Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1453456
Briander skrev:Ja den är ju klockren för rullomkretsen och utseendet onekligen :-D När man väl har "sett" skillnaden så är det svårt att byta. Men för komfortens skulle så helt klart bättre med mer profil!
Ah det är väl Polestar 20" dimensionen? Skulle antagligen bli hur snyggt som helst! Finns ändå många schyssta fälgar från SPA-bilarna trots allt. Den dagen jag hittar 19" Polestar-fälgar får det nog blir det, men priserna är lite lattjo.

Det förstår jag 100%, jag har inte ens vågat montera mina just pga detta...
Precis, letar som sagt lite smått efter likadana fälgar jag har nu fast 20" från SPA. De hamnar ju dessutom 14mm längre ut och är lite mer konkava så de sitter perfekt på dessa bilar. Och går jag på 20" så får jag ännu mer markfrigång men bilen ser "lägre" ut haha.
Win winBild

Redan lackat om läpparna en gång pga iskrap förra sommaren så ska faktiskt bli skön o komma upp några cm, blir nog att sälja H&R fjädrarna när jag bytt nästa vecka. Lär inte montera dem igen senBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1462665
Nya planer på G!
Kunde inte hålla mig ifrån att beställa vinylfolie... så kommer bli en makeover förmodligen nästa år så kommer ha lite tid på mig att öva för bästa resultatBild

Enkelt förklarat:
Lite trött på svart lack, svin snyggt när den är tvättad och putsad, men blir tråkig direkt efter tvätt i princip. Vill inte heller byta bil då jag älskar denna bilen, kompromissen får bli satin grå/silver folie till våren är tanken.
Dessutom blir bilen lite mer unik i den kulören och jag slipper störa mig på svarta lackens nackdelar men kommer sakna metallic effekten helt klart.
Återstår o se.

Smakprov på kulören
20210803_214730.jpg
20210803_214730.jpg (71.34 KiB) Visad 318 gånger
kpmf-k89919-7_grande.jpg
kpmf-k89919-7_grande.jpg (6.68 KiB) Visad 318 gånger
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1462699
Ser ut som det kan bli grymt snyggt! Förstår känslorna om svart bil 100%, sa till mig själv efter två svarta i rad att aldrig mer :-D
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1462805
Glädjen blev kortvarig, fick mail idag att den folien jag beställt var slut och har utgått,..suck ...
så får bli att jaga runt lite efter rätt folie ett tag. Matt orange, satin/matt grå/silver är det jag är sugen på. Fortsättning följer.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av DOdell
#1462817
theodorkalin skrev: ons 08 sep 2021, 21:19 Glädjen blev kortvarig, fick mail idag att den folien jag beställt var slut och har utgått,..suck ...
så får bli att jaga runt lite efter rätt folie ett tag. Matt orange, satin/matt grå/silver är det jag är sugen på. Fortsättning följer.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Satin kan klart vara ögonöppnare 👍
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1462818
DOdell skrev:
theodorkalin skrev: ons 08 sep 2021, 21:19 Glädjen blev kortvarig, fick mail idag att den folien jag beställt var slut och har utgått,..suck ...
så får bli att jaga runt lite efter rätt folie ett tag. Matt orange, satin/matt grå/silver är det jag är sugen på. Fortsättning följer.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Satin kan klart vara ögonöppnare Bild
Japp och den jag föll för mest, ska höra med några återförsäljare utomlands imorgon, ser positivt ut för tillfället

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]