Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1376937
Det kommer nya pengar, brukar jag tänka. ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
#1377214
Konversation mellan 8-årige sonen och frun igår.

Sonen: Ska pappa köpa en ny cab på riktigt?
Frun: ja det verkar så.
Sonen: Men det finns väl inga Volvocab?
Frun: jo det finns det men pappa tittar på något annat nu för han vill ha nyare och större motor.
Sonen: det går inte, han kan inte köpa annat än Volvo!
Frun: jo det verkar som han fått för sig så.
Sonen: nej nu får du prata med honom och säga att han ska ha Volvo för Volvo gör dom bästa och säkraste bilarna!

Han har ju fått en bra uppfostran i alla fall :-D
Användarvisningsbild
av grillchips
#1379223
Nå?! ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
#1398917
Nu börjar bilen närma sig ett år och milen har tack vare corona varit förvånansvärt få, 1800 mil på 11 mån.

Jag är faktiskt riktigt imponerad över soppaförbrukningen trots förhållandet suv/bensinmotor med halvmycket effekt.
Men bilen var en kompromiss med frun från första början (jag var mer inne på V90CC) och även om bilen är skön och trevlig att köra så vänjer jag mig aldrig riktigt med den. Kan dock delvis bero på det jag skriver om nedan med.
Om ett år tänker jag börja leta ny bil för att kunna byta ut denna när den blir 3 år, hoppas det kommit vettiga el-alternativ hos Volvo då :)


Har inte velat visa detta före jag pratat med verkstaden.
Hämtade bilen från lagningen efter stängning men vet egentligen inte varför jag dragit ut på detta...
Till att börja med syndes det inte lika väl i mörker och slask i vintras men först intalade jag mig också att skillnaden skulle jämnas ut när bilen fick en polering och lackskydd men så blev det ju inte.

Sen tänkte jag att jag skulle åka in till verkstaden nästa gång jag hade vägarna förbi, vilket aldrig hände. Istället gick jag bara och såg med avsmak mot bilen varje gång jag såg den. Så i veckan åkte tummen ur med ett berömt plopp och när jag väl åkte in så var det inget snack utan de tar in och lackar om.

Jag kan ju fundera på varför de lämnade ut bilen från skadeverkstadenfrån första början utan att göra om men bemötandet när jag åkte in igen var helt rätt så det kan vi släppa.

Observera att detta är ett foto, det ser inte så illa ut i alla vinklar och ljus även om det är en tydlig nyansskillnade.
002C588B-3C3E-4B44-A157-2CA0DDB47896.jpeg
002C588B-3C3E-4B44-A157-2CA0DDB47896.jpeg (1.28 MiB) Visad 2361 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1399215
Chefen på skadeverkstaden på Haga norra sa till mig för länge sedan att gör man 10 fel är det bara 1 som klagar.... Vill man göra om 10 gånger eller 1 gång?

Ja, förtroendet för dom störtdök sedan....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]