Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1418770
White skrev:Tror det hade blivit jäkligt snyggt att slipa bort lacken och oljat det i stället. :-)
Ser ut som att det bara är dörrhandtagen som är lackade, det andra har en matt yta :-)
Lucif3r skrev:För oss som inte pillat så mycket med nyare skrot( ;-) ) så hade ju en före-bild varit trevligt :-)
haha i min iver så glömde jag bort att ta kort på hur det såg ut förut :P :-(
Men via denna länk så ser du hur den såg ut innan bortse dock från lädersätena då detta inte är min bil utan en jag bara googlade upp. https://images.app.goo.gl/sh1pkZubp9rSWqdDA
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1418777
Just mittkonsolen gör ju mest, nästan så det stör mig lite att jag inte fixade med det. Bilen finns ju kvar inom familjen, kanske skulle låna den en helg och återställa ordningen ;-) Bra jobbat i all fall
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1418834
DayDreamer skrev:haha i min iver så glömde jag bort att ta kort på hur det såg ut förut :P :-(
Men via denna länk så ser du hur den såg ut innan bortse dock från lädersätena då detta inte är min bil utan en jag bara googlade upp. https://images.app.goo.gl/sh1pkZubp9rSWqdDA
Ah ok.. Hm, ser ut som det sitter nå knappar mellan växelspaken och mugghållaren på den bilden? Vart sitter dom på den nya versionen?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1419009
Micce1980 skrev:Just mittkonsolen gör ju mest, nästan så det stör mig lite att jag inte fixade med det. Bilen finns ju kvar inom familjen, kanske skulle låna den en helg och återställa ordningen ;-) Bra jobbat i all fall
Ja verkligen, så mycket bättre användning av den med då förvaringen är större med :-D det tycker jag att du ska göra ;-) har du bara en tryckluftsdriven såg så går det galant utan att ta ur mattan. Vågade inte gå lös med vinkelslipen.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:haha i min iver så glömde jag bort att ta kort på hur det såg ut förut :P :-(
Men via denna länk så ser du hur den såg ut innan bortse dock från lädersätena då detta inte är min bil utan en jag bara googlade upp. https://images.app.goo.gl/sh1pkZubp9rSWqdDA
Ah ok.. Hm, ser ut som det sitter nå knappar mellan växelspaken och mugghållaren på den bilden? Vart sitter dom på den nya versionen?
Ja det är inget jag vill prata om :P nä men för tillfället ligger dom nertryckta under konsolen, är bara en knapp å den är för antispinn vilket jag sällan rör. Men ska nog hitta på någon lösning :-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1419016
Var till skroten igår å köpte nya säten fram och bak :-) var på en självplock så hittade ju en skrotad S40 av senare årsmodell som hade R-design så tog grejerna från den så nu blir det lädersäten i bilen som är creme färgade med svarta detaljer, Verkar inte vara den berömda T-tec men sprucken var förarsätet ändå 8-) men men skit samma. Bilder kommer när jag monterat dom i bil :-)
Tyvärr så plockade skroten bort vänster framdörr så ja ni kan ju tänka er att det sätet inte var speciellt torr.... så har monterat loss sittdynan med klädsel som nu ligger inne på tork. Ryggstödet vågar jag inte montera bort klädseln på då det sitter fast med såna här metall fästen, vet inte vad dom heter. Men fick upp klädseln såpass mycket att jag kunde ställa värmefläkten så den blåser in :-) Lär nog ta en tid att få den torr tyvärr :-(
#1419400
Så där nu har jag monterat in baksätet iaf :-D framsätena åker nog in imorgon, då speciellt VF har fått stått på tork med fläktar å allt möjligt då det var dygnsurt. Nu är den torr iaf så ska bara montera tillbaka klädseln och sittdynan.
Vädligt sorgligt när man ser fräscha bilar på skroten som försäkringsbolagen löser in, såg en V50 som fått VF front och strålkastare skadade efter en liten krock, Airbagen på passagerarsidan hade löst ut och spräckt vindrutan. Dock märkligt att ratt airbagen inte löste ut men föraren kanske inte hade bältet på sig. Hade det varit en annans bil så hade jag inte gått med på inlösen då skadorna var så små.

Men iaf lite Bilder :-D

Så här såg VF ut när den satt i skrotbilen, en sorglig syn på så fin klädsel :-(
IMG_20201218_105426.jpg
IMG_20201218_105426.jpg (825.95 KiB) Visad 458 gånger
Baksätet i min bil som satt i, är väl Dalarö textil/T-tec tror jag det heter.
IMG_20201220_125138.jpg
IMG_20201220_125138.jpg (615.22 KiB) Visad 458 gånger
Baksätet som det ser ut nu :-D en jäkla skillnad och faktiskt gött med läder, får ta tillbaka det jag skrev i början på denna tråden att jag inte gillade läder :oops: Creme färgat läder och det svarta är något annat som jag inte vet vad det är, påminner om T-tec. Iaf R-design säten är dessa :-)
IMG_20201220_144418.jpg
IMG_20201220_144418.jpg (709.47 KiB) Visad 458 gånger
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]