Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1350102
SBergdahl skrev:Det sitter väl samma burk och filter på sugmotorn som på lättrycksturbon?
Det är väl t om samma som på både T5 och R-modellerna.
Enl. uppgift ska P2ornas orginalburk klara mer än vad 85x70 burkarna gör, och dom hänger med en bit över 300hk. Så ja, orginalburken lär både räcka och bli över på en sugis :P
#1350149
Lucif3r skrev:
SBergdahl skrev:Det sitter väl samma burk och filter på sugmotorn som på lättrycksturbon?
Det är väl t om samma som på både T5 och R-modellerna.
Enl. uppgift ska P2ornas orginalburk klara mer än vad 85x70 burkarna gör, och dom hänger med en bit över 300hk. Så ja, orginalburken lär både räcka och bli över på en sugis :P
Väl medveten om detta, "but i´m not the boss" när det gäller hennes bil. ;-)
#1350231
Ja det ska ju låta när en gasar :-D sen ett fint sportavagssystem på den så man får fram femmans härliga ljud 8-)
Men är inte ett sportluftfilter som passar i original burk bättre? Det låter ju tillräckligt av dom med om det nu är ljudet som man är ute efter? :-)
#1350252
DayDreamer skrev:Ja det ska ju låta när en gasar :-D sen ett fint sportavagssystem på den så man får fram femmans härliga ljud 8-)
Men är inte ett sportluftfilter som passar i original burk bättre? Det låter ju tillräckligt av dom med om det nu är ljudet som man är ute efter? :-)
Jo jag personligen är nog mer inne på ett insatsfilter, får se hur hon vill ha det. Vi kör ju med K&N filter i
originalburken på frugans V70 och det funkar kalas. :-)

Jo ett sportsystem hade varit najs! 8-) I så fall blir det ett BSR Sportflow.
http://sv.bsr.se/produkt/sportflow-4002 ... 1-2009-2wd
#1350301
White skrev: Jo jag personligen är nog mer inne på ett insatsfilter, får se hur hon vill ha det. Vi kör ju med K&N filter i
originalburken på frugans V70 och det funkar kalas. :-)

Jo ett sportsystem hade varit najs! 8-) I så fall blir det ett BSR Sportflow.
http://sv.bsr.se/produkt/sportflow-4002 ... 1-2009-2wd
Aha okej, ja det brukat funka rätt bra, det jag hade i förra bilen hängde med i 10 000 mil, ligger på hyllan nu i väntan på bättre tider 8-)
Oja och "bara" 3500kr :-o vissa har tur, vill ju ha till min bil med men då kostar det 6000kr :-/ :crying: :crying:
#1350306
DayDreamer skrev:
White skrev: Jo jag personligen är nog mer inne på ett insatsfilter, får se hur hon vill ha det. Vi kör ju med K&N filter i
originalburken på frugans V70 och det funkar kalas. :-)

Jo ett sportsystem hade varit najs! 8-) I så fall blir det ett BSR Sportflow.
http://sv.bsr.se/produkt/sportflow-4002 ... 1-2009-2wd
Aha okej, ja det brukat funka rätt bra, det jag hade i förra bilen hängde med i 10 000 mil, ligger på hyllan nu i väntan på bättre tider 8-)
Oja och "bara" 3500kr :-o vissa har tur, vill ju ha till min bil med men då kostar det 6000kr :-/ :crying: :crying:
Ja sköter man bara "sportfilterna" håller dom länge. :-)

Jo jag blev förvånad att sportsystemet till den var så pass billigt. :-o
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]