Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1423670
Lucif3r skrev:Men vilken amatör du är, använda beskrivningen så där :-D
När jag höll på med lego, visserligen i mina barnaår, så kollade jag aldrig beskrivningen. "Fuska med beskrivning" var ju för lätt ;-)
... Jag använder iofs inte beskrivningar nu för tiden heller om det inte är absolut kritiskt(t ex moment för bultar och liknande, eller kopplingsschema så man inte gör en rökbomb av sitt projekt). Men det beror väl på vad man tycker är roligast, själva byggandet eller slutresultatet. Jag var(och är) mer åt byggandet än slutresultatet. :-)
Ibland så kanske det underlättar med att köra amatörversionen och använda beskrivning(arna)...
Till Bugattin var det faktiskt så man reagerade när man öppnade kartongen, 2 böcker på över 300 sidor vardera och 970 byggsteg :-)
Lego8.jpg
Lego8.jpg (53.49 KiB) Visad 683 gånger
Lovar, utan dessa hade inte jag fått ihop den som det var tänkt. Det är nu som man börjar förstå hur mycket tid det egentligen ligger bakom i framställande av en avancerad byggsats.

Men på följande länk så är det "på riktigt" https://www.lego.com/en-us/campaigns/te ... d-for-real
Om jag tolkat rätt så är det enda som inte är Lego på denna modell är däck och fälg.
#1423685
Där går det åt ganska många klossar, och tid. Men otroligt imponerande.
Denna har jag...
IMG_20181214_110618.jpg
IMG_20181214_110618.jpg (1.06 MiB) Visad 677 gånger
IMG_20181214_110653.jpg
IMG_20181214_110653.jpg (879.6 KiB) Visad 677 gånger
IMG_20181214_110549.jpg
IMG_20181214_110549.jpg (1.04 MiB) Visad 677 gånger
...fotat på Volvomuseet i Göteborg.
Där ser det också ut att vara riktiga däck och fälgar.
(Glömde lägga mig på golvet och kolla under.)
#1423686
JEriksson skrev:
Lucif3r skrev:Men vilken amatör du är, använda beskrivningen så där :-D
När jag höll på med lego, visserligen i mina barnaår, så kollade jag aldrig beskrivningen. "Fuska med beskrivning" var ju för lätt ;-)
... Jag använder iofs inte beskrivningar nu för tiden heller om det inte är absolut kritiskt(t ex moment för bultar och liknande, eller kopplingsschema så man inte gör en rökbomb av sitt projekt). Men det beror väl på vad man tycker är roligast, själva byggandet eller slutresultatet. Jag var(och är) mer åt byggandet än slutresultatet. :-)
Ibland så kanske det underlättar med att köra amatörversionen och använda beskrivning(arna)...
Till Bugattin var det faktiskt så man reagerade när man öppnade kartongen, 2 böcker på över 300 sidor vardera och 970 byggsteg :-)
Lego8.jpg
Lovar, utan dessa hade inte jag fått ihop den som det var tänkt. Det är nu som man börjar förstå hur mycket tid det egentligen ligger bakom i framställande av en avancerad byggsats.

Men på följande länk så är det "på riktigt" https://www.lego.com/en-us/campaigns/te ... d-for-real
Om jag tolkat rätt så är det enda som inte är Lego på denna modell är däck och fälg.
Tala gärna om hur många legobitar den är byggd av. :-D
En annan sak man blir imponerad över är packningen av klossarna i plastpåsarna. Dels märkningen så man inte har flera tusen bitar att leta bland. Och att det *peppar peppar* inte fattas några bitar. Som Lego skriver: "Troligen har du tappat biten på golvet, inte fått ur den ur förpackningen eller satt den på fel plats."
Därför lägger jag allt i olika burkar. Tar dom bitarna som punkten i beskrivningen visar och lägger dom i en tom burk. Räknar antalet enligt beskrivningen och sedan i burken jag lagt bitarna i. Därefter monteras dom. Har gått bra än så länge...
#1424456
Snart klar, nu ser man vad det ska bli.
Mustang2.jpg
Mustang2.jpg (643.43 KiB) Visad 640 gånger
Tänk så enkelt att få till ett batteri!
Mustang3.jpg
Mustang3.jpg (246.47 KiB) Visad 640 gånger
#1425686
Jag håller med dig helt och hållet. Skulle väl också vilja att det inte är så mycket specialbitar. Nackdelen att det blir mindre likt "originalet" då.
Varje gång sitter jag och funderar på om jag ska skippa klistermärkena, men det slutar med att dom ändå åker på.

Nu är Mustangen klar. Går att bygga Original eller som modifierad muskelbil. Några delar som lätt går att plocka av.
Den kommer att stå utan dom groteska detaljerna på min hylla.
.
.
Mustang0.jpg
Mustang0.jpg (391.04 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang1.jpg
Mustang1.jpg (436.24 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang2.jpg
Mustang2.jpg (352.81 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang3.jpg
Mustang3.jpg (356.27 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang4.jpg
Mustang4.jpg (667.48 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang5.jpg
Mustang5.jpg (495.12 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang6.jpg
Mustang6.jpg (354.61 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang7.jpg
Mustang7.jpg (354.17 KiB) Visad 566 gånger
Går att höja i bakändan, om man nu skulle vilja det.
.
.
Mustang8.jpg
Mustang8.jpg (505.59 KiB) Visad 566 gånger
.
.
Mustang9.jpg
Mustang9.jpg (507.53 KiB) Visad 566 gånger
#1425818
Håller lite med att det kan bli för mycket dekaler ibland

Faktiskt så tvekade jag innan jag köpte Ferrarin just för alla märken, men sen tittade jag lite närmare om man skulle göre den neutral.

Det finns några vita, svarta, gula och blå bitar om man byter ut dem mot röda så bör man kunna kunna få till en gatbil istället för banbil av denna. Faktiskt så går det att beställa enstaka bitar från Lego så det har jag gjort, dock så var det 5-7 veckors leveranstid... Då bitarna var av kategorin "technic" så är det inte bara att handla, provade att åka till Legobutiken på MOS men de hade bara standardbitarna, därav beställningen.
Lego6.jpg
Lego6.jpg (222.71 KiB) Visad 525 gånger
#1425864
JEriksson skrev:Håller lite med att det kan bli för mycket dekaler ibland

Faktiskt så tvekade jag innan jag köpte Ferrarin just för alla märken, men sen tittade jag lite närmare om man skulle göre den neutral.

Det finns några vita, svarta, gula och blå bitar om man byter ut dem mot röda så bör man kunna kunna få till en gatbil istället för banbil av denna. Faktiskt så går det att beställa enstaka bitar från Lego så det har jag gjort, dock så var det 5-7 veckors leveranstid... Då bitarna var av kategorin "technic" så är det inte bara att handla, provade att åka till Legobutiken på MOS men de hade bara standardbitarna, därav beställningen.
Lego6.jpg
Ferrarin skulle jag också kunna tänka mig att köpa. Men visst måste man tycka om Porsche för att köpa och bygga en? ;-)

För mig är närmaste Legobutik i Köpenhamn, en timme bort med tåg. Men givetvis otänkbart nu och ett tag till.

Det där att beställa enstaka bitar från Lego lär väl vara riktigt dyrt, kan jag tänka. Finns det någon prislista eller hur går det till att beställa?
#1426011
Tja, en GT3:a skulle man väl kunna stå med i garaget...
Men till frågan om reservdelar, skulle inte vilja säga att det var så dyrt faktiskt. De flesta delarna låg mellan 0,48 - 4,00 / st, några bitar runt 6:- och en var runt 10:-. Om man klickar sig fram via deras hemsida kommer man fram till ersättningsbitar och vilka artikelnummer de har mm samt färger som finns.
Tror det dock skulle bli bra mycket dyrare om man köpte delarna löst till en modell.

På en sida jag hittat finns det möjlighet att köpa byggbeskrivningar och komponentlista för modeller som olika personer gjort utanför Lego. Där finns det en som har en beskrivning på en Audi R8 som skulle kunna vara av intresse, den består av knappt 2800 bitar. Har inte kollat upp man kan då tänkas att den skulle hamna runt 4000-4500:- om man köpte bitarna lösa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]