Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#188368
Stämmer in i kören. En verklig skatt!

Riktigt fin!
av Amazon
#188425
Jag letar NOS delar och har hittat endel men monterar inget nytt förrän bilen har renoverats, vilket antagligen ligger några år fram i tiden :???:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#188463
Amazon skrev:Jag letar NOS delar och har hittat endel men monterar inget nytt förrän bilen har renoverats, vilket antagligen ligger några år fram i tiden :???:
Nitrous Oxide System
ELLER
New Old Stock

?

/Kalle
av Amazon
#188467
~Kalle~ skrev:
Amazon skrev:Jag letar NOS delar och har hittat endel men monterar inget nytt förrän bilen har renoverats, vilket antagligen ligger några år fram i tiden :???:
Nitrous Oxide System
ELLER
New Old Stock

?

/Kalle
New from Old Stock, dvs oanvända gamla originaldelar från den tiden. Allt som inte är perfekt och som inte går att renovera på bra sätt så som lampglas, karosslister m.m. En del grejor kan vara svåra att hitta, speciellt till tidiga Amazoner. Därför gör det inget att renoveringen ligger ett par år fram så man förhoppningsvis får fatt i det man söker.
av Amazon
#189082
I samband med att Kungsbacka hembygdsgille fyllde 50 år (1958-2008) så ville de gärna ha några tidsenliga bilar ståendes utanför. Ställde naturligtvis upp med Amazonen. Slängde på de tidiga sargarna och visst gör det lite skillnad. PV:n är av årsmodell 60.
av Volvosson
#268855
Denna Amazon gillar jag skarpt :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
#290907
Vore intressant med en uppdatering av tråden? Vill se mer av denna fina bil.
Gjort nåt mer?
Användarvisningsbild
av cybermunk
#290940
Volvo Amazon Ouch vilken pärla. :D gillar dom äldre bilarna mer än dom nyare i alla fall. Dom äldre har mer charm än dom ny mer attityd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]