Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1357850
Lockis skrev: ons 08 jan 2020, 19:01 Så idag kom samtalet, bilen var redo! Vinterhjulen var på plats och säljaren ville jag skulle komma imorgon... Blev levererad kl 14.00 idag på sommarhjul, mitt i leveransen dök vinterhjulen upp. Jag är väldigt nöjd! Fantastisk bil... Kommer bilder imorgon :-D
Gött! :-D . Finns det något bättre än att hämta ut sin nya Volvo? ;-)
#1357880
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: ons 08 jan 2020, 19:01 Så idag kom samtalet, bilen var redo! Vinterhjulen var på plats och säljaren ville jag skulle komma imorgon... Blev levererad kl 14.00 idag på sommarhjul, mitt i leveransen dök vinterhjulen upp. Jag är väldigt nöjd! Fantastisk bil... Kommer bilder imorgon :-D
Gött! :-D . Finns det något bättre än att hämta ut sin nya Volvo? ;-)
Haha, tror fan inte det. Även om leveransen inte gick felfritt, tog ändå 90 minuter.
Men vilken fantastisk bil jag har fått! Även om det finns 2 mindre åtgärder att göra i efterhand så älskar jag bilen. Den är en fröjd att köra/åka i. Komfort stolarna med massage är riktigt bra. Four-C chassit är en dröm och Harman Kardon systemet är underbart.

Kommer bli ett eldprov på fredag redan då resan går ner till bordershop :-D

Kan också tillägga att Bursting Blue är värt varanda krona på V60 fantastisk färg och jag har fortfarande det största leendet på mina läppar.
Ska knäppa lite bilder imorgon i dagsljus, den lär vara skitig och har fått rekommendationen att inte tvätta på 2v då lackskyddet ska härda.

En liten fundering är också om min kamera i framrutan kan vara skitig. Helljus automatiken verkar inte riktigt lira som den ska och bilen kan ofta "glömma" att blända av... Får kanske åka förbi handlaren imorgon igen.
#1357897
Härligt du är nöjd! Och en resa till bordershop och testa kärran blir ju kanon! :-D Hoppas dom kan hjälpa dig med lyset dock😉. Tar dom under tiden dom skrämmer upp kärran med polstar :-D . Färgen du har valt har jag inte sett live (vad jag vet😉). Ska bli intressant och se någon bild när det kommer👍🏻
#1357899
En liten teaser på färgen ;)
Bilden är tyvärr inte den bästa, men det kommer bättre :-)
received_452014815494113.jpeg
received_452014815494113.jpeg (89.65 KiB) Visad 1464 gånger
Ska inte till min vanliga ÅF för Polestar, lyckades hitta lite billigare hos en annan, så kommer inte lyfta det imorgon även om det är en garanti åtgärd.
#1358039
Tyvärr är det ett regnigt Skåne idag så det har inte blivit några bilder.

Det har dock stoppats i lite Polestar i bilen och det är en verklig skillnad i hur växellådan beter sig. Jag gillar det skarpt men jag är osäker på om jag egentligen tycker det är värt den summan.

Nåja, nu är det gjort! En sak med regnet är att man får se Lackskyddet in action och det är riktigt bra. Nu ska jag bara försöka hitta en produkt att lägga på rutorna bak.

En annan reflektion är att dem tagit bort knapparna för att elektriskt fälla baksätet.. Ingen visste riktigt varför men det finns inte kvar längre.
#1358050
Lockis skrev: tor 09 jan 2020, 17:11 Tyvärr är det ett regnigt Skåne idag så det har inte blivit några bilder.

Det har dock stoppats i lite Polestar i bilen och det är en verklig skillnad i hur växellådan beter sig. Jag gillar det skarpt men jag är osäker på om jag egentligen tycker det är värt den summan.

Nåja, nu är det gjort! En sak med regnet är att man får se Lackskyddet in action och det är riktigt bra. Nu ska jag bara försöka hitta en produkt att lägga på rutorna bak.
Lahegas lackskydd va? Du tycker att du inte få ut tillräckligt med effekt kontra pris eller? Bilen ser ju riktigt fin ut på bild du la in. ;-) . Kör försiktigt både ner och hem till Tyskland!

Edit: Såg du skrivit i "Polstar" tråden vad du tyckte :-)
#1358051
Insjö78 skrev:Lahegas lackskydd va? Du tycker att du inte få ut tillräckligt med effekt kontra pris eller? Bilen ser ju riktigt fin ut på bild du la in. . Kör försiktigt både ner och hem till Tyskland!

Edit: Såg du skrivit i "Polstar" tråden vad du tyckte
Det var inte Lahegas skydd faktiskt. Men säg inte till Volvo att min ÅF lagt på något annat. https://www.gen-3glasscoat.com/ ligger på.
#1358056
Lockis skrev:
Insjö78 skrev:Lahegas lackskydd va? Du tycker att du inte få ut tillräckligt med effekt kontra pris eller? Bilen ser ju riktigt fin ut på bild du la in. . Kör försiktigt både ner och hem till Tyskland!

Edit: Såg du skrivit i "Polstar" tråden vad du tyckte
Det var inte Lahegas skydd faktiskt. Men säg inte till Volvo att min ÅF lagt på något annat. https://www.gen-3glasscoat.com/ ligger på.
Ok! Lugnt ska inte säga ett ljud. Jag har ett helvete med mitt lackskydd som ska på först sa Åf det blir Lahegas ett keramisk, men nu förra veckan ringde han och sa att keramisk skydd är en lack konserverings skydd och Volvo inte vill ha något annat på en ett lackskydd för garantier ska gälla. Då blir det Lahegas typ steg 2 babblade han om. Jag har Lahegas keramiska i kontrakt, la till extra pengar då jag ville ha keramisk. Men Åf är bra och stryker det eller kan jag välja Lahegas lackskydd och får priset justerat. Vet fan hur jag ska göra nu :ninja: . Hade keramisk på min Xc 60 funkade perfekt. Kommer ej ihåg märke. La på det efter jag hämtat bil med hjälp av en polare. Som jag bruka skriva, är en djungel det här :-D
#1358058
Insjö78 skrev: tor 09 jan 2020, 18:48
Lockis skrev:
Insjö78 skrev:Lahegas lackskydd va? Du tycker att du inte få ut tillräckligt med effekt kontra pris eller? Bilen ser ju riktigt fin ut på bild du la in. . Kör försiktigt både ner och hem till Tyskland!

Edit: Såg du skrivit i "Polstar" tråden vad du tyckte
Det var inte Lahegas skydd faktiskt. Men säg inte till Volvo att min ÅF lagt på något annat. https://www.gen-3glasscoat.com/ ligger på.
Ok! Lugnt ska inte säga ett ljud. Jag har ett helvete med mitt lackskydd som ska på först sa Åf det blir Lahegas ett keramisk, men nu förra veckan ringde han och sa att keramisk skydd är en lack konserverings skydd och Volvo inte vill ha något annat på en ett lackskydd för garantier ska gälla. Då blir det Lahegas typ steg 2 babblade han om. Jag har Lahegas keramiska i kontrakt, la till extra pengar då jag ville ha keramisk. Men Åf är bra och stryker det eller kan jag välja Lahegas lackskydd och får priset justerat. Vet fan hur jag ska göra nu :ninja: . Hade keramisk på min Xc 60 funkade perfekt. Kommer ej ihåg märke. La på det efter jag hämtat bil med hjälp av en polare. Som jag bruka skriva, är en djungel det här :-D
Precis, det från lahega är en lack konservering medans det jag fått är ett lackskydd. Volvo hävdar att lack garantin inte gäller om man skulle ta något annat än det dem godkänt. Tror dock det blir svårt för dem att hålla fast vid det om det skulle bli bekymmer. Ditec har dock börjat lämna egen garanti om man använder dem så det kan vara värt att undersöka :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]