Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#1404991
Jag har i eftermiddags träffat en i bekantskapskretsen som fram till nyligt arbetat på skadeverkstad hos annat märke. Han stod och skakade på huvudet 30 meter bort redan när jag parkerade och uttryckte direkt att det var under all kritik och att jag absolut inte ska ge mig i detta.

Han har hänvisat mig vidare till en lackerare som ska kika på bilen imorgon. Min förhoppning är att han säger att det inte är något problem att fixa bra.

Jag har också skickat en skriftlig reklamation till skadeverkstaden så det finns på pränt.

Bilar är kul nästan hela tiden men detta hade jag gärna kunnat vara utan :-)

Bilen är lite för ny för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att byta ut den redan nu så detta kommer lösas. Frågan är vem som gör jobbet och om jag behöver pynta ur egen ficka eller ej.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1405001
Jag blev påkörd bakifrån år 2000 körandes min 945:a -97 som jag köpt ny. Efter reparationen såg jag på 50 meters håll min bil där bakskärmen såg ut som en potatisåker.
Gick in och frågade vad som hänt med reparationen, och om någon synat bilen innan dom ringt och sagt att bilen var klar? (Inlämnad på en auktoriserad Volvoverkstad.)

Vi gick ut och tittade på bilen och han tyckte att det var helt okay. Det är/var ju en vanlig bruksbil...
Då gick jag i taket, kan jag säga. - När jag lämnade in bilen här för reparation så sa ni att det inte skulle synas att den varit krockad!!! Vägrade att godkänna reparationen! Jä..a klåpare, rent ut sagt. Dom gjorde om jobbet och det blev bra. Men sedan fick dom inte serva eller reparera min bil längre, inte med en sådan inställning.

Hoppas det löser sig för dig, för det där ser INTE bra ut! Den målaren har nog sniffat i sig alldeles för mycket lösningsmedel.
av Lövet
#1405580
På tal om omlackad silvermetallic åkte jag förbi en riktig snygging idag. Hur kan man som lackerare ens låta sånt åka ut genom dörren?
32FDD067-7092-4983-9D08-A1B8691AAD11_1_201_a.jpeg
32FDD067-7092-4983-9D08-A1B8691AAD11_1_201_a.jpeg (698.55 KiB) Visad 2180 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1405584
Enda anledningen som jag ser är att ägaren själv köpt en dörr på skroten och satt dit, annars får lackeraren skämmas :-)
av Lövet
#1405586
Micce1980 skrev:Enda anledningen som jag ser är att ägaren själv köpt en dörr på skroten och satt dit, annars får lackeraren skämmas :-)
Tror inte det, fabrikslack skiljer inte så där även om man tar en dörr från en annan bil.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1405604
@Lövet, Han kanske fick en som var dåligt lackat på skroten :)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1439293
Du missade en fläck nere till.. Nej skämt åsido vilken puts, du har förtjänat mer än en öl enligt mitt tycke

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]