Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1463859
En levande legend!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1463873
Den färgen är så otroligt snygg!!! Undrar varför så få valde den? Den låg kanske långt före sin tid? Eller var folk för "fega" och inte vågade sticka ut?

Men sjuttsiken kattsiken vad snygg den är!!
Användarvisningsbild
av Briander
#1470481
Snart dags för avställan för vintern. Men först ska jag besikta den är tanken, så att det är klart när våren kommer, med lite tur hinner jag med det nästa vecka.

IMG_20211022_083102.jpg
IMG_20211022_083102.jpg (3.29 MiB) Visad 900 gånger
Användarvisningsbild
av Briander
#1471068
Okej jag funderar och funderar. Den är ju inte 100% original just nu även om den till största del ser ut så utseendemässigt. Frågan är om jag ska piffa till lite lagom ytterligare. Det finns lite andra jobb som ska göras också men det är alltid lättare att motivera om det även finns roliga saker. Tankarna går till saker som går att återställa om/när jag vill:

* Fjäderbensstag, som jag redan har köpt...
* Motorfästen med polybussningar, tidigare ägare har redan satt sådana lite här och var.
* Racepipe, en delete av första ljuddämparen.

I övrigt ska jag byta höger Four C-dämpare bak, och fjäderbenslagringar fram. Byta olja i växellådan står också på något schema. Bromsbelägg fram.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1471099
Den här tråden har fått mig riktigt sugen på att köpa en S60R. Men jag vill inte ha sönderskruvade ungdomsbilar och originalare i någorlunda skick är det ont om, så jakten fortsätter, kanske tar den aldrig slut :)

När kom R modellerna för P2 plattformen, var det MY04? Blev listerna lackade från 05? Visst hängde strålkastarna med glas med även till facliften? Var det 17" original och 18" som option?
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1471110
MartinS skrev: tis 26 okt 2021, 14:21 Den här tråden har fått mig riktigt sugen på att köpa en S60R. Men jag vill inte ha sönderskruvade ungdomsbilar och originalare i någorlunda skick är det ont om, så jakten fortsätter, kanske tar den aldrig slut :)

När kom R modellerna för P2 plattformen, var det MY04? Blev listerna lackade från 05? Visst hängde strålkastarna med glas med även till facliften? Var det 17" original och 18" som option?
Såg faktiskt en riktigt fräsch S60R med facelift igår eftermiddag som rullade ut från parkeringen på jobbet.
Ja du kan nog ha rätt att 17" var standard.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]