Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1492130
Rejser99 skrev: fre 11 mar 2022, 05:46 Jag har lite svårt att se hur skadan ser ut. Om det blivit ett mindre slag på den kunde du manuellt försöka öppna upp den igen med en bågfil för att få fäste och sen ett gängsnitt. Är det en signifikant skada hade jag bytt direkt. Inte värt risken att något släpper.
Tack för tips! Ska undersöka så fort bilen lämnar verkstad.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1492244
Håller på att bli utredd ifall stölden inte var en stöld. Folksam som har varit väldigt hjälpsamma genom tiderna med LUC har nu blivit rena mardrömmen. Ärendet har legat på deras bord sedan 24 januari. De har fortfarande inte tagit beslut. De har däremot över telefon sagt, inga problem, det här ser bra ut, detta ska vi lösa. Sen hörde en utredare av sig för två veckor sedan. Men det värsta är att nu stoppas Bilia att göra färdigt bilen pga av att de inte tagit beslut! Har känt mig så förödmjukad! Det bästa var när damen på andra sidan luren sa: men var det inte så att egentligen fanns inte delarna?
Gillar verkligen inte att bli anklagad. Har sedan anmälan skickat in kvitton, datum, bilder.

Edit: hör å häpna, Polestar läpparna är inte Volvo original enligt Folksam. Hmmm vem har tillverkat den då? 😂

👎

Folkskam.se sök på det, då kommer du automatiskt till Folksam. Vedertaget begrepp alltså.
av frippe64
#1492302
DOdell skrev: mån 14 mar 2022, 09:05 Håller på att bli utredd ifall stölden inte var en stöld. Folksam som har varit väldigt hjälpsamma genom tiderna med LUC har nu blivit rena mardrömmen. Ärendet har legat på deras bord sedan 24 januari. De har fortfarande inte tagit beslut. De har däremot över telefon sagt, inga problem, det här ser bra ut, detta ska vi lösa. Sen hörde en utredare av sig för två veckor sedan. Men det värsta är att nu stoppas Bilia att göra färdigt bilen pga av att de inte tagit beslut! Har känt mig så förödmjukad! Det bästa var när damen på andra sidan luren sa: men var det inte så att egentligen fanns inte delarna?
Gillar verkligen inte att bli anklagad. Har sedan anmälan skickat in kvitton, datum, bilder.

Edit: hör å häpna, Polestar läpparna är inte Volvo original enligt Folksam. Hmmm vem har tillverkat den då? 😂

👎

Folkskam.se sök på det, då kommer du automatiskt till Folksam. Vedertaget begrepp alltså.
Det går ju till en viss gräns men när skadeanmälningarna duggar tätt drar handläggarna öronen åt sig.

Med original avser dom troligen att det inte är originalutrustning på din bil som inte är en polestar (?), och då inte heller försäkrad som en sådan (med högre premie).
Användarvisningsbild
av DOdell
#1492323
frippe64 skrev: mån 14 mar 2022, 17:39
DOdell skrev: mån 14 mar 2022, 09:05 Håller på att bli utredd ifall stölden inte var en stöld. Folksam som har varit väldigt hjälpsamma genom tiderna med LUC har nu blivit rena mardrömmen. Ärendet har legat på deras bord sedan 24 januari. De har fortfarande inte tagit beslut. De har däremot över telefon sagt, inga problem, det här ser bra ut, detta ska vi lösa. Sen hörde en utredare av sig för två veckor sedan. Men det värsta är att nu stoppas Bilia att göra färdigt bilen pga av att de inte tagit beslut! Har känt mig så förödmjukad! Det bästa var när damen på andra sidan luren sa: men var det inte så att egentligen fanns inte delarna?
Gillar verkligen inte att bli anklagad. Har sedan anmälan skickat in kvitton, datum, bilder.

Edit: hör å häpna, Polestar läpparna är inte Volvo original enligt Folksam. Hmmm vem har tillverkat den då? 😂

👎

Folkskam.se sök på det, då kommer du automatiskt till Folksam. Vedertaget begrepp alltså.
Det går ju till en viss gräns men när skadeanmälningarna duggar tätt drar handläggarna öronen åt sig.

Med original avser dom troligen att det inte är originalutrustning på din bil som inte är en polestar (?), och då inte heller försäkrad som en sådan (med högre premie).
Stämmer med premie, men de har flera ggr sagt vi försäkrar Volvo original tillbehör. Så med det sagt köpte jag in Polestar läppar när Heico gick sönder. Sen tre fyra dagar efter montering så är det borta.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1493496
Det var en psykologis hämtning av bilen på Bilia. Han köra 1 minut förrän bilen kändes helt okörbar. All vibration kom in i hytten. Den kändes som en helt annan bil än den jag lämnade in. Känslan var ungefär, punka, inga stötdämpare mm mm. Körde tillbaka men alla hade gått för dagen. En sak är säker inte samma bil än den som lämnats in.

Plast å lack såg bra ut iaf!
17D89067-6701-4A84-A6CC-1A9253263A82.jpeg
17D89067-6701-4A84-A6CC-1A9253263A82.jpeg (2.62 MiB) Visad 506 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1493500
@DOdell, Råkar du ha "dashcam"? Men ja, man kan ju kolla så däcktryck mm verkar rätt samt en översyn med ficklampa. Kanske något som brustit med de länkarmarna eller vad du skruvade med innan?
Användarvisningsbild
av DOdell
#1493503
Micce1980 skrev: tor 24 mar 2022, 17:50 @DOdell, Råkar du ha "dashcam"? Men ja, man kan ju kolla så däcktryck mm verkar rätt samt en översyn med ficklampa. Kanske något som brustit med de länkarmarna eller vad du skruvade med innan?
Det visar sig imorgon. Dashcam vore på sin plats men inte än. Den var ju i bästa skick på länge när jag lämnade in så vad som skett har skett där. Återkommer imorgon vad de finner.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1493640
Inland slutas jag inte förvånas. Tillbaka hos Bilia och pratade med skadeteknikern. Han sa det är bara gummit som har blivit platt. ”Du vet som i F1 då de bromsar å gummit försvinner. Då byter de däck.” Kör några dagar så kommer problemet försvinna. Ok. Körde under 40km/h inte lätt i Sthlm men varningsblinkrade mig runt. Det kändes inte bra. Det blev värre och jag ringde Skanstull däck som alltid varit bra. De tyckte det lät onormalt att däcken skulle bli ovala på denna korta tid. De menade att står den stilla i år så ja då kan det ske. LUC stod stilla i 2 veckor.

Svängde in på garaget och blev smått förfördas.
396E80FD-6DB6-458F-8954-911CD60F5531.jpeg
396E80FD-6DB6-458F-8954-911CD60F5531.jpeg (3.12 MiB) Visad 478 gånger

Hjulet satt närmre 5-10mm ut från bultcirkeln. Åkte tillbaka till Bilia och ifrågasatte varför hissade ni inte upp den osv. Det blir till å träffa chef på måndag.

Nu är han körbar men drar åt vänster. Måste bli en hjulvagnsinställning snarast.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 90

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]