Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drlecter
#1418938
Nu har vi kommit till mars detta år. En dag gick det inte att öppna bakluckan. Handtaget till luckan hade gått av inuti. Men det fanns nytt att beställa på Volvo. Så hela handtaget byttes. Skönt få nummerskyltbelysning och allt det nytt också. Kostnad 1400:-

Maj detta år: abs lampa tänds. Eftersom jag inte hunnit göra en felkodsläsare än fick jag åka in till volvo och läsa ur kod: abs givare v.fram. Efter byte av den fungerar det igen som det ska.
Måste ta tag i detta med felkodsläsare..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av drlecter
#1418940
Juni och dags för besiktning. Det resulterade i 2: a på rostig dragkrok. För iväg till lokala ad- bildelar butiken i byn. De kunde inte få fram någon. Det låg flera veckor framåt i tiden i leverans.
Åkte till Volvo. De har inte dragkrok i sortimentet längre! Det slutade med att jag blästrade, rostlagade, slipade och lackade min gamla dragkrok. Mycket jobb men den blev som ny igen.
Man blir lite orolig om det blir problem framöver med att få reservdelar till lilla älsklingen..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av White
#1418953
Så hände även med mitt handtag. Köpte nytt på Volvo och även ett att ha i reserv då dom troligen utgår
inom det snaraste.

Jo det börjar bli svårt med vissa reservdelar till dom tyvärr. Behöver du hjälp med att hitta något så bara
hojta till så ska jag försöka hjälpa dig. :-)
Användarvisningsbild
av drlecter
#1418955
Det uppskattas! Man vill ju gärna hålla liv i pärlan så länge det bara går. Det är väl bra om man kan tipsa varann om något håller på att utgå ur sortiment.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Bondkaka
#1418999
Snyggt jobbat med den 945'an!!! Fasen, man blir ju nostalgisk när man ser bilderna. Hade själv en -97 945 Mörkblå.....till dags dato den bästa bil vi haft. Bilar av den kalibern har inte byggts på mååånga år!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1419012
Snyggt :-D gäller att hålla liv i dessa bilar, allt för många åker tyvärr på skrot eller blir epa :-(
Användarvisningsbild
av drlecter
#1419453
I somras blev det tur på 40 mil för att hämta dörrsidor från en classic. Det var en kille som hade skrotat en bil. Dörrsidorna är i fint skick och skrynkelfria. Kul att få träinlägg även i dörrarna. Träet på instrumentpanelen fanns redan på denna bil original. Det enda jag saknar nu är väl askoppen i trä. Tror bara den fanns i classic.
På önskelistan finns också bla en ny stol fram. Jag tänkte en passagerarstol med samma klädsel. Tar sittdelen av den och byter ut på min bef förarstol. Eller om det går att få tag på en riktigt fräsch förarstol som ej är nedsutten. I min förarstol har stolsvärmen bränt hål i tyget.

Det blev ytterligare en 40 milatur i höstas. En kille annonserade ut galaxy fälgar i mycket fint skick. Dock med dåliga däck. Får se om ekonomin finns att kränga på nya däck. Det blir då minst 2 nya i alla fall. Men fälgarna är nästan i nyskick! Blir väl nån bild på det till våren..
20201222_100311.jpg
20201222_100311.jpg (122.29 KiB) Visad 460 gånger
20201222_100250.jpg
20201222_100250.jpg (90.71 KiB) Visad 460 gånger
20201222_100348.jpg
20201222_100348.jpg (107.44 KiB) Visad 460 gånger
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av drlecter
#1419467
Ja galaxy är fina. Valde dem främst för att de är volvo original- tillbehörsfälg. Har en vision att allt på denna bil ska vara original. Eller original tillbehör. Finns en del jag skulle vilja ha. Vindavvisare tex..
Egentligen tycker jag Mim Juventus 8×16 eller ocean classic är finare på 940. Riktigt fet fälgkant.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Volvo on call och GSM

spelar ingen roll när inte VOC finns lä[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns […]