Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1400206
Primus skrev:Får du alltså upp kartan från CarPlay i centralinstrumentet? Det får man inte på Volvos Sensus navi va? Inte heller var det så på min Passat.
Med "centralinstrumentet" menar jag entertainmentdisplayen, inte mätartavlorna. Där kommer bara bilens egen navigator. Slarvigt uttryck kanske av mig.
av Lövet
#1400794
Med lite mer sol så vaknar färgen till. Aldrig sett en färg som skimrar i så många olika färger samtidigt på nära håll. Den är verkligen inte bara grå. Den nedersta bilden ljuger inte. Men som sagt, vid molnigt väder ser den bara mörkgrå ut och det kanske är det jag ångrar mest. Med facit i hand hade jag velat haft en mer "skojig" färg även i svenskt "normalväder". Nåväl så kan det bli ibland.
9CD5409E-B6C0-4CE4-9AE4-9F6ECC20F717_1_201_a.jpeg
9CD5409E-B6C0-4CE4-9AE4-9F6ECC20F717_1_201_a.jpeg (446.17 KiB) Visad 1483 gånger
ABC89919-A0DF-48AD-85DB-C4837173CB57_1_201_a.jpeg
ABC89919-A0DF-48AD-85DB-C4837173CB57_1_201_a.jpeg (525.14 KiB) Visad 1483 gånger
904FA467-B4AC-45F5-92D5-1BAC0BFD6129_1_201_a.jpeg
904FA467-B4AC-45F5-92D5-1BAC0BFD6129_1_201_a.jpeg (1.23 MiB) Visad 1483 gånger
av Primus
#1400795
Jag tror den där håller i längden.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1400930
Riktigt snygg kärra på flera sätt, även färgen. Känner dock lite samma som du med färgen på vår kärra, Savile lever runt lite i solljuset också vilket är trevligt som attan men större delen av tiden är den ju bara mörkgrå. Däremot känner jag än idag (över 2 år senare) att färgen fortfarande är snygg och intressant.
Frugan lutade åt att vi skulle ta Bursting Blue först vilket absolut är en "skojig" färg - men kanske i två-tre veckor... Jag inbillar mig också att det är lättare att leva med en något smutsig bil i en färg som inte riktigt poppar och sticker ut. Ex Bursting Blue måste ju vara tokren för jämnan för att se bra ut.
av Lövet
#1401007
grillchips skrev:Riktigt snygg kärra på flera sätt, även färgen. Känner dock lite samma som du med färgen på vår kärra, Savile lever runt lite i solljuset också vilket är trevligt som attan men större delen av tiden är den ju bara mörkgrå. Däremot känner jag än idag (över 2 år senare) att färgen fortfarande är snygg och intressant.
Frugan lutade åt att vi skulle ta Bursting Blue först vilket absolut är en "skojig" färg - men kanske i två-tre veckor... Jag inbillar mig också att det är lättare att leva med en något smutsig bil i en färg som inte riktigt poppar och sticker ut. Ex Bursting Blue måste ju vara tokren för jämnan för att se bra ut.
Färgerna jag funderade på var bland annat Catalunya Red. Men det sa min kollega "i solljus blir den orange, inte röd!" vilket han kan ha rätt i. Tycker dock den ser rätt röd ut. Men det som avgjorde till slut är att jag tycker den verkligen behöver svarta lister och detta kostar 8.000kr extra PLUS att man måste välja elektriskt infällbara speglar för 4.000kr till. 12k+11k = 23k för en färg, det är inte rimligt.
Bild
Tittade också på Glaciärvit. Men dels samma problem med svarta lister (tycker inte krom passar till vitt) samt att det är väldigt lite metalliceffekt. Den ser solidvit ut och det är ju tråkigt att betala 23k för.
Bild
Galaxyblå - lite mycket smurfarnas bil?
Bild

Resten av färgerna var bara olika nyanser av svart (går inte, vill inte tvätta 2ggr i timmen), brun (jag är inte 60 år gammal) och beige (nej, inte 65 år gammal heller) ;-)

Bild
Florettsilver var nog närmast, men jag tycker ibland i verklighten att den har ett stick av lila i sig och det är inte alltid snyggt.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1401017
Ok, eftersom jag ändå är lite partisk i grå-gruppen här, så tycker jag ändå att du gjorde helt rätt val. Smått typisk Audi-grå men med de övriga som alternativ, nä, jag hade utan tvekan valt den gråa du har.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1401018
Vad är det som avgör om man har vanliga backspeglar eller de små "kamera-speglarna"?
Är det i något speciellt paket?
Såg en i helgen med de små "pinnarna", mycket märklig syn må jag säga...
av Lövet
#1401022
fjohan82 skrev:Vad är det som avgör om man har vanliga backspeglar eller de små "kamera-speglarna"?
Det är ett rent tillval, ett svindyrt och rätt dåligt sådant dessutom. Skärmarna är nämligen monterade för långt ner på dörrsidorna enligt de som jag pratat med. Förbättrar dock räckvidden med ett par kilometer och är "ballt". Tittar man på kundspecade etrons så är det dock extremt ovanligt. Det är de som fabriken tryckt ut på mässor, demo osv som har det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1401023
Lövet skrev: ons 09 sep 2020, 18:08
fjohan82 skrev:Vad är det som avgör om man har vanliga backspeglar eller de små "kamera-speglarna"?
Det är ett rent tillval, ett svindyrt och rätt dåligt sådant dessutom. Skärmarna är nämligen monterade för långt ner på dörrsidorna enligt de som jag pratat med. Förbättrar dock räckvidden med ett par kilometer och är "ballt". Tittar man på kundspecade etrons så är det dock extremt ovanligt. Det är de som fabriken tryckt ut på mässor, demo osv som har det.
Aha, ja då låter det inte som något man ska satsa på i nuläget direkt..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]