Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1414305
White skrev:Klart som fanken du ska slå till, trim är alltid skojigt! :-D
Ja det lutar starkt åt det :-D
frasse4 skrev:Ja det såg prisvärt ut. Är det i princip en 2.5T från V70 som är T5 I S40n?
Det stämmer att det nog är, den är iaf på 2,5L med lätttrycksturbo, iaf den motorn som senare även sattes i V70III och ibörjan kallades 2,5T för att senare bli 2,5FT :-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1415776
Trim blir det, bokad för trim nu på Torsdag :-D

Ja idag vart man ju till skroten, fick tag i faceliftens silverringar för radio, fläkt temperatur m.m. fick även tag i komplett träinredning :-D bästa av allt är att det är äkta träet alltså ek inredningen :-D
Någon som vet om det är enkelt eller om det ens går att uppdatera mittkonsolen dvs där mugghållaren är till facelift? DSTC knappen ser jag som det första hindret då faceliften verkar sakna plats för den.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1415956
Svarar mig själv å det går tydligen att uppdatera till facelift mittkonsol/tunnelkonsol :-) inte så farligt mycket jobb, man får tydligen kapa bort några fästen å så. Får nog bli ett projekt till våren :-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1416578
Nu är bilen trimmad iaf och den går som ett skott. på vägen hem från Växjö mot Värmland så stannade jag ju självklart till på några bilskrotar så lyckades få tag i handbromskonsol samt nästan komplett tunnel/mittkonsol för 300kr :-D så nu är jag egentligen i stort sett redo för att börja bygga om till facelift inredning, iaf mittenkonsolen.

Ni som har mer koll på hur forumet fungerar, hur lägger jag enklast till bilder :oops: har glömt :x
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1416579
White skrev:Blev du nöjd? :-)
Oja mer än nöjd :-D bästa av allt är att den blev ännu mer bränslesnålare :-D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]