Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1419406
Just den där tvådelade är ju fin. Letade efter liknande när nuvarande kärra skulle köpas men inte helt vanligt tyvärr. Slit inte ut dig så du får ryggskott nu bara ;-)
#1419438
DayDreamer skrev: mån 21 dec 2020, 22:55 Så där nu har jag monterat in baksätet iaf :-D framsätena åker nog in imorgon, då speciellt VF har fått stått på tork med fläktar å allt möjligt då det var dygnsurt. Nu är den torr iaf så ska bara montera tillbaka klädseln och sittdynan.
Vädligt sorgligt när man ser fräscha bilar på skroten som försäkringsbolagen löser in, såg en V50 som fått VF front och strålkastare skadade efter en liten krock, Airbagen på passagerarsidan hade löst ut och spräckt vindrutan. Dock märkligt att ratt airbagen inte löste ut men föraren kanske inte hade bältet på sig. Hade det varit en annans bil så hade jag inte gått med på inlösen då skadorna var så små.

Men iaf lite Bilder :-D

Så här såg VF ut när den satt i skrotbilen, en sorglig syn på så fin klädsel :-(
IMG_20201218_105426.jpg

Baksätet i min bil som satt i, är väl Dalarö textil/T-tec tror jag det heter.
IMG_20201220_125138.jpg

Baksätet som det ser ut nu :-D en jäkla skillnad och faktiskt gött med läder, får ta tillbaka det jag skrev i början på denna tråden att jag inte gillade läder :oops: Creme färgat läder och det svarta är något annat som jag inte vet vad det är, påminner om T-tec. Iaf R-design säten är dessa :-)
IMG_20201220_144418.jpg
Grymt jobbat! Kan du göra allt själv? Är du mekaniker?
#1419472
Micce1980 skrev:Just den där tvådelade är ju fin. Letade efter liknande när nuvarande kärra skulle köpas men inte helt vanligt tyvärr. Slit inte ut dig så du får ryggskott nu bara ;-)
Ja jag gillar den skarpt :-D nä den verkar ju inte vara så jätte vanlig. Haha nä då, ska bara i med framstolarna sen får det bli lugnt ett tag :-)
Lucif3r skrev:... Och här kommer mr. negativ som tycker dom gråa såg bättre ut :-D

Haha ja alla tycker vi olika :P
DOdell skrev:Grymt jobbat! Kan du göra allt själv? Är du mekaniker?
Det stämmer har kunnat göra allt detta själv, japp utbildad mekaniker iaf :-D
White skrev:Ja det där blev ju najs! :-)
Tack :-D
#1419717
Briander skrev:Riktigt trevlig uppgradering! Att byta interiör är nog bland det roligaste man kan göra ändå, verkligen en förändring som märks :)
Tack! Ja det gör verkligen jättemycket :-D
frasse4 skrev:Extra roligt när man kommit över delarna billigt
Oja verkligen :-D
#1419788
Ja att man aldrig blir klar :P Har märkt nu när jag kört med bilen ett tag efter att jag trimmade den att ibland får jag inte ut fulleffekt. Detta händer om jag trycker plattan i mattan, tar jag det lungnare å ger den halvgas å sen ökar stegvis till fullgas så går den som ett skott. Har en fundering på om det är så att turbon orkar inte få luft ordentligt då det är ganska så litet rör till den.
Så tänkte köpa ett sportluftfilter till den, insats då givetvis. Men tänkte att jag får nog köpa även denna längre fram till våren/sommaren https://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-c ... psror.html
Alternativt får jag även löpa denna med :-/ https://www.do88.se/sv/artiklar/bigpack ... 04-13.html Dock vet jag inte om intercoolern kommer att göra så jätte mycket då man inte kör hårdkörning direkt.


Men igår så åkte iaf framstolarna i å ja självklart glömde jag ju bort att koppla i kontakten för sätesvärmaren i styrdonet så blir till att se om det går att lösas idag utan att demontera stolen :bored: :bored:
#1420250
Lyckades få in kontakten till stolsvärmen utan att demontera stolen :-)

Läste av felkoder idag och tydligen så gnälls det på att jag satte i en annan stol då jag tog den stolens styrenhet till minnet för sätet. Dock fungerar allt, ska se om jag byter så jag blir av med felkoden :-) dock förstår jag inte varför det ska läggas in identifieringsnummer i styrenheten för framstolen (el-stolen med minnet) Tack å lov så är det inget sådant inlaggt i SIPS :-) hade gjort livet så mycket svårare ;-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

Ingen som har ett råd att skänka?