Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1333346
Lucif3r skrev:Ser rätt välvårdad ut i inredningen. Hur långt har den gått och när kom den till sverige? :)
Gått strax över 30k så en hel del mil, det märks mer på en del ställen än andra så att säga. Kom tillbaka till Sverige 2005 :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1333349
Den har fått nytt fördelarlock och rotor, dagens bra grej. Mindre bra är oljeläckage som jag hoppas hitta var det är ifrån snart. Misstänker att vevhusventilationen är tät.

Har ABS- och lambda-lampa som lyser, felkod 122 och 311, den ena leder till vänster fram ABS-givare och det känns rimligt. Den andra till en kod för motortemperaturgivare för kombiinstrumentet, hänger det ihop med lambda-lampan? Oklart.

Hittade även en löst hängande kontakt som jag nu tror jag vet var den ska kopplas in.
IMG_20190821_134308.jpg
IMG_20190821_134308.jpg (89.76 KiB) Visad 2002 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
#1335777
Sedan senast har den fått en service, olja, filter och tändstift. Att kraften försvann berodde på ett hål i en IC-slang, köpte ett slang-kit från DO88 så det är åtgärdat, då försvann också lambda-lampan. Har hittat en del oljeläckage också, den klassiska tätningen mellan motor och växellåda och ett från olje-returen från turbon, det senare är åtgärdat redan. Och en styrväxel som behöver bytas. Listan är på saker att fixa finns onekligen 8-) Har också bytt bakluckan mot en mindre rostig en, och bytt tillbaka till gula blinker-lampor bak och på sidorna.

Hjulupphängning också bromsar står också på listan även om det inte är akut, hade varit trevligt att uppgradera till 302mm skivor men det verkar inte helt lätt att hitta ok-hållare till detta. Om någon sitter på sådana så hojta gärna.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1335876
Läckage på oljereturen från turbon är tämligen standard, dum design det där... Brukar ofta inte ens hjälpa att byta packningarna. Många kör med dubbla oringar, då ska det tydligen bli lite bättre, me fortfarande inte helt bra...

Läckage på packningen bakom svänghjulet är också vanligt, och är ju ett riktigt grisgöra att åtgärda :/
Användarvisningsbild
av Briander
#1336577
gubbstrutt skrev:Ser fin ut. Och original fälgar med.
Finare på bild än verkligheten men helt okej skick att utgå från. Ja tack och lov!
Användarvisningsbild
av Briander
#1336578
Lucif3r skrev:Läckage på oljereturen från turbon är tämligen standard, dum design det där... Brukar ofta inte ens hjälpa att byta packningarna. Många kör med dubbla oringar, då ska det tydligen bli lite bättre, me fortfarande inte helt bra...

Läckage på packningen bakom svänghjulet är också vanligt, och är ju ett riktigt grisgöra att åtgärda :/
Ja det verkar väldigt vanligt, hade ingen tanke på dubbla oringar när jag bytte men det verkar tätt nu, och inte svårt att göra om om det behövs som tur är!

Jupp har det även på denna, yay :) ska ta det "lilla" jobbet samtidigt som styrväxeln framöver.
Användarvisningsbild
av Briander
#1339222
Inte mycket av det stora som blivit gjort här, lite paus över vintern just nu, men en uppsättning nya 302mm skivor och belägg har skaffats för att ersätta gamla slitna 280mm som nog suttit där ett tag nu. Ska bara lösa ett par nya ok-hållare till dessa också.

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]