Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1360101
Insjö78 skrev:250 mil? Det var f_n inte illa! ;-) Hoppas dom fixar till skönhetsfelen på Doris på Torsdag :-D
hehe nej, lite förvånad själv. Men som jag skrev i en annan tråd, en resa till Tyskland för att fylla på förråden och en resa till Göteborg la på ca 140 mil. Så egentligen är det inte så farligt om man bortser från dessa sträckorna :-D

Nåja, det är till för att användas och jag brukar ligga runt 4000 mil om året :-)
av Lockis
#1360386
Happ, så var det den 23/1 och bilen hade tid bokad hos farbor doktorn.
Simkorts hållare är nu fastsatt ordentligt :party:
Likaså innerbackspegel! :party: Var tydligen lös då man missat att sätta fast något som den fäster i?
Även kameran fick ny mjukvara och blev optimerad.. Upplever efter detta att även halvljuset lyser högre upp? Kanske bara inbillning men det automatiska helljuset fungerar bättre nu :D

Passade även på att låta ÅF tvätta bilen... Detta kunde jag skippat tror dem sprang över bilen så lite besviken.
Har även mailat min säljare att jag fortfarande inte fått återkoppling på mitt mail angående lackskyddet på motorhuven där jag tror att man har missat en liiiiiten 2-4mm bred och 10-14cm lång strimma. Kan vara inbillning men det känns märkligt att vatten inte beter sig likadant över hela motorhuven. Får väl snart eskalera det vidare från min säljare om det inte ges någon vettig återkoppling..
#1361121
Lockis skrev:Happ, så var det den 23/1 och bilen hade tid bokad hos farbor doktorn.
Simkorts hållare är nu fastsatt ordentligt :party:
Likaså innerbackspegel! :party: Var tydligen lös då man missat att sätta fast något som den fäster i?
Även kameran fick ny mjukvara och blev optimerad.. Upplever efter detta att även halvljuset lyser högre upp? Kanske bara inbillning men det automatiska helljuset fungerar bättre nu :D

Passade även på att låta ÅF tvätta bilen... Detta kunde jag skippat tror dem sprang över bilen så lite besviken.
Har även mailat min säljare att jag fortfarande inte fått återkoppling på mitt mail angående lackskyddet på motorhuven där jag tror att man har missat en liiiiiten 2-4mm bred och 10-14cm lång strimma. Kan vara inbillning men det känns märkligt att vatten inte beter sig likadant över hela motorhuven. Får väl snart eskalera det vidare från min säljare om det inte ges någon vettig återkoppling..
Skönt det mesta blev åtgärdat, men vad hade dem för svar till att allt detta inte fungerade från början? :nerd: :-)
av Lockis
#1361128
Jordfelsbrytaren skrev:Skönt det mesta blev åtgärdat, men vad hade dem för svar till att allt detta inte fungerade från början?
Jadu, min bil är byggd i Gent, så min egna teori är att dem inte är riktigt vana vid V60 i Gent ännu. Det är ju inte tillverkningsfel på delarna utan det verkade som att det slarvats när man satt dem i bilen.

Hoppas dem inte missat någon viktig skruv :-o
#1361135
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:Skönt det mesta blev åtgärdat, men vad hade dem för svar till att allt detta inte fungerade från början?
Jadu, min bil är byggd i Gent, så min egna teori är att dem inte är riktigt vana vid V60 i Gent ännu. Det är ju inte tillverkningsfel på delarna utan det verkade som att det slarvats när man satt dem i bilen.

Hoppas dem inte missat någon viktig skruv :-o
Ja min är också byggd i Gent, känns ju sådär :x
Får se om jag hittar något fel när jag hämtar ut min :nerd:
av Lockis
#1361246
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:Skönt det mesta blev åtgärdat, men vad hade dem för svar till att allt detta inte fungerade från början?
Jadu, min bil är byggd i Gent, så min egna teori är att dem inte är riktigt vana vid V60 i Gent ännu. Det är ju inte tillverkningsfel på delarna utan det verkade som att det slarvats när man satt dem i bilen.

Hoppas dem inte missat någon viktig skruv :-o
Ja min är också byggd i Gent, känns ju sådär :x
Får se om jag hittar något fel när jag hämtar ut min :nerd:
Tänker att så länge det är såhär små fel är det inga bekymmer. Min PST löste det snabbt och smidigt :-)
av Lockis
#1363890
Så fick jag skicka mail till min PST gällande helljuset igen..
Fungerar allt annat än bra.

När mötande bilar kan köra med fullt helljus och min bil fortfarande inte bländar av är det något som är fel.

Aja, får se när min PST hör av sig för att felsöka detta igen.
av Lockis
#1370464
Ytterligare försök har nu gjorts för att ordna upp det här med helljuset.
Tyvärr så fungerar ingen åtgärd man har gjort.

Har nu mailat min säljare för att fråga hur vi går vidare.
Verkstaden vill inte byta ut kamera enheten på bilen då det inte finns felkoder.
Jag anser att den inte fungerar som den ska då den inte bländar av på ett korrekt sätt.

Min förra V60 hade inte dessa bekymmer så jag hävdar ju att det är något fel med min bil.
I övrigt är bilen fantastisk. Tycker dock att en bil för mer än 500.000 ska fungera enligt spec..

Nåja, får se vad som händer. Bad att få verkstads chefen att ringa mig för att se hur vi går vidare, och även mailat säljaren för att se vad han tycker vi ska göra...
av Lockis
#1379896
Tyvärr fortfarande ingen lösning på problemen.
Ska nu byta PST och har film på när helljuset beter sig allt annat än bra.
Hoppas dem tar mig på allvar denna gången, annars är jag rädd att det blir en reklamation.
Fantastisk bil på alla andra sätt, men det här med att kamera optiken inte fungerar optimalt är inget kul.
Vågar inte använda mig av Farthållare/Pilot Assist då bilen beter sig märkligt.

Nåja, har börjat snegla lite på Audi/BMW om det inte skulle ordna sig. Har möjlighet till tjänstebil om det skulle krisa men vill gärna inte ha en laddhybrid/elbil då jag inte kan ladda hemma.
Hoppas på lösning av mina bekymmer dock.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]