Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1349878
Och där blev evigheten lite kortare. Uppdatering idag och planerad leverans är nu 1 vecka mindre. Så nu tittar vi mot v.1 istället. Återstår att se hur det kommer fungera med jul/nyår.
#1349893
pellemando skrev: lör 23 nov 2019, 00:01 Nemen se där! Har fortfarande v2...
Hehe, jag är inte helt övertygad om V.1 ännu. Har en del som ska göras hos handlaren innan leverans och v. 1 har väl bara 2 arbetsdagar?
av Lockis
#1356885
Då var bilen byggd och finns hos ÅF, dit kom den innan jul.

Pga hög belastning i verkstad så blev leverans till mig lite senare än tänkt och idag var jag iväg och tittade på den och fick då info om att det inte skulle fungera med dem 17" vinterhjul som var med i beställningen.

Förhoppningsvis kan jag fortfarande få bilen levererad till mig under nästa vecka, under förutsättning att man lyckas få hem en uppsättning 18" vinterhjul. Fortsättning följer på detta bekymmer, oklart varför det inte funkar med 17" förutom att bromsoken är för stora. Beror på AWD eller Four-C skulle jag tro.

Säljaren hoppades dock att jag skulle kunna hämta bilen senast torsdag kväll :-)

Vacker var den dock, och det enda som saknas är lackskydd och vinterhjul då bilen är tonad och stänkskydd samt inlastningsskyddet är monterat.
av Lockis
#1356893
pellemando skrev: lör 04 jan 2020, 08:06 Surt med hjulen! Varför gick det i beställa om dom inte passar?
Det undrade min säljare också.
Bygger jag min bil i appen idag igen så går det fortfarande att välja 17" vinterhjul.

Förhoppningsvis så har dem meddelat Volvo så att en uppdatering i systemet är på gång.
av Insjö78
#1356899
Lockis skrev: lör 04 jan 2020, 08:08
pellemando skrev: lör 04 jan 2020, 08:06 Surt med hjulen! Varför gick det i beställa om dom inte passar?
Det undrade min säljare också.
Bygger jag min bil i appen idag igen så går det fortfarande att välja 17" vinterhjul.

Förhoppningsvis så har dem meddelat Volvo så att en uppdatering i systemet är på gång.
Och jag hoppas verkligen du slipper stå för mellan skillnaden?! Hursomhelst grattis till nya bilen! (När du väl få hämta den :-D ).
av Lockis
#1356900
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: lör 04 jan 2020, 08:08
pellemando skrev: lör 04 jan 2020, 08:06 Surt med hjulen! Varför gick det i beställa om dom inte passar?
Det undrade min säljare också.
Bygger jag min bil i appen idag igen så går det fortfarande att välja 17" vinterhjul.

Förhoppningsvis så har dem meddelat Volvo så att en uppdatering i systemet är på gång.
Och jag hoppas verkligen du slipper stå för mellan skillnaden?! Hursomhelst grattis till nya bilen! (När du väl få hämta den :-D ).
Nejdå, det blir ingen extra kostnad för mig innan det är dags för nya däck.
Det var som säljaren sa, ingen stans står det att det inte ska fungera så det är ju inget jag har kunnat påverka.
Det är bara att hoppas dem åtgärdar det felet snarast. Hade det varit en förmånsbil hade sakerna kunnat bli lite annorlunda då det är annat pris och värde. Men detta är ett privatköp så enda gången jag lastas är som sagt vid däckbyte. Och ja, försenad leverans men jag hoppas dem fick beställt nya hjul igår eller i torsdags så dem kommer på tisdag/onsdag så bilen kan levereras i veckan.
av Lockis
#1357652
Update 7/1-2020: Fortfarande inga vinterhjul... Dem är beställda men har inte anlänt ännu.
Lutar åt att jag hämtar ut bilen med sommarhjul då det just nu är lovat följande väder:
vader.PNG
vader.PNG (33.39 KiB) Visad 1119 gånger
Tysklandsresa inplanerad på Fredag och i Danmark skiter dem i vad man har för däck. I Tyskland verkar dem ha samma åsikt om vinterväglag.

Nåja, min säljare skulle återkomma under morgondagen för att planera in leverans, kan ju vara att vinterhjulen anländer imorgon och den då kan levereras med vinter pjuckar..

Fick även svar ifrån Volvo centralt idag gällande problemet med 17" i konfiguratorn, dem tyckte väl att min säljare misslyckats lite då det var hans ansvar att dubbel kolla. Dem har även varit i kontakt med min ÅF för att någon ansvarig skulle kontakta mig, vet dock inte till vilken nytta då jag varit tydlig med att jag haft kontakt med min säljare. Återkommer med mer info på detta.
#1357848
Så idag kom samtalet, bilen var redo! Vinterhjulen var på plats och säljaren ville jag skulle komma imorgon... Blev levererad kl 14.00 idag på sommarhjul, mitt i leveransen dök vinterhjulen upp. Jag är väldigt nöjd! Fantastisk bil... Kommer bilder imorgon :-D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]