Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1421989
Kanske är någon som plockat av själva nålen och satt tillbaka den lite fel?
#1422109
Ok, nu har jag kikat lite mer på hastighetsmätaren, och den visar 7-9km/h för mycket över hela registret, så jag gör nog som så att jag petar ner nålen typ "4-5km" och nöjjer mig med det. Då blir den iaf betydligt mer i linje mot vad jag är van med :-)
Så det blir en "enkel" lösning utan high-tec signalkovertering eller liknande galenskaper :P

Även gått och funderat lite... Någon som råkar ha koll på hur mycket man kan öka laddtrycket utan chip? Vore ju lite trevligt om man kunde få upp det iaf 0.1bar, dvs 0.65 :-)
Nu vet jag visserligen inte hur mycket FTT'ns orginaltryckklocka går att justera uppåt, men lite bör det ju gå att skruva iaf.

gubbstrutt skrev:Grattis till lyckad besiktning@Lucif3r,
Tack och bock :-D
#1422256
Okej :-) Får se hur jag gör, lite mer "ompf" är ju alltid kul, speciellt om det går att göra typ gratis :P
Mycket mer än 0.65-0.7 vetefasen om jag vågar ladda ens med chip... Iaf inte utan att ha en reservturbo liggandes då jag misstänker att den börjar bli lite sliten(finns inget dokumenterat att den är bytt dom senaste 30k milen så...) :P
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]