Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1457846
Tackar! 😀

Då skulle jag ju klara mig med en 50.. Det skiljer ca 100-150.000 i pris mellan dessa, begagnat..

Håller med dig om att det är skönt när det är tyst och det går jämnt.. Jag njuter varje gång start/stopp stänger av bilen vid rödljus.. 😀
#1497585
Första felet har då kommit på bilen. Knappen för att öppna laddlucka och avsluta laddning fungerar inte längre. Först funkade den varannan gång, sen var tredje, sen vart femte mm. Nu har den gett upp helt vilket blir rätt opraktiskt på en elbil. Lyckligtvis finns nödöppning under huven att dra i som fortfarande fungerar men det känns ju inte så premium så att säga. Bilen inlämnad och fick en härligt tomatröd (eller kanske snarar livflotteröd) Etron som lånebil. Stora motorn i denna 400hk mot mina 313hk men ärligt talat märkte man ingen jätteskillnad. Den stora skillnaden var att den kom på 19" friktionsdäck och jösses så tyst det var.

1 och 1/2 veckas väntetid på delar vilket väl såhär under halvledarbristtider ändå måste sägas vara ok.
30F6CBEB-DA0C-4A40-B677-0DC32E08282F_1_201_a.jpeg
30F6CBEB-DA0C-4A40-B677-0DC32E08282F_1_201_a.jpeg (3.45 MiB) Visad 2126 gånger
Min är snyggare ;-)
IMG_3736.jpeg
IMG_3736.jpeg (1.47 MiB) Visad 2126 gånger
#1500326
Servade bilen idag. Tänkte innan jag lämnade in att de ska väl bara springa 1 varv runt bilen och fylla på spolarvätska men lite mer än så blev det. Bromsvätska, "kylvattenpatron till bakaxel" (ingen aning om hur det funkar) samt inspektion. Vill inte veta vad det kostade men det ingick i serviceavtalet.
Användarvisningsbild
av batmac
#1500348
40 000 miljarder, mest troligt ;-)
av Lövet
#1500413
batmac skrev:40 000 miljarder, mest troligt ;-)
Säkert nånstans där. De vet hur man tar betalt...
av Lövet
#1509174
Så då var bilen sluttestad och ska lämnas tillbaka nästa vecka. Blir sannolikt utan bil någon vecka eller två då leverans av Teslan inte är spikad än :(
Helt utan anmärkning är det omöjligt att komma men detta blir lyckligtvis bara småpengar och kommer inte synas eftersom jag har undermil få betalt för. Bucklan på högerdörren såg fruktansvärt illa ut innan jag polerade, halva dörren var repig. Men kom undan med buckelriktning istället för omlack. Skönt.
Skärmavbild 2022-08-18 kl. 16.00.57.png
Skärmavbild 2022-08-18 kl. 16.00.57.png (2.77 MiB) Visad 1551 gånger
#1509232
Lövet skrev:Så då var bilen sluttestad och ska lämnas tillbaka nästa vecka. Blir sannolikt utan bil någon vecka eller två då leverans av Teslan inte är spikad än :(
Helt utan anmärkning är det omöjligt att komma men detta blir lyckligtvis bara småpengar och kommer inte synas eftersom jag har undermil få betalt för. Bucklan på högerdörren såg fruktansvärt illa ut innan jag polerade, halva dörren var repig. Men kom undan med buckelriktning istället för omlack. Skönt.
Skärmavbild 2022-08-18 kl. 16.00.57.png
Ur askan och in i elden? ;-) Hoppas du har tur och får en bra bil. En MY eller vad blir det?

Så då får "vi" se dig på Tesla Club Swedens forum?
#1509262
Spännande med Teslan, också nyfiken på vilken modell det blir! :)

Hur löd domen om däcken på e-tronen? Kompis hade en i3 när den var ny och fick vid leasing-slut kosta på nya puckar och rådde mig att vara "försiktig" när vi hämtade ut vår el-Mini Cooper i vintras. Det gjorde mig ju lite nervös, däck är som bekant inte gratis.
av Lövet
#1509271
EbbevonVolvo skrev:Ur askan och in i elden? ;-) Hoppas du har tur och får en bra bil. En MY eller vad blir det?
Så då får "vi" se dig på Tesla Club Swedens forum?
Det är en Model 3 LR beställd. Hoppas innerligt den dyker upp för leverans snart.
grillchips skrev:Hur löd domen om däcken på e-tronen? Kompis hade en i3 när den var ny och fick vid leasing-slut kosta på nya puckar och rådde mig att vara "försiktig" när vi hämtade ut vår el-Mini Cooper i vintras. Det gjorde mig ju lite nervös, däck är som bekant inte gratis.
Det var 5,5,5,4mm kvar på däcken. Bilen hade totalt gått 3600 mil varav en del på vinterdäcken. Ändå låg ett däck på gränsen som är 4mm
Ja det känns märkligt att man inte ska klara 3 år och normal körsträcka utan att behöva köpa nya däck. Jag tror man kommer behöva tänka om där som leasingbolag framöver.
av Lövet
#1510248
147893E6-F13C-4CEB-8BA5-0F5FF6C5909A_1_201_a.jpeg
147893E6-F13C-4CEB-8BA5-0F5FF6C5909A_1_201_a.jpeg (1.9 MiB) Visad 1309 gånger
Så då har jag sett min kära E-tron för sista gången. Känns lite märkligt när den bara åker iväg med nån okänd bakom ratten.

Hur ska man summera detta då?

Positivt:
+ Helt överlägset den bästa bil jag haft vad gäller köregenskaper, komfort, ljudnivå, fjädring mm. Det går inte jämföra med någonting jag ägt tidigare eller kört. Varenda mil har varit en ren njutning. Som att rulla omkring inlindad i bomull. Helt underbart varenda sekund.

Negativt:
- Det går inte komma runt det, E.tron 50 har för kort räckvidd för att fungera som förstabil. Vintertid ger 100% laddning bara 20 mil, det är för lite. Bilen börjar varna om laddning efter 10 mil. Det har varit en begränsning, det har varit jobbigt, det har gjort att vi undvikit att göra vissa resor. Teslas nätverk har bara varit öppet de sista 6 månaderna för mig, det kanske hade ändrat upplevelsen.

Nya bilen hämtas onsdag, den är på många sätt den absoluta motsatsen ;-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]