Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1342013
Jaha! Då får vi väl skapa en tråd om dotterns första egna bil då...

Är en S60 140hk -05 med manuell låda, 17" fälgar, svart inredning och tonade rutor.
26 XXXmil på mätaren men går bra i både motor och låda.

Det som står först på att göra listan är en ordentlig motorrumstvätt, polering av
förardörren då denna troligen är bytt eller omlackad och lite fälld, montering av
vindavvisare och svart/vita bältespads på säkerhetsbältena.


Lite bilder så...




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
#1342071
Ser fin ut men lite matt i lacken i bak? Kanske bara är bilderna som inte gör sig bra i mobilen . Blir den uppbumpad till 188 hästar från BSR då?
#1342075
frasse4 skrev:Ser fin ut men lite matt i lacken i bak? Kanske bara är bilderna som inte gör sig bra i mobilen . Blir den uppbumpad till 188 hästar från BSR då?
Nej det är bara dagg på lacken som gör att den ser matt ut bak. :-)

Inte i dagsläget blir det något trim, men möjligen framöver. Nu har hon precis beställt vindavvisare och
bältespads, så det får räcka tills hon får nästa löning. ;-)
#1342872
Då har det hänt lite med denna i dag. Blivit polering/vaxning av ovandelen av
förardörren eftersom den troligen är omlackad och var lite fälld. Polerat
rutbågen och ner till handtaget, resten får jag ta när bilen är nytvättad.

Har också monterat kromat slutrör samt monterat vindavvisare, tycker det blev
riktigt snyggt! I morgon står motortvätt och motorrumsrekond på chemat.




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
#1342879
Fint med manuell. Nu vet jag inte om hon precis fått körkort eller haft det ett tag, men kunna köra manuell är ovärdeligt. Blir ju allt vanligare med bilförare som inte har en susning om vad en koppling är till för :P
Bilen ser fräsh ut också, förutom motorrummet då... Har den aldrig fått sig en tvätt där under tidigare eller? :D
#1342921
Lucif3r skrev:Fint med manuell. Nu vet jag inte om hon precis fått körkort eller haft det ett tag, men kunna köra manuell är ovärdeligt. Blir ju allt vanligare med bilförare som inte har en susning om vad en koppling är till för :P
Bilen ser fräsh ut också, förutom motorrummet då... Har den aldrig fått sig en tvätt där under tidigare eller? :D
Jo jag tycker också att kunna köra en manuell bil är grunden man måste kunna.

Nej jag tror aldrig den sett en droppe vatten i motorrummet, den var riktigt full med grus/damm överallt, men inget oljeklet vad jag kunde se.
#1343033
Då har det hänt lite i dag med.

Förardörren är polerad och vaxad, vilket blev bättre än förväntat, och motorrummet är
rekonditionerat (vilket dottern själv fick äran att göra).


Lite bilder så...



Dottern i full fart i motorrummet.

Bild




Farfar är arbetsledare.

Bild




Jag tog tag i polering och vaxning av dörren.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]