Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1498527
Riktigt fin puts! Varför ser nya styrservpoljan grön ut?
#1498534
Vel Frasse, jeg leste meg til, at det skulle være CHF olje. Men etter og ha flushet oljen, så jeg at oljen som var i styring systemet er rød. Og da har jeg vel gjort en feil, med at servosystemet på bilen skal ha ATF olje.
#1498555
Jag är inte säker, men jag trodde det var vanlig ATF
#1498568
Før jeg skiftet oljen sjekket jeg på nett, om hva som er riktig olje og benytte. Og da har jeg forstått det slik, at på eldre v70 og 850 så er det ATF som gjelder. Mens fra 00 og nyere så er det CHF 11s eller 202 som gjelder. Men når jeg flushet servo oljen ser jeg med lys mot den gamle, at det er rød olje som da vel er ATF. Men regnet med at de hadde, benyttet feil olje tidligere. Men når du tok det opp nå. Har jeg sjekket det ut på nytt, med at det er CHF man skal benytte. Men skal ringe Volvo forhandler i morgen, så får jeg høre hva de har å si om saken.

Det er to grunner til at jeg skiftet ut oljen. Den ene er at oljen var meget sort, når man så ned i beholderen. Og det andre er at ved start av kjøring, så er den meget lett på styringen, men blir noe hardere etter hvert. Om det er normalt, vet jeg nå ikke.

En annen ting Frasse. Ser at du holder til i Thailand. Og er dette et sted du bor permanent, eller er kun på ferie. Har selv aldrig vært i Thailand. Men bodd flere år på Filippinene i min yngre ungdom. Hvor av jeg drev med eksport. Og vurderer å flytte tilbake om noen få år, da jeg blir pensjonist. :-)
#1498570
Jag bodde där hela 2017, men sedan dess är det bara på semester. Vi får se i framtiden, men jag har många år kvar att jobba
#1498616
Hei igjen Frasse!

Da har jeg vært i kontakt em Bilia Lillestrøm, og snakket med en mekanikker samt delelageret. Og det er grønn olje som er riktig. Det vil si CHF 11s. Så i mitt tilfelle, har bilen benyttet feil olje.

Her om dagen så jeg, at det var noe fuktig under gulvmatten på førersiden. Og da er det vel, varme registeret som lekker. Så har nå anskaffet meg et nytt et, som jeg har planer om og skifte ut i løpet av dagen.

Bild
Senast redigerad av 1 positiv, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 27

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]