Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1427981
Idag blev det svag kollision, eller snarare gnid.. :bored:

96C5ADA9-5B98-4EA7-8C57-23628274CD79.jpeg
96C5ADA9-5B98-4EA7-8C57-23628274CD79.jpeg (655.37 KiB) Visad 290 gånger

Föraren i svarta suven bestämde sig för att byta fil i rondellen Ekerö centrum, och passade på att inte titta i sidospelen eller använda blinkers. Men där fanns jag. Tog uppgifter då han iaf stannade så blir väll rubbing eller lackning hos Bilia..
#1427987
DOdell skrev: lör 06 feb 2021, 10:24 Idag blev det svag kollision, eller snarare gnid.. :bored:


96C5ADA9-5B98-4EA7-8C57-23628274CD79.jpeg


Föraren i svarta suven bestämde sig för att byta fil i rondellen Ekerö centrum, och passade på att inte titta i sidospelen eller använda blinkers. Men där fanns jag. Tog uppgifter då han iaf stannade så blir väll rubbing eller lackning hos Bilia..
Ajaj, det var bara stötfångaren fram som tog skadan? Försäkringsbolaget kommer antagligen inte göra något reparation på den utan dom kommer nog bara byta ut stötfångaren, märkte också att dina fälgar blivit kantstötta, även från kollisionen?
Användarvisningsbild
av DOdell
#1427998
UnleashFusion skrev: lör 06 feb 2021, 10:46
DOdell skrev: lör 06 feb 2021, 10:24 Idag blev det svag kollision, eller snarare gnid.. :bored:


96C5ADA9-5B98-4EA7-8C57-23628274CD79.jpeg


Föraren i svarta suven bestämde sig för att byta fil i rondellen Ekerö centrum, och passade på att inte titta i sidospelen eller använda blinkers. Men där fanns jag. Tog uppgifter då han iaf stannade så blir väll rubbing eller lackning hos Bilia..
Ajaj, det var bara stötfångaren fram som tog skadan? Försäkringsbolaget kommer antagligen inte göra något reparation på den utan dom kommer nog bara byta ut stötfångaren, märkte också att dina fälgar blivit kantstötta, även från kollisionen?
Byta, menar du sätta dit en ny? Det är ju frontkjol från Heicosportive så de får gärna vara kvar..
Däcken har fått sig smäll av gratukant så vet ej om bilen repade dem..
av Lockis
#1428034
DOdell skrev: lör 06 feb 2021, 12:37
UnleashFusion skrev: lör 06 feb 2021, 10:46
DOdell skrev: lör 06 feb 2021, 10:24 Idag blev det svag kollision, eller snarare gnid.. :bored:


96C5ADA9-5B98-4EA7-8C57-23628274CD79.jpeg


Föraren i svarta suven bestämde sig för att byta fil i rondellen Ekerö centrum, och passade på att inte titta i sidospelen eller använda blinkers. Men där fanns jag. Tog uppgifter då han iaf stannade så blir väll rubbing eller lackning hos Bilia..
Ajaj, det var bara stötfångaren fram som tog skadan? Försäkringsbolaget kommer antagligen inte göra något reparation på den utan dom kommer nog bara byta ut stötfångaren, märkte också att dina fälgar blivit kantstötta, även från kollisionen?
Byta, menar du sätta dit en ny? Det är ju frontkjol från Heicosportive så de får gärna vara kvar..
Däcken har fått sig smäll av gratukant så vet ej om bilen repade dem..
Osäkert om eftermarknads delar ersätts. I bästa fall kanske dem lackar om den åt dig. Om det bedöms vara billigare än att köpa en ny. Du kan väl iofs alltid be om pengar och lösa skadan själva?
Användarvisningsbild
av DOdell
#1428042
Lockis skrev: lör 06 feb 2021, 15:04
DOdell skrev: lör 06 feb 2021, 12:37
UnleashFusion skrev: lör 06 feb 2021, 10:46

Ajaj, det var bara stötfångaren fram som tog skadan? Försäkringsbolaget kommer antagligen inte göra något reparation på den utan dom kommer nog bara byta ut stötfångaren, märkte också att dina fälgar blivit kantstötta, även från kollisionen?
Byta, menar du sätta dit en ny? Det är ju frontkjol från Heicosportive så de får gärna vara kvar..
Däcken har fått sig smäll av gratukant så vet ej om bilen repade dem..
Osäkert om eftermarknads delar ersätts. I bästa fall kanske dem lackar om den åt dig. Om det bedöms vara billigare än att köpa en ny. Du kan väl iofs alltid be om pengar och lösa skadan själva?
Vilket som går bra 👍 återkommer måndag. Ha en fin helg!
#1428098
DOdell skrev: lör 06 feb 2021, 19:05 Jag känner mig som amatör, är det något dokument parterna ska skriva på vid kollision som visar vem som bär ansvaret? Tack!
allt som du behöver är regnummer och körkort på motpartens*
Nu vet jag inte vilket bolag du använder men bör vara samma procedur. (har själv Volvia) Det jag brukar göra är att antingen anmäla via deras hemsida/eller ringa till deras skadecenter-kundtjänst som då gör anmälan i samband där du skall få en tid/boka så du får åka in till närmaste volvo verkstad/åf som tar skadeärende och gör en skadebesiktning och efter det invänta på beslut ifrån skadecenter&dinförsäkrings vad som skall göras. Du ska även nämna att din front inte är original utan 3e part incase "dom ersätter med en volvo original som inte är/blir heicos front. (kanske lacka om ett alternativ.) beroende vad kostnaden blir
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
#1428099
DOdell skrev:Jag känner mig som amatör, är det något dokument parterna ska skriva på vid kollision som visar vem som bär ansvaret? Tack!
Det är praktiskt om man använder samma blankett som båda skriver på, men det är inget måste. https://www.skadeanmalan.se/Skadeanmala ... fordon.pdf Du kan anmäla till ditt försäkringsbolag utan gemensam underskrift också.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 90

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]