Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1343855
Freddy100 skrev:Jag gillar ta hand om bilen själv. Köpte premium vax på autodude och lägger vaxet 2 ggr/år. Det är bara roligt. Tänkte oxå på lackbehandling (på DIMTEC) men ändrade mig.
Jag var också inne på det men det var jag även på min nuvarande bil. Och med tanke på hur det gick med den (inget gjort) så har jag inga större förhoppningar på nya bilen iheller då jag har ännu mindre tid över nu.
Jag har dessutom 0 kunskaper av det och känner därför att det är bättre att betala någon annan så att det blir gjort ordentligt. Och skulle det bli dåligt så finns det garantier och försäkringar.
#1344172
Har lackbehandlad alla min nya bilar sen 2001, gott att slippa vaxa och polera bilen. Beställde precis en lackbehandling på min nya bil som är levererad till min återförsäljare. Var där och kollade till den så allt såg okej ut ;)
#1344180
Ted68 skrev:Har lackbehandlad alla min nya bilar sen 2001, gott att slippa vaxa och polera bilen. Beställde precis en lackbehandling på min nya bil som är levererad till min återförsäljare. Var där och kollade till den så allt såg okej ut ;)
Är det Lahega behandlingen du valt då? Förstår att det är den volvo kör på just nu.
#1344889
Briander skrev:Lahegas är den enda som Volvo godkänner, lägger man något annat på en ny bil så tappar man lackgarantin.
Ja de säger det. Ska bli intressant hur de tänkt efterleva det. Är ju knappast så att de kommer skicka bilen till nåt slags labb för att ta reda på vad som ligger på lacken...
#1344892
Har svårt att se att ett lackskydd skulle ta bort garantin? Men som lövet säger tror jag dem har svårt att efterleva det.
Nu är det lahega som ska läggas på min bil så är dock inte orolig.
#1344914
Grattis!

Jag har också beställt en.

Kommer V5

V60 D4 AWD R-Design Polstar optimering m,m, :-)
Bilagor
Volvo V60.png
Volvo V60.png (263.58 KiB) Visad 894 gånger
#1344918
PärH skrev: tis 29 okt 2019, 18:50 Grattis!

Jag har också beställt en.

Kommer V5

V60 D4 AWD R-Design Polstar optimering m,m, :-)
Och grattis till dig!
När fick du iväg din beställning? Tänker att 3v skillnad i leverans är ganska mycket med tanke på att min blev beställd för 1.5v sedan.

Oavsett, snygg bil och jag tror du kommer bli nöjd :-D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]