Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1419475
Riktigt nice :-D Tänka sig hur rattarna såg ut förr mot idag, riktigt stor den där bara för airbagen :-o
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1419539
DayDreamer skrev:Riktigt nice :-D Tänka sig hur rattarna såg ut förr mot idag, riktigt stor den där bara för airbagen :-o
Hehe ja, bara skillnaden mellan 940 och S/V70 känns rejält. Även om diametern är snarlik känns 940 mer som att ratta en lastbil mot V70ins ratt :P
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1419585
Jag har haft en likadan bil som jag köpte ny och fick levererad i februari 1997. Också röd, som din. Körde 16000 mil under 12 är. Enda felet var just det som hänt på din, brand i förarsätet. Ser ut att vara på samma ställe. Det gick faktiskt att ta det på bilens brandförsäkring, vilket blev billigt!
Har alla tankningarna och en bild upplagda på denna länk: https://www.spritmonitor.de/en/detail/907855.html
Användarvisningsbild
av drlecter
#1419595
Ja det verkar inte vara så ovanligt detta med förarsätet. Håller utkik efter stolar att köpa..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1419600
DayDreamer skrev:Passar inte 960 ratten eller är det annan dimension där?
Det är annan rattaxel, och således annat nav. 960 har samma dimension som 85x70, så man kan faktiskt montera en S/V70 ratt i en 960 :) .... Men dessvärre inte i 940 :(
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1419611
drlecter skrev:Ja det verkar inte vara så ovanligt detta med förarsätet. Håller utkik efter stolar att köpa..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det är väl en SE du har? Dom som blev byggda efter nyåret 1997 fick sidoairbag i framstolarna. Har du det på din? Något att beakta när du jagar stolar. Jag monterade även på den lilla takspoilern med inbyggt bromsljus, vindskydd till främre sidorutorna (vilket jag sedan tog bort då det blev ännu mer vindbrus när man körde med rutan nerhissad), larm, textilmattor, lastgaller, motorvärmare, drag, automatisk nivåreglering på bakdämparna, tonade rutor, flera olika aluminiumfälgar och säkert något jag glömt. Tog även rutantenn som satt i bakersta rutan på väster sida.
Oj vad jag saknar den nu när jag ser din (och min). Dom som köpte min har fortfarande kvar den.
Hösten 2009, 16100 mil när jag sålde den, då fortfarande med original avgassystem sedan ny! Enda felet jag hade på den var som jag sa "branden" i stolsdynan. Vilken bil! Vilken kvalité! Varför sålde jag den egentligen? Kan det ha varit för att jag faktiskt fick riktigt bra betalt för den? För det fick jag.
.
.
20050720-2 (89).JPG
20050720-2 (89).JPG (385.08 KiB) Visad 518 gånger
.
.
20050720.jpg
20050720.jpg (342.77 KiB) Visad 518 gånger
.
.

Som du ser så ska tröskellådorna vara i bilens färg, om man jagar helt original. Det gör du givetvis precis som du vill med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]