Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1365198
Ja vi får hoppas på det :-)
Den är bytt men vet inte när, sitter vanliga standard Osram i nu.
Men den största frågan nu då, ska man välja Osrams värsting eller Philips värsting :-) Lite högre Kelvin tal på Philips jämfört mot Osram.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1367994
Gick loss på strålkastaren idag å demonterade ur projektorlinsen samt reflektorn för rengöring. Ska ta höger sida imorgon, det lilla jag märkte så vart det iaf en klar skillnad när man tittar på linsen med ljuset tänt. :-) Bilder kommer 8-)
Just ja, såg även en tendens till att reflektorn är bränd :x hade som någon gråaktig hinna på sig som gick bort någorlunda. Är det för att det har suttit billiga skräp xenonlampor i som kanske inte har den bästa uv-skyddet som gör så med reflektorn? Bilder kommer som sagt på det :-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1368129
Ser mycket fin ut! Är det något eftermarknasavgas på?


Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1369077
White skrev:Är det dyrt med nya reflektorer, eller man får byta hela strålkastaren?
Går inte att byta enbart reflektorerna :bored: måste byta hela strålkastaren och den går lös på 8340kr styck :-o medans reflektorn enbart sitter med 3 skruv så den är lätt att plocka bort men nä den gick inte att få tag i alls :-(
frasse4 skrev:Ser mycket fin ut! Är det något eftermarknasavgas på?

Tackar :-) det vet jag faktiskt inte, möjligt att ändrören är det eller om det är större bara för att det är sportpaket på den.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1369080
Igår åkte sommardäcken på iaf och aldrig mer blir det dubbdäck för min del. Å naturligtvis när man byter däck å tror att allt är frid å fröjd så får man se en klassblöt dämpare bak :bored: typiskt... Så vart till Volvo idag å frågade om pris för en ny, 1800kr så hmm ja jag vet inte om det är billigt eller dyrt. Men iaf nu fanns det ju tydligen tre olika dämpare bak att välja mellan :x Comfort, Dynamic och Sport. Så vad är skillnaden på dessa? Comfort fattar jag att det är för komforten och sport är väl hårdare för sportig känsla. Men vad är då Dynamic, är det en som ligger mitt emellan comfort och sport? Tydligen satt det Dynamic dämpare på nu, trodde nästan att det var sport dämpare på då bilen är sänkt samt att det är sportpaket på den och T5 motor.


Men här kommer det bilder iaf på det jag gjorde med strålkastarna :-D

Reflektorn som är bränd på ovansidan, gick inte att få bort å vatten och gnugga tål den heller inte så går ju inte att polera upp heller....
Bild

Disig lins var det iaf :-/
Bild

Men efter en över gång med papper och microfiberduk så blev den som ny :-)
Bild

Å som vanligt med mig så fick jag ju en idé... Funderar på att sätta en LED-list runt den blåa ringen här i strålkastaren så att den lyser samtidigt som parkeringen :-) såg någon annan bil som hade det och tycket det var snyggt :-D
LED-listen bör vara tunn och lättböjlig samt gå på 12 volt, har inte kollat än vad som finns :oops:
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1369214
Lucif3r skrev:Kallas Angel Eyes. Svårt att få det snyggt med dioder, blir väldigt "punktigt".
Vet att BMW har angel eyes på många modeller, kanske går att slakta en lykta från någon sån?
Hmm sant det, ja jag får väl ta en tur till skroten å se om en kan slakta ner någon lykta :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]