Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1525757
Så trist för dig nu när det kändes som att du verkligen trivdes med kärran.

Ja frågan är ju vad de ger för bilen men går de in lågt så får man överklaga och det är bara drygt. Har du hyrbilstillägg i alla fall eller klarar du dig fint utan? Ofta är de inte omöjliga till at man får lite tid att ta bort saker som inte va original men så klart inte hela stötfångare mm då men byta tillbaka till original är väl brukligt. Även fälgarna detsamma
Användarvisningsbild
av DOdell
#1525759
Micce1980 skrev: tor 05 jan 2023, 13:52 Så trist för dig nu när det kändes som att du verkligen trivdes med kärran.

Ja frågan är ju vad de ger för bilen men går de in lågt så får man överklaga och det är bara drygt. Har du hyrbilstillägg i alla fall eller klarar du dig fint utan? Ofta är de inte omöjliga till at man får lite tid att ta bort saker som inte va original men så klart inte hela stötfångare mm då men byta tillbaka till original är väl brukligt. Även fälgarna detsamma
Har inte möjlighet att sätta i original längre på många delar. Detta borde ju var helt självklart om de tar en bil ifrån en? Det får betänkas lite så vet jag mer nästa vecka när inlösen har lite koll på deras åsikter 🥶

Kör en hyrbil just nu, det funkar men det handlar ju inte om det. Tack!
#1525763
Efter att man följt vad som gjorts, mycket tid och pengar som en olyckshändelse förstört allt som du lagt ner.. skittråkigt! förhoppningsvis får du ta med ALLT som du gjort som inte tillhörde original samt att utbetalningen från försäkringsbolaget blir "acceptabelt" och inte undermåligt/dåligt värde. Beklagar en av dom snyggaste på forumet.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1525764
UnleashFusion skrev: tor 05 jan 2023, 14:32 Efter att man följt vad som gjorts, mycket tid och pengar som en olyckshändelse förstört allt som du lagt ner.. skittråkigt! förhoppningsvis får du ta med ALLT som du gjort som inte tillhörde original samt att utbetalningen från försäkringsbolaget blir "acceptabelt" och inte undermåligt/dåligt värde. Beklagar en av dom snyggaste på forumet.
Tack för tankarna 💙
av kievY
#1525788
Tråkigt, men var ganska mycket att återställa och då tickar det på.. huvudsaken är att allt är ok med dig, bilar går att ersätta. Men visst du har lagt ner en del tid och pengar på den.
Finns delar jag hade kunnat tänka mig att köpa om du får möjlighet att ta delarna, vi kan ta det via PM om du vill :-)
Användarvisningsbild
av DOdell
#1526598
Nu verkar det hända saker som pekar mot reparation. Det har bollats i min skalle fre å tillbaka, skulle bilen lösas in ävensom jag plockade bort tillåtna delar, skulle det ta för mycket energi och innebära stor ekonomisk förlust då vi jobbat med motorn så pass mycket. Så imorgon ska vi ensa vad självrisken blir då de tyglien vill reparera allt för att bilen ska ha sitt värde. Men för min del är inte småskador under front jätteviktigt att åtgärda just nu... De har värderat till 120 000kr, reparation är räknat upp mot 125 000kr. Galet.
#1526710
DOdell skrev:Reparation genomförs 9/2. Självrisk blev 4000kr så i det hela blir det fint att återfå bilen lagom till födelsedagen 🥂
Vad är anledningen till att du får en självrisk på 4000? Du var väl oskyldig till olyckan? Eller det är en "avgift" för att få bilen reparerad i stället för inlöst?
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 90

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]