Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1383816
Nu såg jag den här tråden! Kul!

Jag har också en Easee från Tibber. Sen beställde jag också till en Watty för lastbalansering. Mycket för att min bil bara kan ladda på en fas. (dock upp till 32A men det har jag inte hemma).
Tycker deras gränssnitt och funktioner är smidiga. Jag kan via appen ställa in gränsen för laddning. Du skulle t.ex kunna välja att den max får ladda 10A från varje fas.

av Lövet
#1398747
Ber om ursäkt till er som kommit med inlägg och jag inte svarat. Nu är bilen levererad och än så länge kör jag med den medföljande trefasladdaren och det verkar fungera. Det laddar fort, det blir inte varmt och laddningen kan styras från bilens app. Kan genuint inte se mervärdet för laddbox för tillfället.

Nu är bilen då äntligen levererad och hittils har ju den här beställningen fungerat oerhört mycket mer smidigt. 4 månaders leveranstid mitt i Corona är ju inget att klaga på. Och bilen då, ja vad säger man? Det går liksom inte att komma ifrån hur sanslöst trevligt det är med eldrift. Framtiden är LJUS, jag lovar. Mer vibrationsfritt än vilken V12 som helst. Men visst känns det också "livlöst", bilen har liksom ingen själ längre. Men med tanke på att det enda som går att köpa som tjänstebil numera är 2l dieslar så är det en förändring jag välkomnar! Herregud vilken skillnad i känsla det är.

Även om man frångår eldriften som är rätt dominerande av upplevelsen så är själva bilen väldigt kompetent också. Jag har ju förstås aldrig ägt en bil i den här prisklassen förut men fjädringskomforten ligger på en annan planet än jag är van vid tidigare. Samma gäller ljudnivån, man åker runt som i en tyst bubbla. Nästan för tyst, det är läskigt att folk bara kliver ut rakt framför bilen på parkeringar osv. Det hörs ju ingenting! Bilen har inte heller någon ljudgenerator vad jag kan hitta att slå på. När jag kör på döttrarnas skola exempelvis skulle jag gärna slå på en sådan.

Det enda jag är lite osäker på är färgen, utan mycket sol ser bilen bara trist "tjänstebilsgrå" ut. Men det fanns inte så mycket roliga färger att välja på tyckte jag. Svart uteslutet, mörkblå lika trist, den vita hade väldigt lite metalliceffekt men kostar lika mycket, den röda är tomatröd, beige går inte osv. Kvar blev nästan bara grå. Nåväl, med lite sol så funkar den och den bör vara effektiv i att dölja smuts.
BA75B367-CD40-4D8C-BABE-A8068AA2C5C7_1_201_a.jpeg
BA75B367-CD40-4D8C-BABE-A8068AA2C5C7_1_201_a.jpeg (1.22 MiB) Visad 834 gånger
40FA0FF0-5D0D-4F6E-96F0-452D85F8FB70_1_201_a.jpeg
40FA0FF0-5D0D-4F6E-96F0-452D85F8FB70_1_201_a.jpeg (674.27 KiB) Visad 834 gånger
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1398810
Grattis!

Om det inte vore för att grannen har gula ok, hade jag trott det var du han fick sin den här veckan vad det verkar.

Har kollat på 50-varianten till morsan. Det är en sån du har? Vad tror du en xc90 -17 förare har att gnälla på om man hamnar i en sån?
Verkar ändå vara en grym bil för pengarna.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1398813
Ja, bara att säga grattis!

Det börjar rulla ut fler och fler, men absolut inte en extremt vanlig syn på våra gator och vägar.
Användarvisningsbild
av joel80
#1398816
Gött! Låter inte allt för synd om dig! :)
Själv går jag och svettas över om jag ska våga beställa Polestar 2 snart... Min leasing på Ioniqen jag har går ut i april eller nått sånt. :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1398841
Grymt, snyggaste elkärran so far, var själv inne på Berners och sneglade och räknade, men prislappen skenade iväg , tyvär, men den är verkligen fin, jag gillar modellen skarpt, slår både Volvo och Tesla med hästlängder.
av Lövet
#1398842
Walkmann skrev:Vilken jävla kärra :-o
Den ser både biffig o lyxig ut, hoppas du blir nöjd med den!
Tack det blir jag nog tror jag!
TommyP86 skrev:Har kollat på 50-varianten till morsan. Det är en sån du har? Vad tror du en xc90 -17 förare har att gnälla på om man hamnar i en sån?
Verkar ändå vara en grym bil för pengarna.
Ja det är en 50. Effekten räcker absolut till, ingen tvekan alls. Räckvidden är personlig men den verkar ta sig runt 30 mil per laddning och har man "normal" körsträcka om dagarna är det nog inget problem. Fjällresor osv blir nog krångligt men jag har kollegor som gladeligen byter ut sina "vanliga" bilar en vecka har de redan lovat :-)
joel80 skrev:Själv går jag och svettas över om jag ska våga beställa Polestar 2 snart... Min leasing på Ioniqen jag har går ut i april eller nått sånt. :)
Har man börjat åka helt elektriskt finns nog ingen väg tillbaka. Polestar2 kan jag inte säga något om men testerna hittils verkar väldigt positiva
poseidon skrev:Hur är den finansieras? Bruttolöneavdrag?
Det är en tjänstebil som baserat på lite olika kvoter också löneväxlas. Kombination av stor rabatt och bra restvärde (som räknas på bruttot) gör att det är realistiskt trots att jag är "normal" tjänsteman och inte hög chef.
av Lövet
#1398843
Derank skrev:Grymt, snyggaste elkärran so far, var själv inne på Berners och sneglade och räknade, men prislappen skenade iväg , tyvär, men den är verkligen fin, jag gillar modellen skarpt, slår både Volvo och Tesla med hästlängder.
Tack! Som privatbil är det fortfarande svårt, det går ju inte säga nåt annat. Men i mitt fall är det tjänstebil som gick att få in genom ett bra kampanjpris.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]