Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1455257
Nexus skrev:Har du inte fått på fälgarna ännu :P
Nä men dom är lackerade och klara iaf :-D men tror att dom får agera som vinterfälgar 8-)
Briander skrev:
DayDreamer skrev:Hehe att det aldrig ska vara lätt :x Måste köpa nytt membran i oljefällen. Finns tre stycken att välja på så man måste gå på art-nr som är på hela oljefällan, roligaste är ju att på min står det 8699335 söker jag i Vida på det numret så finns det inte :-o hmm okej???? nytt från volvo ligger på 2706kr :-o membranen går ej att köpa lösa på Volvo (inte direkt förvånad) 31338685 är art.nr på den nya oljefällan. Så frågan är om den jag har på bilen nu är en eftermarknads del (ej volvo original) har suttit å grubblat under dagen å det lutar nog åt att jag försöker hitta en begagnad med rätt nr å beställer ett nytt membran :-)
Det artikelnumret är ersatt och då försvinner det ofta ur Vida, det ersätter till några olika artikelnummer, om du PM:ar reg.nr så kan jag nog ta reda på vilken du ska ha.
Har löst det redan, bara inte uppdaterat här. Fick bli som så att jag köpte ett begagnat oljefilterhus på skroten gav 100kr för det hahaha bra med självplock :P Så köpte nytt membran till den å allt är monterat å rengjort :-D problemet är att det fortfarande tjuter när man kör i 80/90km/h på högsta växeln :-(
#1455260
Okej, har varit dålig på att uppdatera här :x

Har bytt kamremmen gick faktiskt smidigt :-D tyst och gött nu å inge mer gnisslande ljud.

Har även demonterat ner hela insuget för att komma åt ordentligt när jag bytte oljefilterhuset/ vevhusventilationen. Har även problem med att jag får ett jäkla övertryck i bensintanken, tror jag har hittat boven i det och verkar som att det är en backventil som inte vill vara med. Den släpper luften åt fel håll så istället för att suga ut luft från tanken via EVAP-systemet så släpper den istället in laddtrycket i systemet :x :x
Känns som att styrsystemet (ECU) är väldigt okänslig mot läckage.... Skjutit en liten slang till dumpen å kört så en längre tid men ingen felkod på felaktig bränsle/luftblandningn eller laddtryck.
#1455263
Ja det är säkert en avvägning, ecun ska ju kunna anpassa sig för olika förhållanden utan att ge felkoder hela tiden, fast man vill ju inte missa om någon slang har åkt av. På gamla K-jet som inte hade någon landa feedback var ju luftläckage otroligt känsligt. Var det stökigt att byta kamrem med VVT?
#1459485
Ja, nu var det dags igen då :x Krångel :-(
Var ute å körde i förrgår kväll, helt plötsligt tappa bilen ork och började rycka. Utläsning av felkoder gav misständning cyl4, så igår bytte jag tändspolen för att prova (hade kvar dom från S70in) å felet löst. Gick hur bra som helst igår kväll, nu imorse nä...... går jämt å fint på tomgång och lugn belastning men vid högre belastning så börjar den misstända och rycka, suck. Nu passa dock inte tändspolen jätte bra från S70in i S40in, kontakten går inte ända i å låser sig så jag gissar att det är där problemet ligger, alternativt så har tändstiftet tagit skada, tyder lite på det när man belastar motorn då gnistan får svårare att hoppa. Blir till att ta isär igen och inspektera :-)
Det underligaste är att det finns ingen felkod på misständning nu, vilket jag tycker är märkligt. Ser i livedatan i VIDA att den registrerar misständning i samband med ryckandet.
Har även felkod på knacksensorn så ska ta å byta ut dom båda frampå, den felkoden har jag haft i 1 månads tid nu och inte orkat tagit tag i det än bara :oops:
#1461485
Hehe upptäckte idag när jag skulle byta knackgivarna att den bakre satt löst :-/ inte konstigt då att den gett felkod, så förhoppningsvis var även den boven i dramat när det gäller tvekandet/ryckandet vid kall motor.
Men som vanligt så upptäckte man ju något annat.... :bored: flexröret efter downpipen mår ju inte så bra, helt lös i nederkant och även svart... suck. får väl bli att svetsa på någon ny, eller ska man uppgradera sig tro å gå på ett grövre rör för att få fram lite mera muller :devil: men brukar ju vara så jäkla dyrt med avgasrör :crying:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]