Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1396608
DSC_0544.JPG
DSC_0544.JPG (164.15 KiB) Visad 6372 gånger
Efter 5 år och 2st V70N så kände jag att det var dags att prova något nytt. Flera modeller och märken övervägdes, men det vart Volvo igen. Hade egentligen spanat in 2 andra exemplar, men sent på kvällen innan jag och farsan skulle åka och titta på dem så kikade jag en sista gång på blocket och då hade denna dykt upp.
DSC_0547.JPG
DSC_0547.JPG (143.55 KiB) Visad 6372 gånger
Så nu har jag sedan ett par veckor tillbaka denna 2011 V60 T3 med manuell låda. Den är i helt ok skick både på ut- och insidan. Den är ju dock "försäljningsrekondad" så vi får väl se om den får vara så över vintern eller om jag polerar den innan vintern.
flagfore.jpg
flagfore.jpg (53.41 KiB) Visad 6372 gånger
Det var dock 2 mindre saker med den. Dels så var det vibrationer i framvagnen. Det visade sig bero på att fälgarna såg hemska ut på insidan. Fulla med tjära och oljegrus(?). Stog och bröt bort topparna och det vart en liten hög innan det ens var ide att börja med avfettning :-o
falgefter.jpg
falgefter.jpg (81.33 KiB) Visad 6372 gånger
Så från att man kunde se att ratten rörde sig i 100 - till inget efter en rätt grundlig tvätt var en ny upplevelse.
DSC_0586.JPG
DSC_0586.JPG (88.57 KiB) Visad 6317 gånger
Sen så satt spegeln på passagerarsidan och vibrerade. Hade tänkt att ta loss spegeln och limma fast glaset. Men innan jag hann göra det så ramlade själva glaset bort och det visade sig att bottenplattan var skadad, så det fick bli ett helt nytt glas istället.
Senast redigerad av 1 Marlboroman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1396651
DSC_0584.JPG
DSC_0584.JPG (80.72 KiB) Visad 6315 gånger
Tyvärr så ingick ju inte vinterdäck, men hittade en uppsättning i ok skick. Dem köptes från en skrot långt uppe i norrland.
DSC_0589.JPG
DSC_0589.JPG (147.41 KiB) Visad 6315 gånger
Hittade en bagagerumsmatta på en annan skrot, i andra änden av landet. En eftermarknads hade varit billigare, men en original ser i mitt tycke bättre ut.
frippe64 skrev:Grattis!

Kolla upp att det här är gjort:
viewtopic.php?f=56&t=130511

Törs man fråga om årsmodell, mil och vad du fick ge?
Tackar! Återkallelsen lär jag svänga förbi Volvo och kolla hur det ligger till med den saken. Om det inte finns något enkelt sätt man kan se det på om man öppnar huven? Det är en 2011 som gått snart 13300 och jag gav strax över 90 för den.
av frippe64
#1396819
Ang. återkallelsen, när jag köpte min så drog jag iväg ett mail till den PST som servat bilen (samma hela tiden) och frågade om den var gjord, fick svar omgående att det var ok.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1420151
20201213_130503.jpg
20201213_130503.jpg (81.92 KiB) Visad 4230 gånger
Vart ju dags att byta däck för ett tag sedan och nu har jag snyggat till sommardäcken och framförallt fälgarna. Trots ytterligare en grov rengöring är dem fortfarande inte riktigt rena på insidan, men nu får det vara. Polering på framsidan och lite skydd så dem är lite lättare att tvätta får räcka. Suktar dock efter 18" istället och kollar annonser, men vi plånboken tycker att dem nuvarande duger.

I övrigt då? Har inte gjort så mycket. Polerade den innan hösten för att få bort rosorna efter "rekonden" som gjordes innan den hamnade i bilhallen och la på försegling. Även rutorna behandlades. Emblemen på bakluckan fick stryka på foten också.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1420170
Marlboroman skrev:
20201213_130503.jpg
Vart ju dags att byta däck för ett tag sedan och nu har jag snyggat till sommardäcken och framförallt fälgarna. Trots ytterligare en grov rengöring är dem fortfarande inte riktigt rena på insidan, men nu får det vara. Polering på framsidan och lite skydd så dem är lite lättare att tvätta får räcka. Suktar dock efter 18" istället och kollar annonser, men vi plånboken tycker att dem nuvarande duger.

I övrigt då? Har inte gjort så mycket. Polerade den innan hösten för att få bort rosorna efter "rekonden" som gjordes innan den hamnade i bilhallen och la på försegling. Även rutorna behandlades. Emblemen på bakluckan fick stryka på foten också.
Duuuuuu, dom där är genom tiderna en av Volvos snyggaste fälgar, kanske till och med den snyggaste. Bright Silver Njord!!
I alla fall om jag får bestämma.
S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]

Bilen klagar hela tiden på låg ba[…]

Däck tryck

Hej jag har funderat lite på detta kan det h[…]

Hej alla, Är det någon som vet vilka a[…]