Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1421136
Firade(?) in det nya året med att ställa på bilskrället. Gick även över "det vanliga" inför en bes... Dvs, lampor, alla vätskor, varningstriangel, bälten, tuta och spännde handbromsen.
Allt funka, förutom skärmblinkersen på vänster sida... Korrision på stiften lampan sitter i(ovanligt va?)... Lampan va(notera: va) hel, men ena benet beslutade sig för att gå av när jag monterade tillbaka den :bored: .... Suck... Nåja, är rätt säker på att jag har någon extra lampa liggandes.... nånstans.... I värsta fall lånar jag en från V70in :angelo:
#1421729
Nice, men det var ju på håret på skillnaden på frambromsarna
#1421734
Jepp, det var det. Men det behöver ju inte vara mer heller :P
Det blir nog bra när man nu kan köra runt lite och bromsa upp den(om väglaget tillåter... just nu är det snorhalt ute). Den har ju ändå stått still i nästan 2 år, förutom några korta turer.
Lite märkligt dock att det var så pass stor skillnad, för den drar inget när man bromsar, den går tämligen spikrakt. Det är ju normalt sett den bästa indikationen på om bromsarna tar jämnt eller inte.

Lambdan låg ju dock inte riktigt lika bra som jag hade hoppats, så får ta och kika över avgassystemet lite, se om det ev. finns nå läckage efter katten.

Överlag så var bes.mannen faktiskt lite imponerad över hur pass fräsh den var, med tanke på att rullat 42.5k mil och stått avställd i knappa 2 år.
#1421735
Just det, en sak till jag måste kolla upp är hastighetsmätaren... Enligt GPS'en så visar hastighetsmätaren 10km/h för mycket :-/
Och jo, däckdimensionerna är rätt... Och hastighetsmätaren fungerar ju klockrent rent funktionsmässigt... Så felet bör rimligtvis ligga i själva hastighetsmätarmodulen. Kanske något motstånd som gett upp eller nått? Ingen aning...
#1421802
Se det positiva, då har ju bilen bara gått 38600 mil egentligen
#1421880
drlecter skrev:Ang hastighetsmätaren: Det brukar ju vara lite glädjemätare på många bilar. Så det är nog inte så ovanligt..
Absolut att det är glädjemätare, men 10km/h känns lite väl mycket. Jag vet att min förra 945a(-92 GL) diffade 4-5km/h, V70in diffar 2-3km/h, lite mer i dom lägre hastigheterna(<40km/h).
Hade det varit 5km/h för mycket t ex hade jag kunna leva med det, men 10 är grymt irriterande(både för mig och medtrafikanter, ingen uppskattar någon som kör under hastighetsbegränsningen utan vettig anledning).
Visst kan man lära sig att köra 10km/h "för fort"(enl. mätaren), men då blir det ju problem när man plötsligt hoppar in i V70in och kör likadant(enl. mätaren), eftersom man då helt plötsligt kör alldeles för fort :P

Sökte lite på det igår, och en möjlig förklaring skulle kunna vara att tripp/vägmätaren kan ha blivit lagad tidigare, och nålen inte blivit korrekt "nollad" vid återmonteringen.
Ska ta och åka ut på en "mät-runda" sen, för att se om det är 10km/h för mycket över hela registret(ok, inte hela registret, ingen vidare lust att köra i 240km/h med dom här däcken och det här väglaget :D, ingen vidare lust att köra så fort med den öht. iofs..).
Är det så så ställer jag nog ner nålen lite. Jag kunde iaf konstatera igår på vägen till/från bes. att den visar 10km/h för mycket när man kör i 50(enl. GPS), 70 och 80.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]