Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1471151

MartinS skrev:Den här tråden har fått mig riktigt sugen på att köpa en S60R. Men jag vill inte ha sönderskruvade ungdomsbilar och originalare i någorlunda skick är det ont om, så jakten fortsätter, kanske tar den aldrig slut :)

När kom R modellerna för P2 plattformen, var det MY04? Blev listerna lackade från 05? Visst hängde strålkastarna med glas med även till facliften? Var det 17" original och 18" som option?
Kul att du blir sugen, det är riktigt roliga bilar, och udda. Speciellt med en bil som inte är just 18-årsfixad som du säger. Färre och färre blir dom, jag är väldigt nöjd med den jag har, med spec och färg. Hoppas du hittar en till slut som passar det du vill ha :)

Det stämmer, 05 kom lackade lister och lite annorlunda spolier på bakstötfångaren, även interiört blev det en annorlunda mittkonsol och space ball:en fick ett annat utseende på de manuella.

Enligt min oerhört R-nördiga kollega så var 17" egentligen standard men alla svensksåld hade 18" som standard.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1471152
DOdell skrev:Racepipe hade jag gjort alla dagar! Ferrita är dyr men säkert go!
Det lutar starkt åt detta! Inte så dyrt heller.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1472696
Första besiktningen gjord i min ägo. Inga konstigheter, man är alltid orolig innan man har lite koll, förutom en sjukt onödig tvåa på handbromsen, som har varit likadan hela tiden jag haft bilen och då var den nyligen besiktad. Men det är bara att ta tag i den, tror vajern är kass på höger sida då den inte tar något alls där, men det blir att riva det i veckan. Har alltid hatat handbromsar så här fick man för sina synder.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
#1472807
Kul, alltid lite nervöst med första besiktningen i ny ägo
Användarvisningsbild
av Briander
#1475043
Sådär ja, godkänd för 14 nya månader! Nu kan man pyssla lite med gott samvete inför våren. Nya fjäderbenslagringar är första anhalten, och då åker nya fjäderbensstagen dit också.

Firade med att fixa till nyckeln idag, den har haft Niklas-sjukan, dvs att fjädern i nyckeln inte har fungerat.
IMG_20211120_113838.jpg
IMG_20211120_113838.jpg (99.3 KiB) Visad 1845 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1475242
Tack!

Torrmonterade fjäderbensstaget, det är inte fagraste man sett men ändå. Funderar på om det borde få en ny färg eller om jag ska behålla det i silver.

IMG_20211121_132653.jpg
IMG_20211121_132653.jpg (2.65 MiB) Visad 1806 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1475872
Är det ett originalstag tycker jag du skall behålla originalfärgen.
Användarvisningsbild
av Briander
#1476359
Det är eftermarknadstag tyvärr, hade varit lite kul att måla det i flashgreen också, men samtidigt så smälter det in rätt bra i silver.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1476376
Briander skrev: mån 29 nov 2021, 12:00 Det är eftermarknadstag tyvärr, hade varit lite kul att måla det i flashgreen också, men samtidigt så smälter det in rätt bra i silver.
Du ser det där beigfärgade delen på motorn, det skulle kunna vara en färg för staget?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]