovereign från 1995, British racing green med beige skinninredning och nästan fullutrustad. Den gick sina första 8 år nere i södra Tyskland. Mycket fint skick när jag köpte den, men ändå så gjorde jag förbättringar under vinterhalvåret. Renoverade hjulupphängningar och bytte bussningar, högglanspolerade original fälgarna, monterade backkamera, uppgraderade ljudet, blästrade och målade allt under bilen, och en hel del till. Eftersom det var en Jaguar så gick det sönder en hel del saker som då reparerades under vintern (ABS enhet, innertak, vajrar för eliställningar till ratten, givare till stolsinsällningarna och massa småsaker. Inget som inte kunde vänta till vinteravställningen som tur var.
Den gick på export när jag sålde den för ett par år sedan, ganska precis innan Covid drabbade oss.
Ja ja, nu var det Lego det skulle handla om.
.
Jaguar1.jpg
Jaguar1.jpg (1.18 MiB) Visad 601 gånger
.
Jaguar2.jpg
Jaguar2.jpg (735.77 KiB) Visad 601 gånger
.
Jaguar3.jpg
Jaguar3.jpg (706.83 KiB) Visad 601 gånger
.
Jaguar4.jpg
Jaguar4.jpg (662.33 KiB) Visad 601 gånger
.
Jaguar5.jpg
Jaguar5.jpg (1.05 MiB) Visad 601 gånger
.
Färdiga att sätta in i skåpet.
Den "riktiga" I-Pace har jag kört vid en av Jaguarklubbens träffar som vi bl.a. har på Joe's Garage i Löddeköpinge, strax utanför Lund. Formula E bilen har jag däremot inte kört...än! ;-)
#1481581
Dottern fick sin första legomodell i julklapp så den fick vi (mest dottern faktiskt) bygga ihop.
2.jpg
2.jpg (2.45 MiB) Visad 584 gånger
1.jpg
1.jpg (1.48 MiB) Visad 584 gånger
Sen ville hon att vi skulle bygga "vuxenlego" så fick ta en modell från hyllan :)
Renoveringen av rummet där modellerna skall stå är påbörjad så snart kan det bli lite mer byggande :)
Hade samma modell som barn så kul att ha den igen :-D
3.jpg
3.jpg (1.94 MiB) Visad 584 gånger
#1481691
AndreasThn skrev:Dottern fick sin första legomodell i julklapp så den fick vi (mest dottern faktiskt) bygga ihop.
Den husbilen ska jag också köpa. Gillar verkligen tillbehören också. :-)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22

Vilket variant av insprutning är där? &A[…]

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]