Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Ulf965
#1419043
Det var ju trevligt att det blev bättre med nya dämpare!
Troligen har oljan från de läckande nivomaterna underlättat för dig.
Provkör innan du lägger pengar på andra fjädrar.
Vad gäller lyftpunkter. Domkraftsfästena använder jag till pallbockarna. Lyfter gör jag under kardanklumpen eller under bärarmarna.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1419605
Smög ut på en provkörning nu ikväll, och bilen känns herrejösses mycket mer stabil i bakänden nu. Känns iaf inte som om man ska volta i varje sväng :P
Den slog inte igenom något(vägen är rätt kass, så är "perfekt" att prova fjädringen på), så jag kan nog med tämligen bestämdhet säga att det är "riktiga" fjädrar på den. Om dom är förstärkta eller inte vet jag dock inte, men det är iaf inte nivåmatfjädrar.

Men, jag har nu bokat besiktning till den 4e jan :-D Kommer knappast få blankt papper, men har man lite flyt kanske man kan smita igenom utan att behöva göra ett återbesök iaf :-) .... Eller så får man med sig 3 A4 ark med 2or... Det visar sig :P
Användarvisningsbild
av frasse4
#1419692
Det kommer gå fint med besiktningen
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1419822
Ja, det ska bli intressant att se :-)

Föregående bes.(jan. 2018) såg ju iaf rätt bra ut, och den har "bara" rullat ~700mil sen dess.
Så förhoppningsvis har inget mer gått sönder(förutom vindrutan) under dom milen och det året den bara stått.

Så här såg det ut 2018.
bes2018.png
bes2018.png (14.94 KiB) Visad 463 gånger
.

Glödlampan har blivit bytt(innan jag köpte den), skylten kan jag inte se något fel på(men fick med en extra iaf, möjligt att förrförra ägaren beställde 2 och bara böt den främre), och "hjulhuset" är lagat. Bakdämparna är nya och fräsha.
Bromsarna verkar ta jämnt och fint(den drar inte åt något håll iaf), och relativt bra bett i dom nu när man bromsat bort det mesta av rosten. Givetvis fortfarande inte lika bra bett som V70in, men då har ju V70in större och relativt nyrenoverade bromsar också.

Så det enda jag kan tänka mig är väl om nå styrleder eller spindelleder har blivit dåliga, men kan inte påstå att jag kan känna något glapp, men det är ju "lite" skillnad på handkraft och skakmaskinerna på bes :P ... Och vindrutan då.

Det visar sig! :-D

Och God Hjul på er :party:

edit: Senaste besiktningen var 8e januari 2018. Så blir 3 år sedan den senast blev besiktad, så när som på 4 dagar. :-)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]