Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1345032
Åh nej, fyfan va trist. :(
Min morbror var med om något liknade när han hämtade ut en bil för något år sen, den där nybilskänslan återinfann sig aldrig även om reparationerna var 10/10, så det var lite ambivalent där ett tag.
av stegev
#1345042
För att öppna/stänga luckan automatiskt så ska man sparka precis under till vänster. Man ska inte svepa utan se det som en swith dvs AV/PÅ. Funkar varje gång bara man gör det rätt :-D
Bilagor
Volvo.PNG
Volvo.PNG (80.7 KiB) Visad 1492 gånger
Användarvisningsbild
av Brainy
#1345157
Grillchips: nä nybilskänslan är ju redan borta :(

Stegen: jo jag fick till det, sparkar in snett där du markerat, rakt in som säljaren visade fick jag aldrig till. Sen dess fungerar det i princip 10 ggr av 10 och när det inte fungerar så känner den av rörelsen men inte att jag har nyckeln på mig (piper tre ggr eller ngt sådant.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1345193
Om du inte har Polestar, släng in det och du kanske tycker som jag, att det känns som en ny bil igen. Oavsett, så hoppas jag att du får tillbaka nybilskänslan på något sätt trots detta tråkiga missöde.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1345810
Hade inte Polestar när bilen var ny, men fick det installerat efter några hundra mil och den kändes verkligen som en ny bil efter det. La in den när Bilia hade kampanjpris och har numera en helt annan känsla i bilen än utan Polestar. Som jag skrev i en annan tråd, numera är den lilla irriterande fördröjningen borta, den som uppkommer i rondeller och vid omkörningar bl.a. Numera är min T5:a med automat som den borde ha varit direkt från fabriken. Har du möjlighet att testa en med Polestar, så märker du skillnaden direkt...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1345958
Jag har hört från flera stycken att trots den lilla ökningen så gör Polestar skillnad i upplevelsen, framförallt hos T5. Tror det ska finnas en tråd om det i x90-avdelningen..?
av Lockis
#1345968
grillchips skrev: mån 04 nov 2019, 10:28 Jag har hört från flera stycken att trots den lilla ökningen så gör Polestar skillnad i upplevelsen, framförallt hos T5. Tror det ska finnas en tråd om det i x90-avdelningen..?
Som jag har förstått det så hjälper det alla motor alternativ lite. AWD drivlinorna får dessutom mer effekt på bakhjulen. Har inte fått några exakta siffror på drivning fram/bak men det låter spännande.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1346060
@Lockis, stämmer bra det. Och visst, inte mycket siffror på pappret men att få en rappare och mer aktiv växellåda är ju aldrig fel och det är väl framförallt det som många reagerat positivt på, att bilen känns mer på tårna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]