Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1420262
Angående effekttappet, det är inte så att den vill spika och sänka tändningen när du ger gas snabbt då? Har du provat om den gör samma sak om du tankar 98 oktanigt?
#1420316
frasse4 skrev:Angående effekttappet, det är inte så att den vill spika och sänka tändningen när du ger gas snabbt då? Har du provat om den gör samma sak om du tankar 98 oktanigt?
Kanske det kan vara, ska prova 98 i nästa tank :-D återkommer med resultatet :-D
#1421961
Kört på 98 nu å blir inte någon skillnad alls, tycker nästan att den tar mer bensin på 98 än 95 :-/
satt å tänkte lite över fenomenet å tror att den var även så original, kanske är magnetventilen som behöver bytas.
White skrev:Luftfiltret kan ju vara en tänkbar bov i det hela. Ska du köpa insatsfilter kan jag varmt rekommendera ett K&N. :-)
Absolut det ska att hitta i ett insatsfilter, får bli antingen ett K&N eller JR som jag haft förut :-)
#1426360
Jaha det börjar dra ihop sig till besiktning :x ska bli spännande då det är första besiktningen jag ska göra med denna bil sen jag köpte den.
Har något mindre "bekymmer" vänsterbackspegel är sprucken, något som dom kommer att gnälla på? Strålkastarspolningen fungerar inte, är ju Xenon. Där blir det väl anmärkning beroende på hur noga dom är. Dimljusen blir till att rycka säkringen till då det sitter LED i dom. Annars så tror jag det är rätt lugnt :-) skulle väl vara i så fall om avgasvärdena blir fel då det läcker fram i grenröret lite men blir till att dra åt dom där jäkla muttrarna igen då det är dags för besiktning.

Annars händer det inte så mycket, "renoverade" reflektorerna till halvljuset med hjälp av aluminium tejp blev bra :-D har nog någon bild tror jag ;-) men har hittat nya reflektorer plus linser från ebay för 500 spänn så blir till att beställa såna längre fram :-D

Lite funderingar och projekt till våren/sommaren blir att byta servooljan då den är grönsvart och luktar bränd, växellådsoljan blir det med ett byte på då den är otroligt seg att lägga i växlarna nu så här i minus 12 grader.
Sen blir det väl till att söka skrotar efter dörrsidor med läder, osäker på om jag ska uppgradera dom till facelift, vet att jag behöver även plåten bakom där styrenheten, motor till fönstren mm sitter i. Sen vet jag inte om det går att uppgrader till facelift dörrsidor då jag har premiumsound i min vilket innebär att jag har en extra högtalare i dörren, å premium dörrsidor från facelift växer ju inte direkt på träd. Blir iaf till att undersöka saken vidare :-) någon som vet nått om det så skriv :-D
Kamrem åker jag väl på att byta till sommaren, det är inte dags ännu men denna remmen ligger så långt ut på hjulen att det känns lite så där, samt så gnisslar det av den ibland :x
#1426422
Vet inte hur kinkiga dom är på så pass nya bilar, men på äldre(90-talare) verkar dom inte bry sig om spruckna spegelglas... Eller så hade jag bara tur dom 2 gångerna jag besiktat så :)
Spolningen till strålkastarna kommer dom definitivt slå ner på dock.... Ja, såvida du inte får en bes.man som ser mellan fingrarna så klart.
#1426688
Lucif3r skrev:Vet inte hur kinkiga dom är på så pass nya bilar, men på äldre(90-talare) verkar dom inte bry sig om spruckna spegelglas... Eller så hade jag bara tur dom 2 gångerna jag besiktat så :)
Spolningen till strålkastarna kommer dom definitivt slå ner på dock.... Ja, såvida du inte får en bes.man som ser mellan fingrarna så klart.
Har ju i för sig en spegel liggandes i garaget så kanske ska trycka dit den då, problemet är bara att det är inte så roligt å stå ute i denna kylan :x
Ja jag har ju även en högtryckspump till det också liggandes men den får nog vara, provar att besiktiga så som det är. Den gick igenom förra besiktningen med trasig strålkastarspolning :-) (nya besiktigad när jag köpte bilen)
White skrev:Håller tummarna för bes då! :-)
Tack :-D
#1433129
Besiktade bilen i början av februari, gick igenom förutom en 2x på backspegeln, Bromsarna bak var väldigt ojämna 45% diffade de så fick möjligheten att ut å bromsa upp dom. Det funka så gick precis igenom med 29% diff :-o
IMG_20210302_091116.jpg
IMG_20210302_091116.jpg (533.33 KiB) Visad 1828 gånger
#1433130
Härom veckan klappade VB broms ihop totalt, den låg konstant på :-/ som vanligt så var det damasken till kolven som hade gett sig, bytte den och nu rullar det så lätt igen :-) trevliga ok att renovera faktiskt.

Så nu har jag även smörjt upp allt på alla 4hjulen, glidbultar ytor mm. Bytte även bromsvätskan då denna var svart i behållaren :-o :-o :-o men nu är bromsarna konstiga istället, dom tar men ganska så långt ner. trycker jag till så känner jag att det finns ordentligt med bett i bromsarna iaf, frågan är bara vad som kan ha hänt? såg att det var som partiklar i bromsvätskan :bored: sög givetvis upp den gamla svarta bromsvätskan innan jag fyllde på ny. dock såg man fortfarande att det flöt omkring partiklar i den :bored:
Dubbeltrampar jag på bromspedalen så tar bromsarna mer normalt dvs högre upp för att sedan ta längre ner igen vid nästa tryck. Pedalen känns inte svampig heller utan stum och bra. Funderar på om en kan ha pajat huvudcylindern :-(
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16

Tröttnade på alla småfel som inne[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm