Så, då har man provat svetsa tunnplåt... Vet inte hur tunn den var, någonstans kring 0.8-1mm iaf...
Och det gick väl..... som förväntat ungefär
Får inte kläm på den där svetsen riktigt... Även på strömläge 1 så bränner den igenom plåten på en halv sekund typ
Går lite bättre om man skruvar upp trådmatningen också, men då har vi problemet med att jag inte hinner med istället
Punktsvetsning verkar vara enda vettiga alternativet med den svetsen och en idiot till svetsare(mig)
iaf i det här skedet, men det är väl bara att öva på. Förr eller senare lär jag väl lyckas. Skoj är det iaf.
Svetsen verkar mata på tråden lite bättre nu, antagligen mycket korrision och beläggningar på dom första lagren tråd. Den har ju ändå stått i uh... 5? 6? år i garaget orörd, och gud vet hur länge innan dess
För att prata lite om bilen tråden egentligen handlar om då... Fyllde på servoolja igår efter jag gjort rent pumpen och runtomkring så gott jag kunde och kom åt, startade upp den och rattade lite i hopp om att läckaget skulle synas.. Näpp, inte en droppe
Men mycket riktigt så hade den läckt ut skapligt mycket över natten......................... Jag blev dock inte ett dugg klokare över exakt vart läckaget är någonstans
Möjligt att det är slangen som går från pumpen till styrväxeln... Eller så hade oljan bara vandrat på den..... gah, så irriterande när felkällan inte är uppenbar
Jag hittade lite mer rost som måste åtgärdas också, bl.a. ett hål på höger hjulhus, sitter en genomföring där(gummi-pluggad, sitter ca 2cm ovanför bromsrörsgenomföringen), och det hålet har blivit lite större än det ska vara :p
Lossade luckorna för bakljusen också.... Dom stängde jag snabbt igen, speciellt höger... Det var duktigt rostigt i nedre infästningen för bakljuset, vilket är rätt klassiskt verkar det som(hade samma på min förra 945a, fast på vänster sida).
Nåja, så fort jag klurar ut hur man svetsar tunnplåt på bästa sätt så är ju det inga problem att fixa