Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1358912
Då var det dags, har inte kunnat inte släppa tanken på XC60 sedan den dagen ja fick span på ett fint exemplar för ett litet tag sedan, den blev dock såld innan man ens hann med att tänka efter om jag ens ska byta bil eller ej ;-)

Men nu dök ett annat exemplar upp till ett ok pris så det var för svårt att inte åka och titta på den nu och det blev affär. Den kom nyss in så den ska rekondas samt servas med mera, samt fixa "virvelspjäll" vad nu det är men nu får man kanske lära sig i alla fall. 1 ägare hade den bara haft samt fullservad på samma Volvo ÅF som den köptes hos. Sen ska ju V60:n säljas så vi bestämda att vi hämtar den i februari. Så är någon intresserad av den till ett "jagrullar pris" PM:a. ;-)

Funderar nu på att ta Volvia denna gång som försäkringsbolag då man ändå har maskinskada upp till 17 000 mil när vi ändå köper av en Volvo ÅF. Har i mer än 10 år haft LF och är toknöjd med de fast denna bil har snart rullat 11 000 mil och LF har endast maskinskada upp till 12 000 mil, det tål att tänkas på och mellanskillnaden landar på 1000 kr/år.

Ska bli kul att äga en bil som har VOC med, skinnstolarna känner jag ju i stort igen från V60:n men det känns så annorlunda då man sitter i en annan höjd i XC60. Svart innertak var spännande med, kändes bra med vid provkörning och den avtagbara dragkroken såg nära på ny ut med. Det var bra drag i den med detta med det trevliga 8-växlade lådan gjorde färden trevlig och ska slå en koll i manualen ikväll med, finns ju lite nyheter, som vad är Sensus eller kan man ändra färgen påhastighetsmätaren med mera ;-)

IMG_0922.jpg
IMG_0922.jpg (67.48 KiB) Visad 25392 gånger
IMG_0923.jpg
IMG_0923.jpg (65.37 KiB) Visad 25392 gånger
IMG_0925.jpg
IMG_0925.jpg (50.65 KiB) Visad 25392 gånger
IMG_0928.jpg
IMG_0928.jpg (52.62 KiB) Visad 25392 gånger
IMG_0927.jpg
IMG_0927.jpg (56.34 KiB) Visad 25392 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1358913
Grattis!
Hoppas du blir nöjd med bilen även i skarpt läge :-)
av Lockis
#1358940
Grattis till en fin bil!
Trevlig ÅF också :-) Har köpt mina 4 senaste volvos där :-D

D4 motorn är väldigt trevlig och kompetent, om än lite dyr i drift i jämförelse med samma motor storlek hos t.ex BMW.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1358953
fjohan82 skrev:Grattis!
Hoppas du blir nöjd med bilen även i skarpt läge :-)
Tack! ;-) Tvekar faktiskt inte alls på att jag kommer uppskatta den, var så säker innan att jag hade kunnat slå till utan att prova ;-)
Lockis skrev:Grattis till en fin bil!
Trevlig ÅF också :-) Har köpt mina 4 senaste volvos där :-D

D4 motorn är väldigt trevlig och kompetent, om än lite dyr i drift i jämförelse med samma motor storlek hos t.ex BMW.
Ja jag får nog säga att de är de absolut trevligaste jag träffat, allt från att jag mailade i söndags till första samtalet och även mottagandet av säljarens kollegor som hjälpte till så länge tills han jag bokat med blev ledig. Ringde idag om en fråga som en annan råkade få då "min" säljare var på kurs, även denne hade ett fantastiskt beteende och jag fick även lite historik av säljaren då det var denne som bytte in bilen och sålde en ny XC60 till han som ägt denna jag nu köpt

Funderar nästan på att låta de serva den och planera in det när man är i närheten, är ingen jättefantast av Bilia som är min ÅF på orten ändå även om min PST är bra på alla sätt.

Driftkostaden är ändå ok tycker jag men visst är det kul att saker är prisvärda med mera
av Lockis
#1358955
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Grattis!
Hoppas du blir nöjd med bilen även i skarpt läge :-)
Tack! ;-) Tvekar faktiskt inte alls på att jag kommer uppskatta den, var så säker innan att jag hade kunnat slå till utan att prova ;-)
Lockis skrev:Grattis till en fin bil!
Trevlig ÅF också :-) Har köpt mina 4 senaste volvos där :-D

D4 motorn är väldigt trevlig och kompetent, om än lite dyr i drift i jämförelse med samma motor storlek hos t.ex BMW.
Ja jag får nog säga att de är de absolut trevligaste jag träffat, allt från att jag mailade i söndags till första samtalet och även mottagandet av säljarens kollegor som hjälpte till så länge tills han jag bokat med blev ledig. Ringde idag om en fråga som en annan råkade få då "min" säljare var på kurs, även denne hade ett fantastiskt beteende och jag fick även lite historik av säljaren då det var denne som bytte in bilen och sålde en ny XC60 till han som ägt denna jag nu köpt

Funderar nästan på att låta de serva den och planera in det när man är i närheten, är ingen jättefantast av Bilia som är min ÅF på orten ändå även om min PST är bra på alla sätt.

Driftkostaden är ändå ok tycker jag men visst är det kul att saker är prisvärda med mera
Tveka inte att höra av dig om du vill ha tips på en bra/trevlig PST :-) Dem har verkstad även i Landskrona om du har vägarna förbi där. Teknar du service avtal så får man serva där också.
Jag har haft att göra med 3 olika säljare på begagnat avdelningen och det är bara en av dem jag hade en skakig start med, dem övriga var fantastiska.
Senaste 2 bilarna var nybilsköp så då har jag haft med samma säljare att göra nere på nybils golvet och han är också fantastisk trevlig :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1362923
Nu börjas det med "nya" bilen och redan igår samma dag som bilen hämtades plockades reklamen på nummerskyltshållaren bort och ersattes av en reklamfri list.

Passade på att montera Volvos led-armaturer för nummerskylten VO 31365548
IMG_1214.jpg
IMG_1214.jpg (340.81 KiB) Visad 24882 gånger
Samt ett lastgaller på det VO 30715967 och en ramlös innerbackspegel :-) Hade den med ram som bilen kom med och den är rejält mörkare även i sitt ljusaste läge, denna är perfekt enligt mig. Även solglasögonhållaren VO 31403479 som skymtas i taket hittades in idag
60258358095__0C4F4A0C-3FD6-4B65-B746-F35657FA4156.jpg
60258358095__0C4F4A0C-3FD6-4B65-B746-F35657FA4156.jpg (428.35 KiB) Visad 24882 gånger
Fler saker är på väg tack vare 20% hos Volvo ÅF

Försökte mig på att grundligt rengöra ändrören med men det verkar som att ytan har fräts bort i botten på ändröret, man kanske skulle byta de?
IMG_1226.jpg
IMG_1226.jpg (314.9 KiB) Visad 24882 gånger
IMG_1227.jpg
IMG_1227.jpg (1.31 MiB) Visad 24882 gånger

Det blir som vanligt, att man inte kan hålla händerna i styr :-)
av Lockis
#1362934
Snyggt!

Kul att du har sånt intresse för att få bilen ännu mer fräsch! :-)

Har fortfarande dåligt samvete då jag inte ryckt reklamlisten ännu :oops:
Grattis till nya bilen! Kanske ser den på E6 någon dag ;-)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1363311
Micce1980 skrev: tis 14 jan 2020, 18:38 Tack! ;-) Tvekar faktiskt inte alls på att jag kommer uppskatta den, var så säker innan att jag hade kunnat slå till utan att prova ;-)
Prova? Jag har inte provkört någon av mina bilar innan köp på väldigt länge. Säkert 40 år. Enda undantaget var då min fru skulle köpa en Seat Ibiza 2001. Vi ville se om man kunde åka i en sån liten bil. Jag resonerar som så, att är det något fel så rättas det till vid service, om inte innan.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1363318
SvenB skrev:
Micce1980 skrev: tis 14 jan 2020, 18:38 Tack! ;-) Tvekar faktiskt inte alls på att jag kommer uppskatta den, var så säker innan att jag hade kunnat slå till utan att prova ;-)
Prova? Jag har inte provkört någon av mina bilar innan köp på väldigt länge. Säkert 40 år. Enda undantaget var då min fru skulle köpa en Seat Ibiza 2001. Vi ville se om man kunde åka i en sån liten bil. Jag resonerar som så, att är det något fel så rättas det till vid service, om inte innan.
Så sant, men de ligger ändå 40 min bort samt en felkod fanns som åtgärdades innan leverans. De och jag missade dock att det inte fanns en"nyckel" till de låsbara hjulbultarna så det fick lösas genom att en ÅF på orten fick ordna det och säljaren tar notan men allt som allt tog det ändå 2h av ens lediga tid och det hade ju varit bättre att kollat det innan ;-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1363321
Förra ägaren måste haft tråkigt vid rödljusen, i princip det slitage som finns på insidan är på denna knappen
IMG_1248.jpg
IMG_1248.jpg (371.21 KiB) Visad 24717 gånger
Så där, ordningen återställd :-)
IMG_1260.jpg
IMG_1260.jpg (493.17 KiB) Visad 24717 gånger
Även ett nyare 12v-uttag hittade in, kom från en V90 MY19 och var helt oanvänd ;-)
IMG_1261.jpg
IMG_1261.jpg (1.21 MiB) Visad 24717 gånger
IMG_1262.jpg
IMG_1262.jpg (1.37 MiB) Visad 24717 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]