Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1343825
Nu vart det klart!
Efter dialoger med sambon och velande fram och tillbaka så föll valet på en ny V60.
Sambon ville först ha en V90CC och personligen har jag alltid älskat XC60.
XC60'n blev dock 100k dyrare än V90CC och V60 när jag hade komponerat ihop den som jag ville ha den.

Så varför blev det inte en 90 CC då?
Ärligt talat så är det för att jag vill ha lite mer känsla i bilen än vad en 90CC D4 AWD kunde ge mig.

Så nedan bil är beställd, prel lev sattes till feb/mars men min volvo säger om 11 veckor (vecka 2).
Hade varit kul om den trillat in under nuvarande skatt då det blir lite billigare :=)

Trots att jag själv är väldigt nöjd med speccen har jag en liten ToDo lista:

Polestar, kommer förhoppningsvis på kampanj innan leverans. - Utfört
Foliera grillen svart... Hur tänkte Volvo här? Alla andra detaljer är svarta utom ramen till grillen. - Kommer inte göras! Gillar den borstade finnishen som finns.
Lackbehandling kommer ske med Volvo's standard innan leverans. Fick ett bra pris på den och känner att det förmodligen är bättre än inget alls. - Utfört, blev dock inte Lahega.
Fönster kommer tonas med film. - Utfört

Har säkert missat något men hoppas kunna uppdatera i januari med bilder på en levererad bil :-D
Bilagor
info.PNG
info.PNG (43.34 KiB) Visad 14915 gånger
Senast redigerad av 5 Lockis, redigerad totalt 0 gång.
#1343839
Jordfelsbrytaren skrev:Komplett och fin!
Tack!
Jag har försökt att få till så bra bil som möjligt. Ska inte sticka under stolen med att jag gick lite över initial budget. Men i det stora hela så är jag nöjd.
Tror också det kan vara en relativt bra bil på 2:a hands marknaden, men det återstår att se :-)

Lite mer story också kanske, från början var jag inne på en inscription då jag gärna åker bekvämt som man kanske kan se på min specc.
Samtidigt så ville jag ha sportratt/pedaler och svart innertak. Och då blev det billigare med en R-Design och ett stort plus var också att jag kunde välja Bursting, vilket nästan var ett krav ifrån sambon som alltid vill välja färg. (V90 CC'n hade inte blivit samma men det var hon okej med :-o )
#1343841
Hmm. jag skulle inte vilja att någon , sannolikt vikarierande elev, ''leker'' med ny, fräsch och mjukt lack på min bil.
När det gäller svart grill så är ju hela vitsen att den ska vara silver och inte svart som i biligaste versioner. Smaksak...
PS. Varför valde du inte V60CC om 90 inte passar? V60 är oxå fin men du tänkte först på XC60 alt V90CC. V60 är helt annan bil....
#1343845
Freddy100 skrev:Hmm. jag skulle inte vilja att någon , sannolikt vikarierande elev, ''leker'' med ny, fräsch och mjuk lack på min bil.
När det gäller svart grill så är ju hela vitsen att den ska vara silver och inte svart som i biligaste versioner. Smaksak...
PS. Varför valde du inte V60CC om 90 inte passar?
Måhända att du inte skulle vilja det. Jag har stort förtroende för min bilhandlare. Detta är min 4:e bil jag köper och skulle dem göra ett dåligt jobb får dem ordna upp det efter sig.
Gällande grillen så har alla Volvo en silver ram runt grillen. Även den billigare momentum. Anledning till att jag vill ha svart grill på min R-Design är just för att alla andra detajler är svarta. Detta är den enda delen som är kromad. På Polestar versionen så är grillen t.ex helt svart och detta är den "högsta" utrustningsnivån volvo har just nu.

Vi funderade på en V60CC, men det fanns vissa utrustnings alternativ som inte var möjliga. T.ex sportratt och detta var ett krav från både mig och min sambo. Denna möjligheten fanns i V90CC så därför var vi inne på den istället.
#1343850
Freddy100 skrev:När jag tänkte köpa V90 var det precis tvätrom. Svart grill i bililgaste Kinetic och silver i Inscription. I min V90CC fick jag finaste variant, svart och silver
Även V90 har idag silver ram runt på alla nivåer. Men som sagt det är en smaksak, jag tycker personligen att med svarta sido speglar och lister så hade en svart grill varit snyggast.
Innan när man silvriga sido speglar kan jag tycka den silvriga grillen var mer motiverad :-)
#1343851
Freddy100 skrev:Ok, jag förstår. Bra att du tror på din ÅF. Hörde flera dåliga ryckte om lackbehandling på Volvo, det finns tråd om det här någonstans.
Skumt, dem jag har pratat med säger bara bra saker om den.
Vet att min ÅF precis har bytt samarbete då Volvo bytte riktlinjer men det känns ändå inte osäkert i min värld. Får prova och se det värsta som kan hända är att dem får lacka om bilen :-o
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]